این فلفل ها را بخورید و به فضا بروید

اگر شما هم از طرفداران غذاهای تند هستید، در این گزارش با انواع ادویه ها و فلفل های تندی که در آشپزخانه های دنیا استفاده میشود آشنا خواهید شد. نکته جالب توجه ناشناخته بودن بسیاری از این فلفل های تند برای دوستداران این گونه غذاها است، فلفل ها و ادویه های تندی که می توانند از شدت حرار ت دهان مصرف کنندگان را به آتشفشانی فعال و داغ تبدیل کنند.

فلفل کاین

منشا فلفل کاین « گویان فرانسه » در دریای کارائیب است. شهر گویان فلفل تند کاین را به سراسر جهان صادر کرد. این فلفل در طبخ مرغ، ماهی و میگو و در سالاد های مختلف استفاده میشود.

13

 

فلفل قرمز

فلفل قرمز یکی از تندترین فلفل های دنیاست‌. جالب است بدانید که در کشور پرو بشقاب فلفل قرمز در رستوران ها سرو میشود و در سس هایی که تهیه می کنند به مقدار زیاد از فلفل قرمز استفاده می کنند.

14

فلفل سیاه

یکی از معروفترین و پرکاربردترین ادویه ها در آشپزی به شمار می رود و مزه دلپذیر و تندی را به انواع مختلف غذاها می بخشد و باب میل افرادی است که غذاهای تند را دوست دارند.

15

فلفل تند جامائیکایی

توصیه میشود افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند، فلفل تند جامائیکایی را امتحان نکنند. این فلفل تند تر از آن چیزی است که تصورش را می کنید و به وفور در جزیره جامائیکا یافت میشود. جامائیکا کشوری جزیره ای و زیبا در کارائیب است.

16

پودر فلفل تند

این ادویه از طریق مخلوط کردن یک یا چند نوع فلفل تند به دست می آید و گاهی به غیر از فلفل به آن ادویه های دیگری هم افزوده میشود. بسیاری از سر آشپزها پودر فلفل تند را ماده اساسی غذاهای خود به حساب می آورند و به میزان قابل توجهی از آن استفاده می کنند.

17

ورقه های فلفل قرمز

ورقه های فلفل قرمز با له کردن و کوبیدن فلفل های خشک تهیه می شوند. از این ورقه های فلفل قرمز در نان پزی و غذاهای گوشتی استفاده می کنند. ورقه های فلفل قرمز ، نمک و فلفل سیاه در رستوران های آمریکایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

18

سریراچا

سریراچا از جمله ادویه هایی است که تندی متوسطی دارند. در آشپزخانه های آسیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا سس فلفل تند سریراچا به صورت آماده در مغازه ها و فروشگاه ها به فروش می رسد.

19

فلفل هابانرو

فلفل تند هابانرو یکی از تندترین انواع فلفل در دنیاست که خوردن آن به شجاعت بسیاری احتیاج دارد و از گونه فلفل های دلمه ای به شمار می رود. به آن فلفل هندی هم گفته میشود. در بسیاری از رستوران های دنیا فلفل هابانرو را با بال مرغ کبابی سرو می کنند.

20

فلفل سفید

فلفل سفید از نظر طعم با فلفل سیاه فرقی نمی کند اما حرارت و تندی آن از فلفل سیاه بیشتر است و اغلب در سالادها، و در تهیه غذاهایی مثل پوره سیب زمینی از فلفل سفید تند استفاده می‌شود.

12

دانه های فلفل

برخی از مردم دانه های فلفل را به پودر فلفل ترجیح می دهند. دانه های فلفل از پودر فلفل تندتر هستند.

21

فلفل جالاپنو

فلفل جالاپنو از تندترین فلفل هایی است که بشر تاکنون مزه آن را چشیده است. این فلفل تند شگفت انگیز، حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و A است.

22

فلفل سرانو

فلفل سرانو در مناطق کوهستانی پوئبلا در مکزیک به وفور کشت می شود و خاستگاه آن مکزیک است. سرانو یک فلفل گوشتی و سرشار از ویتامین C و B6 است و باعث ارتقاء سیستم ایمنی بدن میشود.

23

کارولینا ریپر

براساس کتاب رکورد های گینس فلفل تند کارولینا ریپر یکی از تندترین و آتشین ترین فلفل های دنیا تا سال ۲۰۱۳ میلادی لقب گرفت. مقیاس حرارت فلفل کارولینا بر اساس مقیاس اسکوویل ۱۵۶۹۳۰۰ است و این رقم از اسکوویل را تاکنون هیچ فلفلی نتوانسته ثبت کند. اسکوویل مقیاس معروفی برای اندازه گیری شدت سوزش زبان توسط فلفل است.

24

فلفل عقرب ترینیداد

فلفل عقرب ترینیداد تا همین چند وقت پیش توانسته بود لقب تندترین فلفل دنیا را در رده بندی ها از آن خود کند و در کتاب رکوردهای گینس جای بگیرد. منشا فلفل عقرب ترینیداد موروگا کشور استرالیا است. تندی آن خطرناک نیست اما فلفل دوستان به دلیل طعم خاصش، علاقه چندانی به آن ندارند.

25

فلفل تاباسکو

شاید درباره سس تند تاباسکو شنیده باشید. سس تاباسکو از فلفل تند تاباسکو تهیه میشود و در رنگ های سبز، قرمز، نارنجی و زرد یافت میشود. سس تاباسکو اولین بار در سال ۱۸۶۸ میلادی توسط ادموند مکلهنی در مریلند آمریکا تولید شد.

26

فلفل چیلاکاس

فلفل چیلاکاس هم یکی از تند ترین فلفل های دنیاست اما نه آنقدر که نتوان تندی آن را تحمل کرد.

27

 

فلفل موزی تند

می توان از این فلفل تند های جالب و خوش شکل در انواع مختلف غذاهای گرم و سرد استفاده کرد. فلفل تند موزی چاشنی مناسبی برای همه غذاها به شمار می رود.

28

فلفل تند تایلندی

فلفل تند تایلندی یکی از محبوب ترین فلفل های تند دنیاست‌. منشا آن چین، تایلند و مناطق شرق آسیا است. خوردن این فلفل با درجه تندی ۷۵ هزار اسکوویل حتی برای فلفل دوستان هم چالش بزرگی به شمار می رود. این فلفل واقعا تند، در سوپ ها بیشتر استفاده میشود.

29

فلفل گیلاسی تند

فلفل گیلاسی تند شبیه گیلاس قلبی شکل است و مزه میانه ای بین تند و شیرین دارد.

30

ادویه کریول

ادویه کریول یکی از تند ترین ادویه های دنیا و ترکیبی از پودر فلفل سیاه، ریحان، دانه های فلفل، فلفل کاین، پودر سیر ، پیاز و پودر آویشن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

31

 

کدخبر: 234344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟