با 5 عطر پرفروش و رویایی تاریخ آشنا شوید! +عکس عطرها

1- Chanel No. 5 by Chanel
در صدر لیست پرفروش‌ترین عطرهای تاریخ، معروف‌ترین و محبوب‌ترین محصول شنل، یعنی No. 5 قرار دارد. کوکو شنل طراح مشهور مد؛ عطر خود را در سال 1921 طراحی کرد؛ و هدف او ارائه محصولی با رایحه‌ای منحصرا زنانه بود. بنابراین می‌توان گفت عطر شنل پیشگام صنعت عطرسازی زنانه محسوب می‌شود.
این عطر اولین عطری است که با رایحه گل آغاز می‌شود و در قلب ترکیبات خود عصاره یاسمن، مشک، چوب صندل و عنبر دارد و با استفاده از جدیدترین متد عطرسازی دوران خود ساخته شد.
نسخه پنجم و بهترین نسخه عطر شنل یعنی No. 5 در سال 1959 در موزه هنرهای معاصر نیویورک مورد تجلیل قرار گرفت و هنرمندانی همچون نیکول کیدمن، کندیس برگن و براد پیت این محصول را می‌پسندیده‌اند.

عطر (5)

2- Joy by Jean Patou
دومین عطر پرفروش تاریخ، عطر Joy by Jean Patou است. در سال 1930 ژان پات، طراح و مالک کمپانی فرانسوی به همین نام، هنگامی که در بحران اقتصادی به سر می‌برد چاره‌ای اندیشید و عطری زنانه طراحی و تولید کرد. او برای 250 مشتری وفادار خود در آمریکا نسخه‌ای از این محصول را فرستاد و دیری نگذشت این عطر خاص و منحصر به فرد در سرتاسر آمریکا و اروپا شناخته شده شد. این عطر نه تنها آشفتگی مالی را از این خانه مد دور کرد، بلکه به یکی از پرفروش‌ترین محصولات زنانه تبدیل شد و این محبوبیت کماکمان ادامه دارد. Joy by Jean Patou عصاره‌هایی سرشار از یاسمن و رز؛ و ترکیبی خوشبو و منحصر به فرد از رایحه‌های شرقی و غربی دارد.

عطر (4)

3- Shalimar by Guerlain

سومین عطر محبوب این لیست شالیمار گرلن است. این محصول نخستین عطری است که در گروه عطرهای شرقی طراحی و تولید شد. این عطر خوب و پرطرفدار کمپانی گرلن در سال 1925 به بازار Store عرضه شد. این محصول با الهام از باغ شالیمار هند، یکی از باغ‌هایی که شاه‌ جهان (پادشاه هند) به همسر محبوب خود ممتاز محل اهدا کرده‌بود، ساخته و نام‌گذاری شد.
نت بالایی این محصول عصاره مرکبات مانند نارنگی، پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت و چوب درخت سرو است. در قلب این ترکیبات عصاره گل‌های سوسن، یاس، گیاه خس‌خس و نعنا هندی است. ترکیبات این عطر با مشک، وانیل، عود، صندل و چرم به پایان می‌رسد. از طراحی بطری این عطر در سال 1925 در نمایشگاه هنرهای تجسمی پاریس تقدیر شد.

عطر (2)
4- Opium by Yves Saint Laurent
نزدیک به 40 سال است که این محصول ایوسن لورن جز محصولات پرفروش و محبوب در میان عطرهای زنانه است. Opium تمرکز خود را برفروش بیشتر و دوری از حاشیه‌ها گذاشته و به خوبی نشان داده خلاقیت و جسارت یکی از رموز موفقیت محسوب می‌شود. این عطر اوایل تولیدش به دلیل نام opium (تریاک) مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، تا جایی که درخواست تغییر نام آن را داشتند، اما ایوسن لورن بدون توجه به این حواشی به کار خود ادامه داد و توانست در میان پرفروش‌ترین‌های تاریخ بماند. ماندارین نارنجی، گشنیز و فلفل به همراه یاسمن و گل رز عصاره‌های اصلی این عطر هستند و چوب سدر و چوب صندل نیز جز نت‌های پایه این عطر گرم و گلی قرار دارند.
عطر (3)

5- L’Air Du Temps by Nina Ricci

و در آخر، پنجمین عطر محبوب و پرطرفدار در دنیا L’Air Du Temps by Nina Ricci است. این محصول بعد از جنگ جهانی در سال 1948 طراحی و تولید شد؛ و با داشتن رایحه برگاموت، گل رز، گل یاسمن و گل رز ترکیبی خاص و منحصر به فرد دارد و طراحی کلاسیک بطری آن این عطر را در شمار 5 عطر محبوب و پرفروش تاریخ قرار داده‌است. این عطر پس از 70 سال، هنوز در بین عطرهای محبوب و پرفروش قرار دارد.

عطر (6)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟