کیف هایی که هم زنانه است هم مردانه + عکس های مدلینگ

با اینکه در دنیای مد کیف‌های مردانه نیز به اندازه‌ی کیف‌های زنانه مطرح و قابل توجه هستند، در استایل روزمره‌ی آقایان، بر خلاف استایل خانم‌ها، استفاده از آنها چندان به چشم نمی‌خورد. در واقع تنها بعضی از آقایان برای رفتن به محل کار، تحصیل و یا باشگاه از کیف‌‌ استفاده می‌کنند. با این وجود باید بدانیم که کیف‌های‌ آقایان همانند کیف خانم‌ها، از مدل‌ها و شکل‌های متنوعی برخورداراست که هر کدام می‌تواند کاربرد مخصوص خود را داشته باشد. در این میان برخی مدل‌ها در واقع هم برای استفاده‌ی آقایان و هم خانم‌ها طراحی شده‌اند و تنها رنگ و طرح آن‌هاست که تعیین می‌کند که آن را برای یک خانم و یا آقا تولید کرده‌اند و حتی ممکن است طراحی آنها به گونه‌ای باشد که برای هر دوی آنها قابل استفاده باشد. 

کوله پشتی (Backpack) :
شاید بتوان گفت کوله پشتی محبوب‌ترین کیفی است که هم توسط آقایان و هم خانم‌ها استفاده می‌شود. مطمئنا بسیاری از ما در دوران مدرسه از کوله پشتی استفاده کرده‌ایم، ولی به خاطر مدل آن و راحتی در حمل و نقل، برای عده‌ای بعد از دوران مدرسه نیز همچنان به عنوان کیفی محبوب باقی مانده و فقط از شکل کودکانه خارج شده است. کوله پشتی‌ها در رنگ، جنس، سایز و شکل‌های بسیار متفاوتی موجودند و به شما اجازه می‌دهند که از بین این تنوع بالا به راحتی کیف مورد نظر خود را انتخاب کنید. ممکن است کوله پشتی انتخابی شما یک کیف بزرگ و با جیب‌های متعدد برای قرار دادن موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و دیگر وسایلتان باشد و یا تنها کیفی متوسط با چند جیب‌ کوچک. معمولا کوله پشتی‌ها شکلی غیر رسمی دارند و برای رفتن به محل تحصیل، باشگاه، کوه‌نوردی و مسافرت‌های کوتاه استفاده می‌شوند. 

کیف هایی با دوکاربری

کیف هایی با دوکاربری


Messenger bags :
اگر چه این کیف‌ها در ابتدا توسط پستچی و پیغام‌رسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه در دنیای مد جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کرده است. این کیف‌ها که معمولا از جنس پارچه‌های ضخیم تهیه می‌شوند، بند بلندی دارند که به طور مورب روی شانه و پشت (در شکل مردانه) قرار می‌گیرند و معمولا دارای چندین جیب هستند که برای جای دادن لوازم ضروریتان آن را تبدیل به یک گزینه‌ی عالی می‌کند. همچنین به دلیل مستطیل شکل بودن برای حمل کتاب، کاغذ و لپ تاپ بسیار مناسب است. برای داشتن شکلی رسمی‌تر می‌توانید به جای کیف‌های پارچه‌ای از کیف‌های چرمی استفاده کنید. 

کیف هایی با دوکاربری

کیف هایی با دوکاربری


Duffel bag :
این کیف نام خود را از شهری در بلژیک گرفته است زیرا که پارچه‌ی مورد استفاده برای ساخت آن در این شهر تولید می‌شده است. آغاز محبوبیت این کیف مربوط به دوران جنگ جهانی اول است که به طور گسترده توسط سربازان و تدریجا در دیگر کشورها و توسط افراد عادی نیز مورد استفاده قرار گرفت. امروزه برند‌های ورزشی مطرح دنیا در میان تولیدات خود duffel bags را برای استفاده‌ی ورزشکاران پیشنهاد می‌کنند، زیرا که گزینه‌ی بسیار خوبی برای حمل کفش و لباس ورزشی است. همچنین این کیف‌ها برای مسافرت‌های کاری و آخر هفته بسیار کارآمد و مناسب هستند، چراکه حداقل فضای پرت را دارند و به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیازتان برای چند روز را در آن جای دهید. این کیف‌ها در متریال‌های مختلفی مانند پارچه، پلاستیک و چرم ساخته می‌شوند. 

کیف هایی با دوکاربری

کیف هایی با دوکاربری


Satchel bags :
همانطور که در مطلب (چه کیفی را برای چه مکانی استفاده کنیم) اشاره کردیم، این کیف‌ها نیز از جمله کیف‌هایی هستند که هم در نوع زنانه و هم مردانه موجودند. به خاطر شکل مستطیلی و بند بلند این کیف‌ها، ممکن است این سوال پیش بیاید که فرق آنها با messenger bags چیست؛ برخی معتقدند که در حقیقت این دو هیچ فرقی با هم ندارند ولی در واقع messenger bags شکل بزرگتر شده‌ی satchel هستند. در اصل این کیف‌ها برای استفاده دانش آموزان طراحی شده بودند و به همین دلیل مانند messenger bags برای حمل کتاب و وسایل مدرسه یا محل کار و همچنین لپ‌تاپ مناسب‌اند. این کیف‌ها نیز به طور مورب بر شانه قرار می‌گیرد. 
کیف هایی با دوکاربری
کیف هایی با دوکاربری
Tote bags: 
این مدل از کیف‌ها در دهه‌ی ۴۰ میلادی بین مردم جای خود را باز کردند و محبوب شدند. شکل آن به صورت مستطیلی عمودیست و دسته‌های بلند آن به شما اجازه می‌دهد که آن را بر شانه قرار دهید و یا در دست بگیرید. اگرچه طرح‌هایی از نوع زنانه‌ی این کیف‌ها برای مکان‌های رسمی مناسب هستند در شکل مردانه بهتر است به عنوان کیفی غیر رسمی استفاده شود. تفاوت دیگری که نوع مردانه‌ی این کیف‌ها با نوع زنانه دارد وجود بند بلندی است که درنوع زنانه به چشم نمی‌خورد. این کیف نیز در متریال‌های مختلفی تولید و به بازار Store عرضه می‌شود. 
کیف هایی با دوکاربری
کیف هایی با دوکاربری
Clutch :
شاید بتوان گفت clutch به نوعی یک کیف پول بزرگ است که علاوه بر پول و کارتهایتان به شما اجازه می‌دهد موبایل و چیز‌های کوچک را نیز همراه داشته باشید. اگرچه استفاده از این کیف‌ها در بین خانم‌ها بسیار محبوب است، امروزه بسیاری از آقایان که می‌خواهند استایل به روزی داشته باشند نیز از این مدل کیف استفاده می‌کنند. Clutch مردانه نیز مانند نوع زنانه‌ی آن مستطیل شکل و باریک است و برای موقعیت‌‌های رسمی و غیر رسمی مناسب است؛ در حالی که clutch زنانه به عنوان کیفی رسمی و بیشتر برای میهمانی‌های شب مورد استفاده قرار می‌گیرد. باریک بودن این کیف‌ها به شما اجازه می دهد که به راحتی و بدون زحمت آن را در دست بگیرید و با خود حمل کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کیف هایی با دوکاربری

کیف هایی با دوکاربری

 

کدخبر: 279329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟