عطر مناسب و خوب برای تابستان کدام است؟

1. انواع ادوتویلت را انتخاب کنید
یکی از انواع عطر، ادوتویلت است که نسبت به انواع ادوکلن و ادوپرفیوم، ماندگاری کمتری دارد و ارزان‌تر هم هست. این ماندگری کمتر و قیمت ارزان، به دلیل نامرغوب بودن و بی‌کیفیت بودن آن نیست، بلکه به این دلیل است که درصد عطر خالصی که در آن استفاده شده است، کمتر از انواع دیگر است و همین موضوع باعث می‌شود سبک‌تر باشد و برای استفاده در فصل تابستان، گزینه مناسب‌تری باشد.
این انواع، سنگینی کمتری نسبت به ادوپرفیوم‌ها دارند و حس سنگینی و سردرد را ایجاد نمی‌کنند.

2. حتما عطر را بیرون از فروشگاه امتحان کنید
معمولا فروشگاه‌ها و مغازه‌های عطرفروشی در فصل تابستان از رایحه‌های خنک و دلپذیر برای فضای داخلی خودشان استفاده می‌کنند و این ممکن است با عطری که شما می‌خواهید آن را خریداری کنید تداخل پیدا کند، بهتر عطری که بوی آن را نسبتا پسندیده‌اید را روی مچ دستتان بزنید و از مغازه بیرون بروید و آنجا عطر را تست کنید.


3. دنبال عطرهایی با ترکیبات مناسب تابستان باشید
حتما اطلاعات مربوط به ترکیب اسانس‌ها و نت‌های عطر را از فروشنده بپرسید و یا آن را خودتان در اینترنت جستجو کنید. عطرهایی که در ترکیب اسانس‌ها و نت‌های آن از ترکیب مرکباتی مانند لیمو، لیمو شیرین، پرتقال و نارنگی ماندارین به کار رفته است، برای فصل تابستان بسیار عالی و مناسب‌اند.
همچنین از ترکیبات مناسب دیگر می‌توان به ترکیبات چوبی مانند چوب صندل و چوب بلوند اشاره کرد و ترکیبات گیاهی.
دقت داشته باشید که این معیار همیشه هم صادق نیست، اما از نظر بسیاری از کارشناسان عطر و رایحه، در اکثر مواقع کارگشا و کاربردی بوده است.

4. عطرهایی که دارای یک نوع نت هستند، انتخاب کنید
از عطرهایی که ترکیب نت‌ها در آن به کار رفته است پرهیز کنید و انواعی تک نتی را مد نظر قرار دهید. نت به رایحه‌ای گفته می‌شود که به طور مشخص در عطر به مشام می‌رسد و می‌توان آن را تشخیص دارد، مانند عطری با نت لاوندر.
عطرهای تک نتی ماندگاری بیشتری دارند و احساس دریافت بو و عطر را در شما بیشتر ایجاد می‌کنند.

f2c4d26d-4cef-4a33-8c09-707d9925304cgfnfgnf

5. عطرهای جامد
یکی از راه‌ها برای انتخاب عطر مناسب در فصل تابستان این است که عطرهای جامد را انتخاب کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. این عطرها به دلیل اینکه روی پوست زده می‌شوند، کمتر از عطرهای مایع در معرض تاثیر گرمای هوا و بلند شدن از روی پوست و لباس قرار می‌گیرند و مدت بیشتری روی پوست برقرار می‌مانند.

6. نکته پایانی 
اگر در انتخاب عطر دچار سردرگمی می‌شوید و یا اینکه بینی شما برای انتخاب یک عطر خنک و ملایم، همراه خوبی برایتان نیست، از اطرافیان و یا دوستان خود بخواهید تا در خرید عطر به شما کمک کنند. این کار شما و دیگران را از خرید یک عطر که در انتهای روز باعث سردرد شود، نجات می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:زیبامون

کدخبر: 261075 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟