رنگ مناسب برای تابستان 96

یکی از موضوعاتی که گاه ذهن علاقه‌مندان به مد را درگیر می‌کند، پرسش آن‌ها در مورد رنگ فصل و سال است. جامعه ایرانی پس از چندین سال بی‌توجهی به مد و لباس، از حدود دو دهه پیش توجه بیشتری به پوشش خود پیدا کرد. از همان زمان مسئله‌ای به نام رنگ سال برای مردم ایران مطرح شد و عده‌ای از آن‌ها زمانی که برای خرید لباس عید خود به بازار Store می‌رفتند سعی می‌کردند رنگی را که مد سال است انتخاب کنند.

اینکه آن رنگ‌ها چقدر با مد جهانی انطباق داشت خود داستان دیگری است. حتماً شما هم آن سال‌هایی را که نیمی از مردم شهر لباس بنفش یا صورتی چرک به تن داشتند به یاد دارید، و در سال‌های بعد هم فروشندگان لباس، کیف، روسری و... هر بار یک رنگ را به نام رنگ سال به مشتری‌ها معرفی می‌کردند، اما به مرور مشخص شد که این رنگ‌ها ارتباطی با رنگ سال جهانی ندارد و توسط تولیدکنندگان و با توجه به میزان پارچه‌ای که از یک رنگ در اختیار دارند تعیین می‌شود.

پنتون که متعلق به شرکت داناهر در واشنگتن است، دارای یک سیستم است که به تولید کنندگان کمک می‌کند تعریف دقیقی از رنگ به دست آوردند.

این شرکت هر سال با نظرسنجی از طراحان دکور و طراحان مد، و همچنین تولید کنندگان و خرده فروشان، متوجه می‌شود آن‌ها برای استفاده از چه رنگی برنامه‌ریزی کرده اند و سپس به رهبری خانم آیزمن، رنگ سال آینده انتخاب می‌شود.

انتخاب‌های پنتون در ذهن مصرف کنندگان تاثیر می‌گذارند و معرفی رنگ سال باعث ایجاد یک دگرگونی شدید در تمایلات مصرف کننده است.

لئاتریس آیزمن در کتاب "روانشناسی رنگ‌ها" می‌گوید: "ما شفقت و دلسوزی می خواستیم، چیزی که امروز بسیاری از مردم به دنبال آن هستند."

پنتون در اعلامیه خود رنگ‌های سال را با عنوان " دارای احساس ثبات، آسایش و آرامش" توصیف کرده و استدلال می‌کند که آن‌ها در جهان پر هرج و مرج ایجاد تعادل می‌کنند.

درادامه این مطلب، رنگ‌های معرفی شده از سوی این موسسه برای استفاده طراحان برای مد و لباس تابستان 2017 را ببینید:

jpg

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 267661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟