5 گیاه شگفت انگیزی که به شما کمک می‌کنند بهتر بخوابید! +عکس

شما می‌دانید که سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب تأثیر به سزایی در خواب شما دارد و بهترین روش برای آن آوردن طبیعت به داخل خانه است. گل‌ها و گیاهانی را که در این مطلب معرفی کرده‌ایم به دکوراسیون اتاق خواب خود اضافه کنید تا بهترین خواب شبانگاهی را داشته باشید.

سانسوریا (Snake Plant)
انسان‌ها هر روز برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند، اما دریافت اکسیژن بیشتر در شب، به خواب بهتر کمک می‌کند. بیشتر گیاهان در روز تولید اکسیژن و در شب استراحت می‌کنند، اما گیاه سانسوریا همیشه در حال تولید اکسیژن است، حتی وقتی شما خواب هستید.

چگونه از آن مراقبت کنید؟
این گیاه دوست داشتنی تقریباً در هر نوری زنده می‌ماند. هر دو هفته یک بار به آن آب بدهید.

گیاه اپارتمانی


اسطوخودوس (Lavender)
مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که این گل زیبای بنفش رنگ به آرامش و آسودگی شما کمک می‌کند. گیاه زنده اسطوخودوس رایحه‌ای قوی‌تر را از خود آزاد می‌کند، بنابراین یک گلدان اسطوخودوس را به دکور اتاق خواب‌تان اضافه کنید. رایحه تازه و آرامش‌بخش این گیاه شما را به خوابی خوش می‌برد.
چگونه از آن مراقبت کنید؟
این گیاه نیاز دارد که نور زیادی دریافت کند، بنابراین آن را در طاقچه پنجره‌ای که نور کافی می‌گیرد، بگذارید. حتی می‌توانید در تابستان، آن را داخل پاسیو یا بالکن قرار دهید.
گیاه اپارتمانی
زنبق صلح (Peace Lily)
این گیاه آپارتمانی یک تصفیه کننده هوای طبیعی است. در واقع زنبق مواد شیمیایی مثل فرمالدئید، قارچ‌های هوایی و دیگر مواد آلرژی‌زا را به خود جذب کرده و اکسیژن تصفیه شده را آزاد می‌کند. تمیز بودن هوای خانه به سلامت شما کمک می‌کند، و این به معنای خواب بهتر شبانه است.
چگونه از آن مراقبت کنید؟
گیاه زنبق صلح می‌تواند نور کم را تحمل کند، به این معنا که برای اتاق خوابی که پنجره بزرگ ندارد، مناسب است. معمولاً هفته‌ای یک بار آبیاری برای آن کافی است، اما اگر گیاه را در کنار پنجره یا در دمای بالا نگهداری می‌کنید، به دو بار آبیاری در هفته نیاز دارد.

گیاه اپارتمانی

گاردنیا (Gardenia)
رایحه خوش این گیاه زیبای سفید رنگ، تأثیر آرامش بخش بر روی انسان‌ها دارد.
چگونه از آن مراقبت کنید؟
نگهداری از گاردنیا کمی سخت‌تر از بقیه گیاهان است. این گیاه به نور درخشان اما غیرمستقیم نیاز دارد. در صورتی که در معرض نور مستقیم زیاد قرار بگیرد، برگ‌های آن می‌سوزد.
گیاه اپارتمانی
یاس صورتی (pink Jasmine)

نه تنها این گل کوچک بر روی میز کنار تختی شما بسیار زیبا به نظر می‌رسد، بلکه رایحه آن یک آرام‌بخش طبیعی است. این گیاه استرس و تشویش شما را کاهش داده و باعث خواب بهتر می‌شود.
چگونه از آن مراقبت کنید؟
گلدان گل یاسمن را باید در کنار پنجره آفتاب‌گیر نگه دارید، اما آن را بیش از حد آبیاری نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

گیاه اپارتمانی

کدخبر: 297702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟