چند نکته مهم و کاربردی درباره اکستنشن مو

خیلی از خانم ها دوست دارند، موهایشان پرتر دیده شود، بلندتر باشد، رنگ خاصی در لابه لای آن باشد مانند هایلایت و یا مش و ...به همین خاطر به اکستنشن مو روی می آورند.
اکستنشن مو، یعنی اضافه کردن مو که می تواند موی طبیعی یا مصنوعی باشد، موی طبیعی گران است، اما موی مصنوعی قیمت مناسبی دارد، و بدین صورت روی موهایتان نصب می شود که کمی بالای ریشه با چسب مخصوص به موهای خودتان چسبیده می شود. بعد با یک گیره این موها به هم فشرده می شود و حرارت انبرک چسب را ذوب می کند و بدین ترتیب موها چسبیده می شود، به این روش می گویند اتصال حرارتی که معروفترین نوع اکستنشن است. روش های دیگری هم هستند که مو از ریشه به موهای طبیعی خودتان وصل می شود.

قبل از اکستنشن
قبل از انجام اکستنشن حتما موهای خود را با یک شامپوی مناسب شست وشو دهید تا هر گونه چربی و محصولات آرایشی از روی آن پاک شود. برای نصب اکستنشن، مو باید حداقل 7 تا 10 سانتی متر بلندی داشته باشد. هر قدر مو بلند تر باشد اکستنشن راحت تر نصب می شود. با این حال موهای خیلی کوتاه را نیز می توان اکستنشن کرد.
بهتر است قبل از اکستنشن یک تکه کوچک از موی خود را در اختیار آرایشگرتان قرار دهید تا بتواند موهای همرنگ خودتان را تهیه کند.
اگر موهایتان خیلی کوتاه است توصیه می شود بیشتر از 40 سانت مو به آن اضافه نکنید. اگر مقدار زیادی مو با طول بلند به لابه لای موهایتان اضافه کنید فشار زیاد ناشی از وزن آن موجب ریزش موهای طبیعی تان خواهد شد.
بعضی افراد نیز به دلیل کشش زیاد مو دچار سردرد می شوند. اینکه پس از چه مدت این موها از کف سر فاصله می گیرند، بستگی به رشد موهای شما دارد. به طور معمول موها در ماه 1.5 سانتی متر و در سال حدود 15 سانتی متر بلندتر می شوند؛ همچنین با افزایش سن سرعت رشد موها کاهش می یابد.

بعد از اکستنشن
بعد از اکستنشن قبل از شستن موها آنها را به خوبی شانه کنید تا تمام گره ها باز شوند. یک مرتبه موهای خود را زیر دوش نبرید. سرتان را عقب بگیرید یا موهای تان را از فرق سر به دو نیم تقسیم کنید و آرام زیر دوش بروید. هرگز موقع شست وشو سرتان را زیر دوش یا در روشویی پایین نگیرید مگر اینکه فقط بخواهید جلوی موهایتان را بشویید. سپس به اندازه لازم از شامپو استفاده کنید اما موهایتان را مالش ندهید و تنها با دست آنها را از بالا به پایین فشار دهید تا کاملا تمیز شوند. سپس به همان روش قبلی زیر دوش آب رفته و کاملا آنها را آبکشی کنید.
بعد از آن نیز حتما از نرم کننده مو استفاده کنید اما مراقب باشید نرم کننده به محل نصب اکستنشن نخورد. این کار باعث می شود اکستنشن ها شل شده و زودتر از موعد جدا شوند. بعد از حمام، سریع حوله را دور موهایتان بیندازید تا وزن اضافی آب از روی آن برداشته شود. به آرامی موها را درون حوله فشار دهید اما حوله را بالا یا پایین نکشید.

ترمیم اکستنشن
اگر کسی به شما گفت که می‌توانید موهای اکستنشن‌شده خود را بدون مراقبت و ترمیم برای 6 ماه نگه دارید، حرف او را باور نکنید! موهای اکستنشن‌شده به مراقبت مداوم نیاز دارند. باز شدن 1 یا 2 عدد از اکستنشن‌ها بعد از مدتی، طبیعی است. البته در برخی افراد تا 10 اکستنشن هم ممکن است از سرشان باز شود. برای جلوگیری از این موضوع باید حسابی مراقب آنها باشید. در واقع باید ماهی یک بار برای ترمیم آن به آرایشگر خود مراجعه کنید. اگر مراقبت‌های لازم را رعایت کنید، دوام آنها بیشتر شده و زیباتر می‌مانند. اکستنشن را نباید بیشتر از 3 ماه نگه داشت چون رشد مو پس از این مدت، باعث کرک شدن و گره خوردن موها می‌شود. جدا کردن اکستنشن‌ها نیز هیچ‌گونه درد یا کشیدگی‌ای نخواهد داشت. درد حین کار، نشانه این است که در روش کار مشکلی وجود دارد. چسب‌های تشکیل‌شده از کراتین به‌راحتی با مواد مخصوص حل‌کننده از روی مو جدا می‌شوند. البته خودتان هم می‌توانید این مواد را تهیه کنید و در خانه این کار را انجام دهید. با این حال توصیه می‌شود این کار را به آرایشگرتان بسپارید.
از تافت و سایر حالت دهنده های حاوی سیلیکون برای موهای اضافه شده استفاده نکنید. این کار باعث می شود که موها از محل اتصال خود جدا شوند.

یادتان باشد:
1 - موها را با یک برس بسیار نرم و مرحله به مرحله از پایین به بالا شانه کنید.
2 - هنگام خوابیدن باید موهای خود را در بالای سرتان جمع کنید. قرار دادن این موها در زیر سر، موجب نامرتب شدن و گره خوردنشان به یکدیگر خواهد شد.
3 - موهای اضافه را نباید خودتان در خانه رنگ کنید.
4 - برای جلوگیری از درهم پیچیدگی موها، همواره دست خود را به داخل حاشیه موهای اضافه شده برده و به سمت پایین بکشید.
5 - از تافت و سایر حالتدهندههای حاوی سیلیکون برای موهای اضافه شده استفاده نکنید. این کار باعث میشود که موها از محل اتصال خود جدا شوند.
توجه داشته باشید، با توجه به این که بالاخره موهای طبیعی خودتان کشیده می شود، اکستنشن مو می تواند باعث ریزش موهایتان شود به خصوص در روش هایی که موی مصنوعی از ریشه به موهای طبیعی خودتان وصل می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 249288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟