ترغیب به کاهش وزن با سالاد شیرازی زیبا

همانطور که می دانید یکی از هنرهای زیبا و قابل توجه تزیین سالاد های مختلف از جمله سالاد شیرازی است که نقش زیادی در سفره آرایی خصوصا برای مهمانی Party را دارد.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر:

خیار متوسط ۳ عدد

گوجه فرنگی متوسط ۲ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

آبلیموی یا آبغوره نصف استکان

نمک کم

طرز تهیه سالاد شیرازی

خیار، گوجه فرنگی و پیاز را ریز خرد کنید.

سپس آنها را با هم مخلوط کنید.

بسته به نوع ذائقه تان، آبلیمو یا آبغوره یا مخلوط هر دو را به سالاد شیرازی اضافه کنید.

کمی هم نمک بزنید، فقط سعی کنید نمک آن زیاد نشود.

در صورت دلخواه می توانید کمی روغن زیتون یا پودر نعنا خشک هم به سالاد بیفزایید. افزودن پودر نعنا برای از بین بردن طبع سرد خیار و گوجه فرنگی، خوب است.

حداقل ۱۰ دقیقه قبل از سرو کردن، سالاد شیرازی را در یخچال قرار دهید.

اما افراد لاغر باید سالاد شیرازی را تا یکی دو ساعت بعد از اتمام غذا با کمی روغن زیتون میل کنند تا جلوی اشتهایشان گرفته نشود. البته هیچ کس نباید سالاد را به عنوان یک وعده غذایی اصلی به شمار آورد چون به هیچ وجه جایگزین غذا نیست و با کالری اندک و مقدار ناچیز قندش، بدن را دچار کمبود مواد غذایی و فرد را نسبت به خوردن حریص تر و در نتیجه چاق تر می کند. البته اگر به سالاد یکی از منابع پروتئینی مانند سویا، فیله مرغ، تن ماهی یا حبوبات و جوانه ها اضافه شود، می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد.

خوردن سالاد قبل از غذا به پرشدن معده کمک می کند و مهم تر این که به مغز ۲۰ دقیقه فرصت می دهد تا متوجه شود چه خورده و چقدر خورده است. زیرا واکنش مغز بسیاری از افراد چاق نسبت به سیری، کندتر از افراد لاغر و معمولی است و همین مساله باعث می شود بیش از حد معمول غذا بخورند. البته این افراد هیچ گاه نباید به سالاد سس بزنند و می توانند کمی فلفل، آبلیمو یا آبغوره به آن اضافه کنند؛ چرا که فلفل ۱۲ تا ۱۳ درصد سوخت و ساز سلول ها را بالا می برد و باعث سوزاندن چربی های بدن می شود. در این بخش می توانید مدل های متنوع و زیبای انواع تزیین سالاد شیرازی مجلسی را ملاحظه نمایید و با الگوبرداری از آنها بهترین تزیینات را داشته باشید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟