ورزشکاران متخلف سال 2016

این گزارش به معرفی برخی از ورزشکارانی که در سال 2016 دوپینگ کرده اند، می پردازد :

وانجیکو کنیایی در مسابقات وزنه برداری وزن زیر 59 کیلوگرم پارالمپیک ریو 2016 به رقابت پرداخت اما پس از رسیدن جواب آزمایش وی مشخص شد که این وزنه بردار از ماده ممنوعه استفاده کرده است. "وادا" نیز اعلام کرده که این وزنه بردار از ماده ممنوعه استفاده کرده است.
البته این ماده ممنوعه به دلایل دارویی وارد بدن این ورزشکار شده است. وی به علت بیماری، داروی سرفه مصرف کرده بود و ماده ممنوعه در داروی وی قرار داشته است به این ترتیب اعلام شده است که این ورزشکار از مصرف این ماده ممنوعه قصدی نداشته و "به علت اینکه به دلایل پزشکی و غیر عمد" این ماده وارد بدن وی شده است،احتمالا با محرومیت مواجه نمی شود.
ورزشکاران دوپینگی سال 2016
آزمایش دوپینگ وزنه بردار مغولستانی که در مسابقات وزنه برداری وزن 56 کیلوگرم مردان مقامی هم نیاورد، مثبت اعلام شده است. چنگ نادورج اوسوخ بایار از مغولستان به علت استفاده از تستوسترون،محروم خواهد شد.
ورزشکاران دوپینگی سال 2016
سرگی تارنوسچی برنده مدال برنز کانوی 1000 متر مردان دوپینگ کرده است و مدال او نیز پس گرفته می شود. وی به همراه برادرش در این مسابقات شرکت کرده و مدال برنز را کسب کرده بود اما به علت مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش محروم شد. به این ترتیب مدال برنز این مسابقه به ورزشکار اهل روسیه که چهارم شده بود،رسید.
ورزشکاران دوپینگی سال 2016
دادگاه عالی ورزش اعلام کرده است، آزمایش دوپینگ عزت آرتیکوف که موفق شده بود در المپیک ریو 2016 مدال برنز را کسب کند، مثبت اعلام شده است و مدال او پس گرفته می شود.این وزنه بردار موفق شد در وزن 69 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کند و اولین مدال آور دوپینگی مسابقات ریو 2016 ، لقب گرفته است.
ورزشکاران دوپینگی سال 2016
آزمایش دوپینگ کلبر دا سیلوا راموس دوچرخه سوار برزیلی مثبت اعلام شد تا این دوچرخه سوار اولین ورزشکار برزیلی باشد که در المپیک ریو 2016 دوپینگ کرده است. پس از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ او، وی از شرکت در مسابقات حرفه ای محروم شد.
ورزشکاران دوپینگی سال 2016 /// خانم رنجبران
ژانس ضد دوپینگ لهستان روز جمعه اعلام کرد، آدریان ژلینسکی ، قهرمان وزنه برداری المپیک لندن 2012، پس از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ اش از المپیک ریو 2016 محروم شد. آزمایشی که ژلینسکی پیش از بازی های ریو داده بود نتیجه اش مثبت اعلام شده است. وی  قرار بود در دسته 94 کیلوگرم به رقابت بپردازد.
ورزشکاران دوپینگی سال 2016 /// خانم رنجبران
"چن شینهی" ورزشکار چینی که در رشته شنای زنان المپیک ریو 2016 شرکت کرد، به علت مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش از سوی فدراسیون شنای جهانی محروم شد. چین در مسابقات شنای پروانه المپیک ریو در مقام چهارم قرار گرفته بود. "چن شینهی" ورزشکار چینی که در رشته شنای زنان المپیک ریو 2016 شرکت کرد، به علت مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش از سوی فدراسیون شنای جهانی محروم شد. چین در مسابقات شنای پروانه المپیک ریو در مقام چهارم قرار گرفته بود.

 

ورزشکاران دوپینگی سال 2016 /// خانم رنجبران
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فاش کرد که نتیجه آزمایش 4 وزنه بردار حاضر در بازی های المپیک تابستانی ریودوژانیرو مثبت بوده است.
بر اساس این گزارش تست دوپینگ گابریل سینکراییان وزنه‌بردار رومانیایی و برنده مدال برنز دسته منهای 85 کیلوگرم مثبت اعلام شده است.
 
علاوه بر این وزنه‌بردار،3 وزنه بردار دیگر حاضر در ریو نیز دوپینگی از آب درآمده‌اند به این ترتیب سینکراییان مدال برنز خود را از دست خواهد داد. این وزنه‌بردار 27 ساله به دلیل وجود تستسترون در خونش، تست دوپینگش مثبت شد.
این ورزشکار به مراسم جشنی که به افتخار مدال‌آوران المپیکی رومانی برگزار شده بود،دعوت نشد. وزنه‌بردار رومانیایی که قبلا نیز به دلیل دوپینگ به مدت دو سال( 2013 تا 2015)نیز از حضور در میادین محروم شده بود، این بار مادام العمر از عرصه رقابت ها محروم خواهد شد.
طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی وزنه برداری هنوز تصمیمی درباره این ورزشکار دوپینگی رومانی گرفته نشده است اما بنا به گزارش مجله رسمی این فدراسیون، نام سینکراییان در فهرست دیسکالیفه قرار گرفته و مدال برنز او  به دنیس اولانوف از قزاقستان می‌رسد.
علاوه بر این، مثبت بودن تست دوپینگ چاگنادورچ از مغولستان، توماس زلینسکی از لهستان و عزت آرتیکوف برنده مدال برنز ریو در وزن منهای 65 کیلوگرم از قرقیزستان نیز از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری تایید شد.

 

کدخبر: 233164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟