تمجید نشریه اسپانیایی از سردار آزمون/ مسی ایرانی که بواتنگ را محو کرد

به نقل از نشریه اسپانیایی موندو دیپورتیوو، به طور حتم تماشاچیان فوتبال دیدار تیم های روستوف و بایرن مونیخ و گل نخست تیم روسی را فراموش نکرده اند. در این مسابقه سردار آزمون با حرکتی دیدنی بواتنگ را محو و دروازه تیم بایرن مونیخ را گشود.

البته این صحنه خیلی هم نا آشنا نبود. لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا نیز در دیدار با بایرن مونیخ که در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد، گلی همانند گل سردار آزمون را وارد دروازه بایرن مونیخ کرد.

به همین خاطر است که این بازیکن 21 ساله ایرانی را " مسی ایرانی" نامیده اند.

تیم های آلمانی با مهاجمان ایرانی آشنا هستند چرا که چند بازیکن سابق ایران در بوندسلیگا توپ می زده اند. بار ترین مثال بازیکن ایرانی که در آلمان بازی کرده،‌علی دایی است که برای تیم بایرن مونیخ آلمان بازی می کرد. وحید هاشمیان و علی کریمی نیز دیگر بازیکنان ایرانی هستند که سابقه بازی در بوندسلیگای آلمان را در کارنامه شان دارند.

سردار آزمون به نخستین ایرانی تبدیل شد که پس از گلزنی علی کریمی در سال 2005 در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دروازه حریف را گشوده است.

سردار آزمون مهاجم جوان ایرانی با بازی های خوبش در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا توجه بسیاری از تیم های اروپایی را به خود جلب کرده است. تیم های المپیک مارسی، لیورپول،‌آرسنال،‌ دورتموند،‌بایر لورکوزن و خود بایرن مونیخ از مشتریان این بازیکن 21 ساله ایرانی هستند.

سردار آزمون در پست مهاچم بازی می کند و مهاجم گلزن، سرعتی ،‌تکنیکی و زهرداری است. این بازیکن با هر دو پا شوت های زیبایی را روانه دروازه جریفان می کند و از قدرت دریبلینگ بالایی نیز بهره می برد. تنها نقطه ضعف او ضعیف بودن در توپ های هوایی است که البته این بازیکن جوان جای پیشرفت زیادی دارد.

البته وی پرش های بسیار بلندی دارد که احتمالا آن را از پدرش که در گذشته بازیکن والیبال ایران بوده ،‌به ارث برده است. وی تا به حال نیز با وجود جوانی به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

سردار آزمون 21 سال پیش در گناباد در استان گلستان ایران به دنیا آمد. او زمانی که در ایران بود نیز ار 2 تیم مطرح این کشور یعنی پرسپولیس و استقلال نیز پیشنهاد داشت و استعدادش را از همان نوجوانی نشان داد. وی یکی از بازیکنان آینده دار فوتبال جهان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟