دلایل انتخاب حسن‌زاده به عنوان بازیکن سال فوتسال آسیا

 

سال 95 اتفاقات خوب بسیاری برای فوتسال کشور رقم خورد که آخرین آن لیست نهایی کاملاً ایرانی نامزدهای دریافت عنوان مرد سال فوتسال آسیا بود که از این لیست 3 نفره علی اصغر حسن‌زاده بازیکن ملی پوش تیم گیتی پسند اصفهان جایزه برترین بازیکن سال آسیا را برای دومین بار کسب کرد.
پس از کسب این عنوان برای دومین بار توسط حسن‌زاده به گفت‌و‌گو با سرمربی حال حاضر این بازیکن در تیم گیتی پسند پرداختیم تا بیش از پیش با بازیکن سال آسیا آشنا شویم و البته در روزهای خوب گیتی‌پسند از شرایط این تیم نیز جویا شویم.
nLzpNYY7NQJi

سال خوبی را فوتسال کشور سپری کرد و گیتی پسند به عنوان صدرنشین لیگ برتر نام 2 بازیکن خوب خود را در لیست بازیکنان سال آسیا می‌بیند این مسئله چه تأثیری در روند این تیم در ادامه لیگ داشته باشد؟
لک: فوتسال کشور سال خوبی را سپری می‌کند، کسب رتبه سوم در جام جهانی، انتخاب اسماعیل پور به عنوان سومین بازیکن برتر و حضور اسماعیل پور و حسن‌زاده بازیکنان گیتی‌پسند در لیست برترین بازیکنان سال آسیا و انتخاب حسن‌زاده به عنوان بازیکن سال فوتسال آسیا از جمله این اتفاقات خوب است.

تیم ما نیز در این اتفاقات بسیار سهیم بوده و در حال حاضر نیز 7 بازیکن در اردوی تیم ملی داریم که این مسئله برای باشگاه بسیار حائز اهمیت است به این دلیل ک سبب ایجاد انگیزه در همه بازیکنان می‌شود.

به عنوان سرمربی تیم گیتی پسند و حسن‌زاده شناخت خوبی از برترین بازیکن آسیا دارید، درباره حسن‌زاده بیشتر صحبت کنید؟

لک: حسن‌زاده را می‌توان به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان دنیا نام برد که به اصول اخلاقی هم در مسائل فنی فوتسال و هم در زندگی پایبند است، بازیکنی که بدون هیچ حاشیه‌ای در اختیار تیم بوده و به عنوان یک بزرگ‌تر به تیم کمک می‌کند.
پس از دیدار با یاسین پیشرو نیز جلسه‌ای با بازیکنان تیم داشتیم و در صحبت‌هایی به جوانان تیم این توصیه را کردم که اگر قرار است از میان بازیکنان فوتسال کسی را به عنوان الگو انتخاب کنند حسن‌زاده و کشاورز بهترین گزینه‌ها از همه جوانب هستند.
گیتی پسند طی سال‌های گذشته و پس از حضور در لیگ فوتسال هر سال عملکرد خوبی را داشته اما طی این سال‌ها حتی قهرمانی‌های این تیم نیز با چالش‌های بسیاری مواجه بوده اما امسال تیم با قدرت بسیاری ظاهر شده، شرایط گیتی‌پسند برای کسب قهرمانی در این فصل به چه صورت است؟
لک: در راستای کسب نتایج خوب این فصل باید از مجموعه تیم و باشگاه تشکر کنم به این دلیل که از ابتدا به همه برنامه‌های فنی و خریدهای ارائه شده عمل کردند تا امسال با آرامشی بیشتری نسبت به فصل گذشته کار کنیم.
از بازیکنان تیم نیز تشکر می‌کنم که در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را داشته‌اند این در حالی است که امسال فشار زیادی به بازیکنان ما آمد، تیم ما 7 بازیکن در تیم ملی دارد که همین مسئله سبب شده تا بازیکنان از پیش از آغاز فصل به صورت فشرده در تمرینات تیم ملی و باشگاه شرکت کنند و با همه شرایط و آسیب‌دیدگی‌ها در کنار تیم ملی و باشگاه بوده‌اند.
از ابتدای فصل سعی بر نمایش بهترین عملکرد ممکن را داشتیم که خوشبختانه تاکنون توانستیم 13 هفته بدون شکست را پشت سر بگذاریم اما بازیکنان و کادر فنی این را می‌دانند که باید خودمان را برای دیدارهای سخت در نیم فصل دوم آماده کنیم.
به عملکرد خوب تیمتان در این فصل اشاره کردید و پیش از هفته 12 بدون حاشیه پیش آمدید اما در هفته دوازدهم حواشی عجیبی رخ داد که تصمیماتی نیز از سوی کمیته انضباطی درباره آن دیدار گرفته شد تا اعتراض شدید مدیرعامل گیتی پسند را در پی داشته باشد و در اظهار نظری فدراسیون را تهدید به کناره‌گیری از لیگ کند، آیا این اتفاق در پایان نیم فصل رخ می‌دهد؟
لک: صحبتی که از سوی جنتی در ارتباط با اتفاقات هفته گذشته مطرح شد، مسئله قانون Law و اطاعت از قانون بوده که باشگاه گیتی‌پسند نیز از این قاعده مستثنی نیست اما احساس باشگاه این است، قانونی که کمیته انضباطی به آن استناد کرده هیچ ربطی به این موضوع ندارد.
در ارتباط با این مسئله قوانینی مشخص شده که باید به آن‌ها مراجعه شود و در این موضوع نتیجه نباید به نفع حریف برگردد به این دلیل که بازی ادامه یافته و بر اساس قانون داور این حق را داشت که تیم ما را در زمین جریمه کند که با تصمیم داور بازیکن خاطی اخراج شده و یک بازیکن نیز از ترکیب درون زمین خارج شد، و ضربه غیر مستقیمی نیز روی خط دروازه برای حریف آماده کرده است.
کسانی که اهل فن در فوتسال باشند، می‌دانند که داور به نوعی سنگین‌ترین جریمه را انتخاب کرده، برخی می‌گویند که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد تیم ما بازنده این دیدار بود این در حالی است که تیم حریف نتوانسته از جریمه‌هایی که داور برای ما در نظر گرفته به خوبی استفاده کند.
تیمی که با یک بازیکن کمتر و بدون دروازه‌بان دیدار را به تساوی کشانده کار بسیار بزرگی کرده، این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز یک دقیقه از زمان بازی باقی مانده بود، ما این عمل بازیکن خودمان را از نظر اخلاقی تائید نمی‌کنیم و برای آن نیز جریمه‌ای سنگین را در نظر گرفتیم اما در هر صورت این اتفاق رخ داده و داور سوت پایان بازی را به صدا درآورده است.
اما اینکه برخی پس از این اتفاقات شلوغ‌بازی درآورده‌اند مسئله‌ای دیگر است که باشگاه در این زمینه پیگیری در حال پیگیری و باید دانست هرچه قانون بگوید تیم ما نیز از آن تبعیت می‌کند. منبع :تسنیم برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 232115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟