معروف‌ترین آبدارچی ایران که کمپین جهانی راه انداخت+ تصاویر

کاظم عقلمند یکی از مثال‌های خوب این ماجراست.

آقای عقلمند، جوان دوست‌داشتنی اینستاگرام، در صفحه‌اش بیش از 125 هزار فالوئر دارد. اما اشتباه نکنید! او نه بازیگر سینما است و نه فوتبالیست مشهور و نه مدال‌آور المپیکی. کاظم عقلمند آبدارچی یک شرکت است که روزمرگی‌های زندگی شخصی و کاری‌اش را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد و هر کدام از پست‌های او معمولا بین 10 تا 20 هزار لایک می‌خورد.

این روزها که اکثر افراد، بی‌علاقه به شغل‌شان، فقط برای گذران زندگی سرکار می‌روند، آقای عقلمند از کاری که انجام می‌دهد، لذت می‌برد و با جان و دل به شرکت رفته و وظایفش را انجام می‌دهد. 

حضور او در دنیای اینترنت با وبلاگ‌نویسی در سال 90 آغاز شد و حالا در اینستاگرام با کاربرانش در تماس است. بعد از فوت خواهرش او برای آن‌که بتواند برای مدت کوتاهی هم که شده غم درگذشت خواهر را فراموش کند، کار با اینترنت را از خواهرزاده و برادرزاده‌اش آموخت.

اصلیت آقا کاظم به روستایی در آذربایجان شرقی برمی‌گردد، ولی او و خانواده به خاطر شغل پدر، سال‌ها پیش به تهران نقل مکان کردند و در عبدل آباد زندگی می‌کنند.

شروع کار

آقا کاظم در سال 87 و در 24 سالگی در شرکتی به عنوان آبدارچی مشغول به کار شد. او بارها در پست‌هایش اعلام کرده که عاشقانه کارش را انجام می‌دهد و یاد گرفته که عاشقانه با شغلش کنار بیاید.

زندگی شخصی

آقا کاظم چندی پیش با فریبا خانم، دخترعموی مادرش ازدواج کرد و بارها تصاویری از خودش و همسرش را در اینستاگرام منتشر کرده. به گفته خود او، همسرش، به خوبی با شرایط زندگی کنار می‌آید و معتقد است که فریبا خانم همان همسری است که همیشه می‌خواسته.

 

پستی که جنجالی شد

آقای عقلمند یک بار در پستی اعلام کرد که خیلی دوست دارد روزی یکی از همکاران یا میهمانانش برای او چای بریزند و یادآوری کرد که اگر بخواهد، خیلی‌ها برایش این کار را می‌کنند ولی دوست دارد که بدون آن‌که بگوید، کسی برایش چای بریزد که هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده و با این پست، افراد را ترغیب کرد تا آبدارچی‌های شرکت‌شان را سورپرایز کنند. کمی‌ بعد، هزاران نفر در کامنت‌ها به او اعلام کردند که برای آبدارچی شرکت‌شان چای ریخته‌اند و باعث خوشحالی او شده‌اند. پست او هزاران لایک خورد و آن‌قدر سر و صدا کرد که او پیشنهاداتی نیز برای مصاحبه با شبکه‌های خارجی دریافت کرد که پاسخش منفی بود.

 

پیج «روزمرگی‌های یک آبدارچی»

همین اتفاق سبب شد تا آقا کاظم تدریجا سراغ اینستاگرام رفته و پیج «روزمرگی‌های یک آبدارچی» را بسازد. حالا فالوئرهای او آن‌قدر زیاد شده که فرصت پاسخ دادن به همه آن‌ها را نمی‌یابد. او در پیج شخصی‌اش از کارهای روزمره‌ای که در زندگی کاری و شخصی انجام می‌دهد، می‌نویسد؛ از نظافت شرکت در روزهای تعطیلی و پذیرایی از میهمانان در جلسه هیئت مدیره گرفته تا صبحانه و ناهارهایی که در شرکت می‌خورد و چایی‌هایی که می‌ریزد.

 

او در پست‌هایش بحث‌های مختلفی مثل نذری و خیرات و نریختن ظروف یکبار مصرف نذری در خیابان‌ها و یا بازی‌های تیم ملی فوتبال را با فالوئرهایش پیش می‌کشد و البته اتفاقات مهم را به فالوئرهایش یادآوری می‌کند؛ اتفاقاتی مثل روز مادر، سالگرد درگذشت استاد شهریار و درگذشت بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار ایرانی در پارالمپیک ریو و تبریک مناسبت‌های مختلف مثل روز پزشک و غیره.

آقا کاظم در بین بیش از 600 پستی که برای کاربرانش منتشر کرده، گاهی هم از علایق شخصی اش صحبت می‌کند. هوادارانش می‌دانند که او در یورو 2016 طرفدار تیم ملی پرتغال بوده و یا شخصیت ورزشی موردعلاقه‌اش عادل فردوسی پور و پس از او، آقایان دایی و باقری هستند. در بین فالوئرهای آقای عقلمند، چهره‌های مشهوری مثل مازیار فلاحی و سعید آقاخانی هم دیده می‌شوند. 

آن‌چه در پیج آقای عقلمند بیش از هرچیزی جلب توجه می‌کند، لحن شیرین و صمیمانه و دلنشین اوست که به دل مخاطبان می‌نشیند. 

 

تشویق هواداران به فعالیت‌های اجتماعی

با مرور مختصر پیج آقا کاظم، به نکات جالبی برمی‌خورید. او در پست‌هایش تلاش می‌کند تا به فرهنگ‌سازی پرداخته و برخی ایده‌های جالب و ناب را گسترش دهد. یک بار او با فالوئرهایش قراری برای تبادل کتاب گذاشت یا با حمایت از کمپین «هستمت»، دوستانش را به جمع‌آوری درهای پلاستیکی و اهدای آن‌ها برای انجام کارهای خیر تشویق کرد.

 

کدخبر: 233932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟