حماسه ساز ملبورن جادوی جادوگران فوتبال را افشا کرد/ کریم باقری بهترین بازیکن مسن تاریخ لیگ برتر شد

برنامه نود دوشنبه شب، هشتم آذر ماه ساعت 22:47 از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

عادل فردوسی پور این برنامه را با ابراز تسلیت به خانواده قربانیان حادثه قطار تبریز- مشهد شروع کرد.

نظر سنجی برنامه امشب به انتخاب برترین بازیکن بالای 35 سال تاریخ لیگ برتر اختصاص داشت.

*سوال پیامکی:

لحظه به لحظه با برنامه نود هشتم آذرماه

1- کریم باقری 2- سهراب بختیاری زاده 3- علی دایی 4- مهدی رجب زاده 5-  ابراهیم صادقی 6- غلامرضا عنایتی 7- فریدون فضلی 8- محمود فکری 9- فرهاد مجیدی گزینه های نظر سنجی بودند.

*در ادامه فردوسی پور به ارائه عملکرد گزینه های نظر سنجی پس از 35 سالگی پرداخت.

پخش کلیپی از اتفاقات برنامه امشب بخش بعدی برنامه بود.

* کلیپی از گزیده اتفاقات امشب برنامه روی آنتن رفت.

*عادل فردوسی پور مجری برنامه 90 بار دیگر به خانواده قربانیان قطار تبریز- مشهد و همچنین زواری که این هفته در کربلا شهید شدند،تسلیت گفت.

 *کلیپی از وضعیت کنونی  بازیکنان تیم ملی 98 با اجرای محمد حسین میثاقی روی آنتن رفت. رضا شاهرودی و علی اکبر استاد اسدی در این کلیپ صحبت کردند.

همچنین صحبت های مهدی دادرس سرپرست آن زمان تیم ملی هم در این کلیپ نمایش داده شد.

در ادامه این کلیپ گزارشگر برنامه 90 به تشریح وضعیت کنونی چند ستاره استرالیا، تری ونبلز سرمربی کانگوروها، ساندرو پل داور بازی، پیتر هور دیوانه استرالیایی که تور دروازه ایران را پاره کرد و شیرین کاری های وی و همچنین جواد خیابانی گزارشگر آن بازی خاطره انگیز پرداخت.

*برسی عملکرد هفته قبل لژیونرها بخش بعدی برنامه بود که روی آنتن رفت.

در ادامه بخش ابتدایی مصاحبه برنامه 90 با خداداد عزیزی، غزال تیزپای ملبورن روی آنتن رفت.

لحظه به لحظه با برنامه نود هشتم آذرماه

خدادا عزیزی در ابتدا گفت:  هشت آذر هنوز برای من خاطره ساز است. همچنان مردم وقتی من را در خیابان می بینند یاد آن بازی می افتند. خیلی ها به من پیامک می دهند. اگر آن توپ گل نمی شد اتفاق خاصی برای تیم ملی رخ نمی داد چرا که مردم ما انتظار صعود تیم ملی به جام جهانی را نداشتند.

من در آن صحنه ابراهیم تهامی را ندیدم. مهاجم خودخواهی نبودم و اگر هم تیمی ام در موقعیت خوبی بود پاس می دادم. خیلی ها فقط خاطره آن گل را به یاد دارند.

گل بازی با استرالیا را با هیچی حتی انتخاب به عنوان برترین بازیکن آسیا عوض نمی کنم.

برخلاف من که پاس های زیادی به علی دایی دادم، او فقط در بازی 6 بر 2 مقابل کره و بازی با استرالیا به من پاس داد.

وی در مورد ارتباطش با رئیس سازمان تربیت بدنی وقت گفت:من کلا با  هاشمی‌طبا ارتباط خوبی نداشتم ،او  گفته بود بهتر از خداداد داریم تا بهترین بازیکن آسیا شود.

در بازی ایران و آمریکا را که بردیم آقایان به جام جهانی آمدند تا در برد شریک باشند و همه آنجا ریختند، شب بازی ایران و آلمان سر شام نشسته بودیم که علی دایی هم بود،  ابراهیمی مسؤول تدارکات تیم ملی دنبال ما بود چون هاشمی‌طبا می‌خواست صحبت کند که من و علی نرفتیم تا اینکه افشین پیروانی دنبالمان آمد، رفتیم بالا آقای هاشمی‌طبا در مورد پاس از روی محبت، پاس از روی ترس و انواع پاس‌های مختلف صحبت کرد که ما همه تعجب کرده بودیم.

پس از پایان بخش ابتدایی گفت و گو با خداداد عزیزی، کلیپ برترین های هفته یازدهم لیگ برتر پخش شد.

* ترین‌های هفته یازدهم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: احسان حاج‌صفی، رحیم زهیوی، گادوین منشا، محمد ایران‌پوریان، محسن حمیدی، حسن بیت‌سعید، محمدصادق بارانی، سجاد رهبر، پویا سیف‌پناهی، محمدرضا خلعتبری، مهدی مومنی، بختیار رحمانی، مگویان، سروش رفیعی، دنیال ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد ابطحی، حمیدرضا علی‌عسگری، محمد ابراهیمی، میثم دورقی، محمد نوری و محسن کریمی.

تیرک دروازه هفته: حکیم نصاری مقابل ذوب‌آهن.

کار تیمی هفته: سیاه جامگان.

موقعیت از دست رفته هفته: سجاد عاشوری مقابل پرسپولیس.

پاس گل برتر هفته: امیرارسلان مطهری.

مهار برتر هفته: حامد لک برابر تراکتورسازی.

گل برتر هفته: مهدی رجب‌زاده مقابل صنعت نفت آبادان.

*پخش بخش دوم مصاحبه ویژه با خداداد عزیزی

لحظه به لحظه با برنامه نود هشتم آذرماه

خداداد در ادامه گفت: من آدم قانعی هستم و زیاده‌خواه نیستم، از اتلتیکو مادرید و تاتنهام بعد از جام جهانی پیشنهاد داشتم ولی شوستر اجازه نداد از کلن بروم تا پیشرفت کنم. گاهی هم انتخاب اشتباه خودم بود، مثل اینکه به پاس برگشتم و به تیم‌های عربستانی نرفتم.

وی افزود: اینکه به رئیس فدراسیون بگویم درصد بچه‌ها را در جام جهانی بدهید طبیعی است که برای آنان خوشایند نیست. بعد از جام جهانی به غیر از یک بازی 19 مسابقه من را به دلیل اینکه با دمپایی به لابی هتل آمده بودم،دعوتم نکردند ولی یک نفر با شورت مامان دوز می‌گشت کاری نداشتند.

او در مورد مشکلاتش با مربیانی  مثل دنیزلی، همایون شاهرخی و ... گفت: آدم‌ها یکسری خصوصیاتی دارند و یک چیزهایی می‌پذیرند و بعضی مواقع نه، من هیچوقت سر بازی کردن یا نکردن با مربیانم بحث نداشتم ولی با یک سری مسائل نمی‌توانستم کنار بیایم، در 12 سال حضورم در تیم ملی 47 مسابقه هیچی نیست و اگر بعضی چیزها را کنترل می‌کردم شاید بهتر می‌شد.

خداداد با اشاره به اینکه شانس بدی دارد و به تیم‌های بی پول می‌خورد، گفت: مورینیو و فرگوسن هم کنار زمین اعتراض می‌کنند، مگر می‌شود مربی‌ای که حس می‌کند حق تیمش ضایع می‌شود اعتراض نکند؟! یکی مثل آقای کی‌روش کنار زمین و بازی با کره بطری آب را به زمین می‌زند و همه به به می‌گویند ولی یکی مثل من اعتراض کند محروم می‌شود.

عزیزی در مورد رابطه با علی دایی گفت: در دوران بازیکنی درگیری وجود دارد؛مثل اینکه در بین افراد خانواده هم مشکل پیش می آید.من دو بار با علی دایی بحثم شد، یک بار روز قبل از دیدار با استرالیا و یک بار هم در آمریکا بخاطر نوار کاستی که آذری بود و من آن را شکستم و از پنجره خودرو بیرون انداختم.

علی شناسنامه فوتبال ایران است

او ابراز کرد: یک بار یک مربی در تیم ملی به من گفت به علی دایی پاس ندهم ولی من گفتم مگر می‌شود؟ که او گفت این کار را انجام بدهم، همانجا به آقای سرمربی تیم ملی گفتم علی دایی اگر 30 درصد شانس گلزنی داشته باشد و دیگری 70 درصد به علی پاس می‌دهم چون او ضربه به توپ، دقت و ... داشت، علی شناسنامه فوتبال ایران است.

خداداد عزیزی در مورد بازی با بایرن مونیخ و دورتموند عنوان کرد: من اول از دورتموند پیشنهاد داشتم و حتی در جلسه اول تمرینی با آنها کار کردم، فردا جلسه دیگری با آنها تمرین داشتم ولی وقتی به هتل رفتم و سر صبحانه بودم گفتم دیگر تمرین نمی‌کنم ولی من قبول نکردم که یک جلسه دیگر با آنها تمرین کنم؛ آخر با کلن به توافق رسیدم و در شروع بوندسلیگا در دومین بازی با دورتموند روبه‌رو شدم و یک گل زدم و دو پاس گل دادم.

مهاجم سابق تیم ملی ایران اضافه کرد: من وقتی 9 ساله بودم نزدیک حرم دست‌فروشی می‌کردم و مثل الان نبود که دست‌فروشان را جمع کنند! از 13 سالگی تا 17 سالگی بنایی می‌کردم ولی بعد از آن مشغول فوتبال بودم، من پا لخت فوتبال بازی می‌کردم؛ مثلا در خانه‌مان ماه به ماه برنج و مرغ نمی‌دیدیم و اینگونه مشکلات وجود داشت.

او پیرامون موضعش با مربیان خارجی گفت: من با ایویچ کار نکردم ولی مشکلی با او نداشتم. با آقای کی‌روش هم مشکلی نداشتم، من توقعی از فوتبال دارم که غیر فوتبالی‌ها ندارند،دستاورد کی‌روش این سیستم دفاعی‌ای است که به راحتی گل نمی‌خورد. ما خیلی خوب دفاع می‌کنیم ولی از کی‌روش توقع دارم خط حمله‌مان هم بهتر شود ولی هنوز در فوتبالمان این اتفاق نمی‌افتد.

عزیزی در خصوص اعتقاداتش به جادو و جنبل در فوتبال عنوان کرد: مدیری را به چشمان خودم دیدم که به اینگونه مسائل اعتقاد داشت! تیم هم چهار بازی نتیجه گرفت ولی در پنجمین مسابقه به یکی مثل خودش برخورد کرد که 2 بر صفر هم شکست خوردند! مثلا یک مدیرعامل را دیدم که می‌گفت یک آقایی را بیاورید روی نیمکت که از این کارها می‌کرد، مثلا تعویض‌ها را می‌گفت یا از این قبیل کارها می‌کرد.

*پس از پایان مصاحبه خداداد، فردوسی پور اعلام کرد موضوع جادوگری در فوتبال را پیگیری می کند و حتی یک برنامه ویژه را به تقبیح این کار اختصاص می دهد.

*در ادامه کلیپ 90 درجه پخش شد.

*دیدار تراکتورسازی و صبا قم نخستین بازی هفته یازدهم بود که خلاصه آن روی آنتن برنامه این هفته 90 رفت.

مصاحبه با صمد مرفاوی سرمربی صبا و  نشست خبری امیر قلعه نویی در پایان این بخش، پخش شد.

*فردوسی پور در ادامه برنامه اعلام کرد چند بازیکن برای شفاف سازی نسبت به جادو و جنبل در فوتبال ایران به وی پیامک زده اند.

*بخش بعدی برنامه به بررسی عملکرد محمد ایرانپوریان مدافع راست تراکتورسازی اختصاص داشت.

همچنین محمد ایرانپوریان، ساسان انصاری و ایمان مبعلی به عنوان سه بازیکن ابتدایی جدول ارزشمندترین بازیکنان لیگ معرفی شدند.

*ارزیابی جدول گلزنان و اعلام برنامه هفته دوازدهم بخش بعدی برنامه بود.

 *نفرات برتر مسابقه پیش بینی برنامه 90 معرفی شدند.

*همچنین نفراتی که موفق شده اند در چند فصل اخیر لیگ برتر هت تریک کنند، معرفی شدند.

*دیدار صنعت نفت آبادان و ذوب آهن، دومین بازی هفته بود که خلاصه آن روی آنتن برنامه 90 رفت.

*کارشناس داوری این هفته برنامه 90 مسعود مرادی بود که در صحبت های ابتدایی خود درگذشت علی شکوری داور جوان کشورمان را در حادثه قطار تبریز_ مشهد به خانواده وی را تسلیت گفت.

وی در ارزیابی دیدار تراکتورسازی- صبا پنالتی تراکتوری ها را صحیح دانست و کرار جاسم را به دلیل ضربه غیر فنی به هافبک صبا مستحق دریافت کارت زرد و اخراج از زمین معرفی کرد.

مرادی در بررسی داوری دیدار صنعت نفت-  ذوب آهن، اعلام آفساید گل مرتضی تبریزی را اشتباه دانست و اعتقاد داشت خطا روی بنگستون به درستی پنالتی اعلام شده است. کارشناس داوری برنامه 90 همچنین اعتقاد داشت که مهاجم هندوراسی به دلیل ضربه زدن به بازیکن صنعت نفت باید از زمین اخراج می شد.

**با تماس صمد مرفاوی با عوامل برنامه 90، بار دیگر صحنه مشکوک دیدار تراکتورسازی- صبا که روی احمد حسن زاده اتفاق افتاد بررسی شد که بازهم مرادی بر پنالتی نبودن این صحنه تاکید کرد.

*نخستین نتایج نظر سنجی امشب برنامه، ساعت 00:19 دقیقه بامداد پخش شد که در این نظر سنجی کریم باقری بیش ترین رای را به خود اختصاص داده بود.

لحظه به لحظه با برنامه نود هشتم آذرماه

* قرعه کشی نظرسنجی هفته قبل انجام شد.

*حواشی و خلاصه دیدار پیکان- پرسپولیس در ادامه برنامه پخش شد.

*پس از پایان این بخش فردوسی پور اعلام کرد مهدی طارمی و علی علیپور به حدی موقعیت خراب می کنند که در بیشتر بازی ها، دروازه بان های حریف برترین بازیکن زمین می شوند.

*پخش کلیپ مربوط به اتفاقات هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال

*حرکت غیر ورزشی علی عابدین بازیکن گیتی پسند در دیدار با حفاری اهواز، محور بخش بعدی برنامه 90 بود.

در همین راستا علی جنتی مدیرعامل گیتی پسند روی آنتن آمد و گفت: این حرکت شخصی و غیرورزشی بود. برهمین اساس قبل از این که کمیته انضباطی حکم به محرومیت عابدین و گیتی پسند بدهد، بازیکن خود را 40 میلیون تومان و هشت جلسه محروم کردیم.

سهرابی ناظر بازی تصمیم داور را در اخراج بازیکن ما درست دانست اما اعلام کرد نباید به هیچ وجه نتیجه تغییر کند.دو سال پیش اتفاق مشابهی برای تیم ما افتاد اما نتیجه بازی تغییر نکرد.

اخراج مهدی جاوید ناحق بود چراکه وی به سمت تماشاگران تیم ما خوشحالی کرد.

حرکت بازیکن ما شخصی بوده و از سوی باشگاه و کمیته انضباطی جریمه شده اما در آئین نامه انضباطی 6 بر صفر بازنده شدن تیم نیامده که کمیته انضباطی نتیجه را تغییر می دهد  و گیتی پسند را بازنده اعلام می کند.قانون باید درست شود. قانونی که حسن زاده به آن استناد کرده کجا است؟ اگر حکم صادره قانونی بود تمکین می کردیم اما زیربار حکم غیر قانونی نمی رویم.

گیتی پسند در تیم ملی ایران بیشترین بازیکن ملی پوش را دارد و بدنسازی تیم گیتی پسند سبب شد تا تیم ملی آن نتایج تاریخی را در کلمبیا بگیرد.اگر یک تماشاچی حرکت عابدین را انجام می داد، گیتی پسند باید محروم می شد که با حرکت یک بازیکن کل تیم محروم شود و نتیجه به سود حریف بازگردد؟

سه هفته قبل در حین بازی شهروند ساری و دانشگاه آزاد تماشاگر در جریان بازی بازیکن تیم مهمان را مورد ضرب و شتم قرار می دهد اما تاکنون کمیته انضباطی به این مورد رسیدگی نکرده است

آن وقت در سریع ترین زمان ممکن به پرونده علی عابدین رسیدگی و حکم صادر می شود.

اگر به پرونده هفته های قبل حفاری رسیدگی می کردند، چند بازیکن این تیم نمی توانستند مقابل گیتی پسند بازی کنند. به هر حال باز هم تاکید می کنم زیر بار این رای غیر قانونی نمی روم چراکه ماده قانونی که دوستان به آن استناد کرده اند برای فوتبال است و مربوط به فوتسال نمی شود.

پس از پایان گفتگو با مدیرعامل گیتی پسند، خلاصه دیدار نفت تهران و سایپا و حواشی این بازی پخش شد.

*مصاحبه با ابراهیم شکوری و حامد فلاح زاده بازیکنان و همچنین حسین فرکی سرمربی سایپا در کنار گفتگو با محمد قاضی و نشست خبری علی دایی در این بخش، پخش شد.

*مسعود مرادی در جریان بررسی داوری دیدار پیکان و پرسپولیس اعلام کرد که اخطار اول محمد انصاری درست نبوده چراکه وی با بازیکن پیکان برخوردی نداشته است. همچنین در صحنه دیگر این بازی گادوین منشا در موقعیت تک به تک با رادوشویچ از سوی محمد انصاری متوقف شد که مرادی اعتقاد داشت داور باید به سود پیکان پنالتی می گرفت و انصاری را اخراج می کرد.

مرادی در جریان درگیری صادقی و منشا هر دو بازیکن را مستحق دریافت کارت زرد دانست که خورشیدی داور بازی از انجام این کار خودداری کرده بود.

*در جریان ارزیابی قضاوت حسین زرگر در  دیدار نفت و سایپا، مرادی پنالتی نفتی ها را اشتباه دانست

*بخش بعدی برنامه به پخش کلیپی اختصاص داشت که در آن علی فتح اله زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در راستای شفاف سازی عملکرد خود در این باشگاه اسنادی را ارائه کرد و پندار توفیقی دبیر هیئت مدیره فعلی این باشگاه در مقام پاسخگویی به اظهارات فتح اله زاده بر آمد.

*در ادامه فردوسی پور به ارزیابی سه تیم ابتدایی جدول لیگ برتر در نیمه اول بازی ها پرداخت. در این بخش استقلال پس از تراکتورسازی و بالاتر از سپاهان با 21 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد اما نکته جالب این جا است که طبق آمار منصوریان و تیمش در نیمه مربیان (نیمه دوم بازی ها) شش امتیاز را از دست داده اند تا از این لحاظ عملکرد وارونه ای داشته باشند.

*در ادامه خلاصه و حواشی دیدار استقلال- گسترش فولاد پخش شد.

مصاحبه با علی رضا منصوریان و فراز کمالوند در پایان این بخش روی آنتن برنامه 90 رفت.

پخش کلیپ آنالیز وضعیت خط دفاعی استقلال در بازی با گسترش فولاد، بخش بعدی بود.

*حواشی و خلاصه دیدار سپاهان- فولاد آیتم بعدی را تشکیل داد. در این بخش هواداران سپاهان نارضایتی خود را از برخی نواقص ورزشگاه تازه تاسیس نقش جهان ابراز کردند.

مصاحبه با نعیم سعداوی سرمربی فولاد و نشست خبری عبداله ویسی سرمربی سپاهان قسمت پایانی اتفاقات بازی دو تیم بود.

*در ادامه فردوسی پور به تشریح عملکرد وحید طالب لو در چارچوب دروازه فولاد پرداخت.

*آیتم 90 تا 90، بخش بعدی برنامه را تشکیل می داد.

در ادامه قضاوت زاهدی فر در دیدار استقلال- گسترش فولاد از سوی مسعود مرادی بررسی شد که وی اخراج فرناندو دخسوس را به دلیل خطای شدید، درست دانست.

مرادی همچنین در تحلیل داوری بازی سپاهان- فولاد تصمیم محمدرضا فغانی را در هر دو صحنه پنالتی، درست اعلام کرد.

همچنین خلاصه ای از دیدار پدیده و ماشین سازی همراه با حواشی بازی و مصاحبه های سرمربیان دو تیم روی آنتن رفت.

*عادل فردوسی پور با اشاره به آمار بیشترین باخت متوالی تیم های لیگ برتری در طول تاریخ این رقابت ها گفت: تیم هایی که در بیشتر از هفت بازی متوالی شکست خورده اند، در پایان فصل به لیگ پایین تر سقوط کرده اند. بنابراین ماشین سازی در صورت باخت مقابل پرسپولیس در هفته دوازدهم به این آمار می رسد و به این ترتیب وضعیت خطرناکی پیدا می کند.

بازی استقلال خوزستان- سیاه جامگان آخرین دیدار هفته یازدهم بود که خلاصه و حواشی آن در برنامه امشب 90 پخش شد. مصاحبه با خداداد عزیزی مدیرفنی مشهدی ها و همچنین با عوامل تیم استقلال خوزستان نسبت به مشکلات مالی مدافع عنوان قهرمانی لیگ در این قسمت برنامه روی آنتن رفت.

*همچنین گزیده ای از  افشاگری مدیرعامل های سابق و فعلی چند تیم نسبت به ماجرای TMS روی مانیتور بزرگ برنامه قرار گرفت

*داوری دو دیدار پایانی لیگ ارزیابی شد که مسعود مرادی تصمیم داوران این بازی ها را تائید کرد.

*پخش خلاصه بازی های لیگ دسته اول بخش بعدی برنامه بود.

*آیتم مربوط به مشکلات تیم فوتبال استقلال رامهرمز آخرین بخش برنامه امشب 90 بود.

*در اواخر برنامه نگاهی به روزنامه های صبح فردا در دستور کار مجری برنامه قرار گرفت.

*کریم باقری در نظر سنجی امشب برنامه با 41/3 درصد آرا به عنوان برترین بازیکن بالای 35 سال تاریخ لیگ برتر انتخاب شد.

پس از وی، فرهاد مجیدی، علی دایی و مهدی رجب زاده قرار گرفتند.

حماسه ساز ملبورن جادوی جادوگران فوتبال را افشا کرد/ کریم باقری برترین بازیکن مسن تاریخ لیگ برتر شد + فیلم

*برنامه امشب 90 راس ساعت 2:03 بامداد به پایان رسید.

 

کدخبر: 231233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟