درخشش هندبالیست های کشورمان در اروپا/تغییر دید اروپا به هندبال ایران

هندبالیست های تیم ملی کشورمان یکی پس از دیگری در تیم های اروپایی درخشیده و دید هندبال اروپا نسبت به هندبال کشورمان تغییرات بسیاری کرده است و این مسئله باعث مشتاق شدن مسئولان تیم های اروپایی برای جذب بیش از پیش هندبالیست های ایرانی شده است.

در حال حاضر مثلث هندبال تیم دینامو بخارست رومانی را سجاد استکی،اله کرم استکی و علیرضا موسوی تشکیل می دهند. شاهو نصرتی در تیم استوا بخارست رومانی و محسن بابا صفری دروازه بان تیم ملی کشورمان نیز در تیم گزتپه ترکیه حضور دارند. ایمان جمالی دیگر لژیونر کشورمان مدت ها در تیم مجارستان حضور داشته و برای تیم ملی این کشور به میدان می رود.

در اروپا عملکرد سجاد و اله کرم استکی و علیرضا موسوی در لیگ قهرمانان اروپا بازتاب بسیاری داشته و مردم در مورد عملکرد آنها صحبت می‌کنند و در رومانی نیز طرفداران زیادی دارند. در کل امروز دید اروپا نسبت به هندبالیست‌های ایرانی تغییر کرده و این موضوع ما را برای حضور بیشتر بازیکنان ایرانی در اروپا امیدوار می‌کند و برای آینده هندبال کشورمان مفید است.

هندبال ایران امروز لژیونرهای زیادی دارد که باید در داخل کشور نیز مورد توجه قرار گیرند. سجاد استکی در تیم هندبال دینامو بخارست رومانی،در دیدار برابر براگای پرتغال در جام باشگاههای اروپا، 13 گل به ثمر رساند و با مجموع 67 گل زده، بالاتر از ماگنوس برامینگ دانمارکی، در صدر جدول بهترین گلزنان اروپا ایستاد.

لیگ قهرمانان اروپا در رشته هندبال در بالاترین سطح برگزار می‌شود و حتی می‌توان ادعا کرد که این مسابقات نسبت به جام جهانی و المپیک از سطح بالاتری برخوردار است.

سجاد استکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه در تیم دینامو بخارست هرسه ما شرایط خوبی داریم. مسئولان ،مربیان و بازیکنان این تیم ارتباط خوب و صمیمی با ما دارند. تیم دینامو بخارست رومانی یکی از تیم های خوب و دارای شرایط ایده آلی در هندبال است.

وی افزود:این تیم هم کادر فنی و هم بازیکنان با اخلاقی دارد،من رابطه خوبی با این تیم دارم و بازی در کنار تیمم را دوست دارم. من و اله کرم با دینامو بخارست قرارداد 2ساله امضا کرده ایم البته ،تا سال آینده باید شرایط را سنجید و سپس برای ادامه همکاری تصمیم گرفت.

استکی در خصوص لژیونر شدن بازیکنان ملی پوش خاطرنشان کرد: این مسئله برای هندبالیست های ایرانی اتفاق خوشایندی است و کمک می کند در آینده ای نزدیک شاهد تیم ملی پرقدرتی در هندبال ایران باشیم و همین مسئله باعث شده دید هندبال اروپا نسبت به هندبالیست های ایرانی صد درجه تغییر کرده و بیشتر مشتاق جذب بازیکنان ایرانی باشند تا بازیکنان خارجی. امیدوارم به زودی شاهد جذب بیشتر بازیکنان ایرانی در تیم های اروپایی باشیم و در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

اله کرم استکی نیز گفت:خوشبختانه این افتخار نصیب من ،سجاد و علیرضا شد تا با تشکیل مثلثی از بازیکنان ایرانی در تیم دینامو بخارست عملکرد خوبی داشته و شاهد درخشش بیش از پیش سجاد در سطح اروپا باشیم و نام ایران را در هندبال اروپا بیشتر مطرح شود زیرا علاقمند جذب بیشتر ملی پوشان هستند. در گذشته ایمان جمالی تنها لژیونر تیم ملی بود اما رفته رفته با جذب بیشتر هندبالیست های ایرانی وضعیت کاملا تغییر کرده و شاهد درخشش همه لژیونرهای کشورمان در تیم های اروپایی هستیم.

وی تاکید کرد :در مجموع از آسیا 5 لژیونر در هندبال اروپا هستند که شامل 4 بازیکن ایرانی می شود. قرار گرفتن سجاد نیز در لیست بهترین گلزنان مطرح هندبال اروپایی جام باشگاههای اروپا در سکوی دوم افتخار بزرگی است و مایه مباهات جامعه هندبال ایران است.

شاهو نصرتی بازیکن تیم استوا بخارست رومانی گفت: مدت یک ماه است که در رومانی حاضر شده‌ام و در تیم استوا بازی می‌کنم و از نزدیک می‌بینم که هندبال در اروپا چه کیفیتی دارد. این موضوع زمانی مهم‌تر می‌شود که سجاد استکی از ایران در لیگی با این کیفیت آقای گل می‌شود و در اروپا نیز این موضوع بازتاب بسیاری دارد اما متاسفانه در ایران به این موضوع توجه نیست.

وی تصریح کرد:لیگ قهرمانان اروپا در رشته هندبال در بالاترین سطح برگزار می‌شود و حتی می‌توان ادعا کرد که این مسابقات نسبت به جام جهانی و المپیک از سطح بالاتری برخوردار است همچنین تیم گزتپه ترکیه در چلنج کاپ اروپا نیز حضور دارد.

نصرتی افزود:در هندبال اروپا عملکرد علیرضا موسوی ، سجاد و اله کرم استکی و در لیگ قهرمانان اروپا بازتاب بسیاری داشته و مردم در مورد عملکرد آنها صحبت می‌کنند و در رومانی نیز طرفداران زیادی دارند. دید کل اروپا نسبت به هندبالیست‌های ایرانی تغییر کرده و این موضوع ما را برای حضور بیشتر بازیکنان ایرانی در اروپا امیدوار کننده است و برای آینده هندبال کشورمان مفید است.

محسن بابا صفری بازیکن تیم گزتپه ترکیه نیز گفت:این تیم یکی از تیم های معروف بوده و دارای امکانات و زیرساخت عالی است، تیم گزتپه یکی از شناخته شده و حرفه ای ترین تیم های اروپایی است.

وی خاطر نشان کرد: تیم گزتپه ترکیه دارای مدیر عامل قوی و کادر حرفه ای خوبی است که به زودی با درخشش بازیکنانش در رده تیم های سطح بالای اروپا قرار می گیرد. لیگ ترکیه، نیز در حال برگزاری است و در رده چهارم جدول لیگ باشگاه ها قرار دارد.

بازیکن تیم گزتپه ترکیه افزود:خوشبختانه لژیونرهای خوبی در سطح اروپا حضور دارند و شاهد درخشش آنها در تیم های مختلف هستیم، مطمئن هستم با درخشش ستاره های هندبال ایران در تیم های خارجی در آینده ای نه چندان دور تیم ملی خوبی خواهیم داشت.

علیرضا موسوی نیز در خصوص حضورش در تیم دینامو بخارست اظهار کرد:به مدت 5 سال در اروپا هستم و هر فصل قراردادی یک ساله می‌بندم اما امسال برای دومین سال است که در تیم دینامو بخارست رومانی حضور دارم.

موسوی درباره انتخابش به عنوان پدیده هندبال اروپا توضیح داد: خدا را شکر تا امروز روند رو به رشد و خوبی را در هندبال اروپا داشتم. حال خیلی‌ها من را در این قاره می‌شناسند و خوشحالم این افتخار را برای هندبال ایران به دست آوردم.

وی با اشاره به حضور برادران استکی در تیمش ادامه داد: بسیار خوشحالم که اله‌کرم و سجاد اینجا حضور دارند. واقعا داشتن هموطن و هم‌بازی در اروپا نعمت است. ما هر سه از بازیکنان اصلی تیم به حساب می‌آییم و کادر فنی نگاه ویژه‌ای به ما دارد.

پدیده هندبال کشورمان با مقایسه این ورزش در اروپا و آسیا افزود: سطح هندبال این 2 قاره تفاوت زیادی دارد. متاسفانه خبرهای خوبی از هندبال ایران نمی‌شنوم و حال هندبال ایران خوب نیست،در گذشته هندبال ایران وضعیت بهتری داشت. در ایران استعدادهای زیادی وجود دارد و این ستاره‌ها نباید خاموش شوند و امیدوارم به اروپا راه یابند.

همچنین علیرضا موسوی، لژیونر ایرانی تیم هندبال دینامو بخارست رومانی از سوی فدراسیون هندبال اروپا به عنوان پدیده اروپا شناخته شد. بازی خوب و درخشش این لژیونر در رقابت های هفته های گذشته باعث انتخاب وی به عنوان پدیده لیگ اروپا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 231827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟