درخشش دروازه بان دو متری در فوتبال ایران + عکس

وقتی فرناندو دخسوس در بازی گسترش فولاد و استقلال از زمین مسابقه اخراج شد، خیلی ها نمی دانستند چه دروازه بانی قرار است به جای او درون قفس توری سفیدپوشان تبریزی قرار بگیرد.

کوروش ملکی، دروازه بان دوم گسترش فولاد که امسال به این تیم پیوسته برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفت و توانست عملکرد خوبی برجای بگذارد.

ظهور دروازه بان دو متری در فوتبال ایران(عکس)


کوروش ملکی دروازه بانی است با 198 سانتی متر قد که با وجود فیزیک خاصش رفلکس های خوبی در گلری دارد. او سال گذشته در لیگ دسته اول برای مس کرمان به میدان رفت و توانست از نظر آماری بهترین دروازه بان لیگ یک شود. ملکی مقابل استقلال هم در دقایقی که برای گسترش فولاد بازی کرد، توانست توپ های خوبی را مهار کند. عملکرد ملکی به حدی خوب بوده که توانسته نظر مساعد فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد را نیز جلب کند.

ظهور دروازه بان دو متری در فوتبال ایران(عکس)


کمالوند درباره ملکی  می گوید: «اگر کوروش ملکی تاکنون در لیگ بازی نکرده بود، دلیلش ضعف او نیست. خسوس در یکی دو بازی تیم گسترش فولاد گل های بدی خورد اما من دوست نداشتم او را تغییر دهم که روحیه اش خراب شود. کوروش ملکی با 198 سانتی متر قد جزو معدود گلرهای قدبلند ایران است که عکس العمل های خوبی دارد. وقتی به این موضوع فکر کنید که کوروش در استادیوم آزادی بدون گرم کردن وارد زمین شد و اینقدر خوب بازی کرد، ارزش کار بزرگ او مشخص می شود. قطعا اگر او این روند را ادامه دهد، جایگاهش در دروازه گسترش فولاد را حفظ می کند. همه هم می دانند من در بازی دادن به نفرات به اسم و رسم نگاه نمی کنم.»

با توجه به محرومیت دخسوس مقابل سپاهان، کوروش ملکی وظیفه دارد در بازی هفته دوازدهم از دروازه گسترش فولاد حراست کند. بی تردید عملکرد خوب او می تواند باعث نیمکت نشین شدن دخسوس شود و اینکه ملکی در ترکیب گسترش فولاد به کارش ادامه دهد. به نظر می رسد باید منتظر ظهور یک دروازه بان دو متری که با 25 سال سن به روزهای خوب می اندیشد، باشیم.

کدخبر: 231140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟