نخستین جت پک های واقعی جهان برای پرواز های تک نفره

شرکت آمریکایی JetPack Aviation سری جدید جت پک ها را طراحی کرده که گفته می شود، نخستین جت پک های واقعی جهان برای پرواز تک نفره و شخصی افراد هستند.

بنا بر این گزارش، شرکت آمریکایی JetPack Aviation سری جدید دستگاه های جت پک را ساخته است که گفته می شود، اولین جت پک های واقعی برای پرواز شخصی هستند. این شرکت آمریکایی می گوید اولین جت پک برای پرواز شخصی را طراحی کرده است.

شرکت مذکور واقع در کالیفرنیای آمریکا، به تازگی پرواز جت پک های خود را به نمایش عموم گذاشته است. این طور که به نظر می رسد، طراحی های جدید به اندازه کافی ساده و راحت هستند که هر کسی می تواند با آن به هر سو پرواز کند.

جت پک JB-10 شبیه یک کوله پشتی است و همانند کوله هایی که مردم با آن کتاب یا غذا حمل می کنند به نظر می رسد. این جت پک ها نیروی خود را از دو موتور جت تأمین می کنند؛ موتورهای این جت پک ها می توانند هم با سوخت هواپیما و هم با سوخت دیزلی اتومبیل کار کنند.

جت پک JB-10 می تواند؛ ده دقیقه پرواز کند. در هر ساعت قابلیت رسیدن به برد ۱۰۰ کیلومتر را دارد و می تواند تا ارتفاع ۳۰۰۰ متری در هوا اوج بگیرد.

این شرکت مدعی است که دستگاه پرواز شخصی اش تاکنون بیش از ۴۰۰ تست پرواز را بدون هیچ مشکل عمده ای با موفقیت پشت سر گذاشته است. آنها می گویند که جت پک ها هنوز هم جای پیشرفت و بهبود بیشتری دارند.

آنان به تازگی کمپین آنلاین کراودفاندینگ (جمع سپاری مالی) را با هدف کسب یک میلیون دلار جهت افزایش بودجه تحقیقات و آزمایش ها خود به راه انداخته اند.

دیوید میمان David Mayman مدیر ارشد اجرایی این کمپانی می گوید: تحولات فناوری در ده سال گذشته، سرانجام رویای پرواز باجت پک ها را رنگ واقعیت بخشید. در ده سال پیش، حسگرها و سنسورها در دسترس و فراهم نبودند و هم اکنون آی فون ها و اسمارت فون ها هم نوعی از سنسورها را دارند.

دیوید میمان می گوید: این سنسورها برای اندازه گیری فشار و حرکت هستند. در گذشته این نوع تجهیزات تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشت، ولی حالا قیمت آن ها کمتر از یک دلار است.

قیمت پایین و بهبود فناوری توربین این امکان را به شرکت داده تا چندین طرح دیگر را نیز توسعه و گسترش دهد.

ورژن دیگر این جت پک ها JB-11 است که حتی با قدرت تر خواهند بود. دیوید میمان پیش بینی می کند که این مدل در ارتش و نیروهای نظامی در عملیات جستجو و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

مدل JB-11 به زودی رونمایی میشود. این مدل قابلیت جابه جا کردن افراد را با قدرت و سرعت بیشتری دارد و تمام اتوماتیک تر از ورژن کنونی است.

نمایش عمومی JB-10 به طور واضح نشان داد که تیک آف و فرود آمدن جت پک در پرواز آزمایشی و برای مسافران به نرمی و روانی صورت گرفته است

تجهیزات دستگاه همچنین برای یک پرواز پایدار آسان ظاهر شد. اکنون شانس داشتن چنین جت پکی، رقم بالای ۲۵۰ هزار دلار را می طلبد. علاوه بر این، شرکت در حال کار کردن روی چتر نجات با سرعت استقرار بالاست، که آن هم نوعی از دستگاه پرواز شخصی به شمار می رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟