سوغات اصفهان  در ویترین کریستین دیور+عکس

هنر Art قلمکاری از دوره مغول‌ها در ایران مرسوم و اصفهان، پایتخت این هنر قلمداد شد.
عمر پرشکوه این صنعت در زمان صفویه بود که البته در اواسط عصر قاجاریه بتدریج از رونق آن کاسته شد اما در زمان سلطنت شاه عباس کبیر این صنعت رونق بسزایی یافت و بیشتر لباس‌های مردانه و زنانه از پارچه های قلمکار تهیه می‌شد و این پارچه‌ها در این زمان شهرت فراوان داشته و مورد توجه درباریان بود و از این رو بیشتر لباس آنان از " قلمکارزر" یا " اکلیلی" اصفهان تهیه می‌شد.
"کریستین دیور" هم که نامی آشنا در دنیای مد است. شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس که توسط تاجر فرانسوی، برنار آرنو مدیریت و رهبری می‌شود.
این روزها خبری نقل محافل خبری شده است که حکایت از ‏استفاده طرح پارچه قلمکار اصفهان در مجموعه پیش پاییزی امسال کریستین دیور دارد که در نوع خود اتفاقی در خور توجه است.
اینکه یکی از بزگترین برندهای جهان در دنیای فشن، نقش های اسلیمی و بته های آبی و قرمز یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی و چاپ‌های سنتی ایرانی با عنوان پارچه های قلمکار اصفهان را در جدیدترین مجموعه خود مورد استفاده قرار دهد شاید دیگر بار تلنگری به پتانسیل بالای فرهنگی و هنری و منابع الهام‌بخش بی‌شمار در کشورمان برای بکارگیری در عرصه مد و لباس باشد.
در ادامه تصویر لباس با طرح پارچه قلمکار اصفهان در مجموعه پیش پاییزی امسال کریستین دیور را ببینید:برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

دیور

کدخبر: 286648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟