موزه هنر در قطارهای مسکو +عکس

این طرح در سال ۲۰۰۶ اولین‌بار توسط «سرگئی آندریاکی» هنرمند روس و با هدف جذب بیشتر مردم برای استفاده از مترو و کمک به مردمی که ممکن است به‌دلیل مشغله‌ی زندگی معاصر، فرصت رفتن به گالری‌ها و آشنایی با هنر Art هنرمندان را نداشته باشند و نیز با نیت لذت‌بخش کردن تردد در شهر برای شهروندان مسکو، به شهرداری مسکو پیشنهاد شد.

44

در قطارهای «آکوارل» به جای نصب تابلوهای تبلیغاتی در واگن مترو، سراسر واگن‌های مترو رنگ‌آمیزی می‌شود و تابلوهای نقاشی هنرمندان دوره‌های مختلف روسیه در داخل واگن‌ها نصب می‌شود.

55

برای اجرای این طرح، ساختار واگن‌های قطارها تغییر داده شده است تا این قطارها به نوعی گالری هنری متحرک تبدیل شوند. همچنین سطح خارجی این قطارها با رنگ‌های متنوع و شاد رنگ‌آمیزی شده‌اند.

33

سراسر داخل واگن‌ها نیز با توجه به موضوعی که در تابلوها به آن اشاره شده، رنگ‌آمیزی می‌شود و در یک طرف آن، تابلوهای نقاشی نصب و روبه‌روی تابلوها صندلی برای نشستن مسافران قرار گرفته است.

11

تصاویر نصب‌ شده در داخل واگن‌ها مدام تغییر داده می‌شوند. بر این اساس تا به‌حال تمام تابلوهای موجود در گالری نقاشی «ترتیکوف» و موزه «پوشکین» و موزه پانورامای «بارادینسکایا بیتوا» در این موزه‌های سوار بر چرخ به نمایش درآمده‌اند.

22

قطارهای «آکوارل» را می‌توان نوعی سند تاریخی متحرک دانست که به مسافران این امکان را می‌دهند تا خود را در فضای مسکوی قدیم احساس کنند و با سنن و شیوه زندگی روس‌ها در گذشته، همچنین روند توسعه سیستم حمل و نقل در روسیه و مسکو و هنر هنرمندان روسی در طول تاریخ بهتر و بیشتر آشنا شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت خواستگار که دختر مازندرانی را بدون اجازه عقد کرد!

مرده ای که زنده شد / دختر جوان وقتی به خانه رسید اعلامیه فوت خود را دید

واهر و برادر خردسال روستایی شپش سرنداشتند!

اعتراف عجیب نرگس در اسید پاشی به خواهر شوهر جوانش / من و فاطمه خواب بودیم که ...+ عکس

نقشه شوم ساغر برای صراف معروف تهران / گفتگو با متهم + عکس

کارهای زیرزمینی گروه شاهین در پارک بانوان / یکتا با تیپ پسرانه اش لو داد که چه می کنند؟!

بازیگر زن کره ای برای ازدواج با بازیگر ایرانی به تهران می آید + عکس عروس و داماد

مصدومیت شدید محسن تنابنده بازیگر معروف سریال پایتخت

دورهمی بازیگر “یوسف پیامبر” و پسر عمویش در کافی شاپ+عکس

گریم مصطفی زمانی و ترانه علیدوستی در شهرزاد 2 رونمایی شد +عکس

 

کدخبر: 230167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟