هنرنمایی جواهر ساز ایرانی در طراحی جواهرات سریال معروف بازی تاج و تخت +عکس

او در رابطه با طراحی‌های خود می‌گوید: «زیبایی شناسی کارهای من مطالعه تضاد میان زوایای ظریف و نرم و منحنی‌های دارای زوایای تند و ساخت یافته است». خطوط، منحنی‌ها، زوایا، سایه و رنگ و نور در طراحی جواهرات برند آناهیتا نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. نقوش و موتیف‌های هنر Art و معماری ایران باستان و بسیاری از مکان‌هایی که او در آنها زندگی کرده نیز بسیار طراحی‌های او را تحت تاثیر قرار داده است.
او می‌گوید: «سعی می‌کنم در محدوده زبانی قرار بگیرم که الهام‌بخش من است، فرم‌های مجسمه گون نرم و تندیس وار هنر نو «Art Nouveau» و همچنین شمال آفریقا بسیار مورد علاقه و الهام بخش من بوده است.»

طراح جواهرات تاج و تخت

1طراح جواهرات تاج و تخت
گوشواره‌های مشهور یشم بریولیت زرد او نمونه‌ای از این منابع الهام است. او در رابطه با استفاده از یشم و عقیق می‌گوید: «من اولین بار عاشق و شیفته کشیدگی عقیق بریولیت شدم و پس از آن سایه‌های رنگی و متنوع این سنگ بود که بسیار مرا شیفته کرد، درخشش طلایی و زنانگی محض رنگ این سنگ به آن جلوه بی نظیری بخشیده است، در یک کلام جواهرات من برای لمس کردن ساخته شده‌اند. »
استودیو طراحی او در شیکاگو و خودش بیست سالی است که ساکن نیویورک است، او که سال‌ها به حرفه معماری مشغول بوده پس از تولد اولین فرزندش تصمیم گرفت حرفه خود را کمی تغییر دهد. او در این رابطه می‌گوید: «من عاشق ایده فرایند خلاقانه حرکت قلم بر روی کاغذ و تولید و خلق محصول در کمتر از یک ماه هستم، من به مقیاس در طراحی بسیار علاقه‌مند هستم و معتقدم که جواهرات هنر پوشیدنی است.» پشت سر گذاشتن برنامه‌ریزی و تاخیرهای سیاستی معمول و خسته کننده در معماری باعث شده است که این هنرمند تمامی زمان و خلاقیت خود را صرف طراحی و ساخت جواهرات کند.

طراح جواهرات تاج و تخت

طراح جواهرات تاج و تخت
یکی از زیباترین و خلاقانه‌ترین جواهر مجموعه جدید او، گردنبند با شیشه کریستال است که با الماس و یاقوت پر شده است. ایده طراحی این گردنبند از جنگجویان باستان الهام گرفته شده که در هنگام رفتن به میدان جنگ ظرف کوچکی به عنوان «اشک دان» به همسر خود هدیه می‌کردند که اگر در هنگام بازگشت از پیکار با اشک پر شده بود نشانی از عشق و علاقه بوده است. آناهیتا در مجموعه خود هر قطعه را به عنوان یک کل طراحی کرده و کمتر از مونتاژ و سر هم کردن قطعات مختلف بهره گرفته شده است. دستبند طلای زرد، الماس و پرنیت «prehnite» او با الهام از موتیف کاشی ایرانی با بافت‌هایی متشکل از خطوط سیال الماس‌های چیده شده در کنار هم بر روی طلای زرد ساده یک جواهر لوکس سه بعدی بسیار زیباست که با این تکنیک واقعا جان گرفته گرفت.

طراح جواهرات تاج و تخت

طراح جواهرات تاج و تخت
طراح جواهرات تاج و تخت
انتخاب پرنیت «prehnite» در این دستبند از علاقه ویژه او به سنگ‌های دارای رنگ‌های خنثی و ملایم و دارای حس و حال عرفانی ناشی می‌شود. سنگ ماه و لابرادوریت از دیگر سنگ‌های مورد علاقه این طراح خلاق ایرانی است. الهام از عرفان و فضاهای اینچنین در گردنبند مارگون او با الهام از باغ عدن در هنگام غروب نیز از دیگر جواهرات زیبای این مجموعه است.
چهره‌های مشهوری چون کریستین بل، سارا درو گریز و البته بسیاری از بازیگران سریال محبوب «بازی تاج و تخت» نظیر لینا هیدی یا همان «سرسی لنیستر» مکار، سوفی ترنر و شخصیت «سانسا استارک» و البته امیلیا کلارک یا همان «دنریس تارگرین» محبوب و در کل طراحان لباس این مجموعه از طرفداران این طراح ایرانی هستند، پس بهتر است با مرور دوباره این مجموعه تلویزیونی از استفاده جواهرات این هنرمند ایرانی کمی بیشتر به استعداد ایرانی افتخار کنیم.
مجموعه جدید او در ماه می –اردیبهشت ماه- به بازار Store عرضه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 288781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟