ده کشور ثروتمند و پولدار جهان را بشناسید

قطر

قطر اثبات این واقعیت است که وسعت مهم نیست، و همواره در صدر لیست ثروتمندترین کشورهای جهان است. با بهبود سرمایه و منافع نسبت به سال گذشته، بعید به نظر می رسد که به این زودی ها کسی بتواند لقب آنها را بدزدد. تولید ناخالص داخلی بر پایه برابری قدرت خرید (PPP)مبلغ هنگفتی برابر با 143532 دلار است. این کشور عربی پول خود را از ذخایر عظیم نفت و گاز بدست می آورد.

b1

لوکزامبورگ

با سرانه تولید ناخالص داخلی 93174 دلار، یکی دیگر از کشورهای کوچک در این لیست می باشد. که یکی از اعضای موسس ناتو، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد می باشد.

بیکاری و تورم همیشه و در همه زمان ها وجود داشته اما بحران جهانی به سختی این کشور کوچک را تحت تاثیر قرار داده است.

b2

سنگاپور

باز هم، به نظر می رسد که کشور کوچکتر از لحاظ اقتصادی بهتر است. سنگاپور از سال 2008 توانسته 34.4% رشد کند، واضح است که اقتصاد سنگاپور به سرعت در حال رشد است.

تولید ناخالص داخلی آن 58198 دلار است، که به شدت برای یک کشور آسیایی چشمگیر است که عملا از بقیه جهان جدا شده است. دومین اقصاد آزاد در جهان به وضوح برای کسب و کار پر رونق سنگاپور شگفت انگیز است.

b3 (1)

برونئی دارسلام(Brunei Darussalam)

ممکن است که شما تا بحال اسم این مکان را نشنیده باشید. نگران نباشید، ما هم نشنیده بودیم! این کشور که در ساحل شمالی جزیره بورنئور واقع شده یکی دیگر از کشورهای کوچکی است که به لیست اضافه می شود. با تولید ناخالص 72370 دلار از دیگر کشورهای جهان پیشی گرفته است.

b4

کویت

ما قطعا انتظار داشتیم که این یکی را در لیست ببینیم. اگرچه ممکن است برخی از شما ها به دلیل افت آن تعجب کنید! البته، بیشتر جنب و جوش اقتصادی خود را بر پایه ذخایر نفت بدست می آورد و توانسته است خود را با وجود حمله عراق تقریبا پایدار نگه دارد.

b5

تولید ناخالص داخلی آن به آرامی در حال رشد است و در حال حاضر سرانه آن 70914 دلار است.
نروژ

یک کشور اروپایی دیگر که در لیست قرار گرفت. به نظر می رسد که نروژ عملا از بحران اقتصادی که بقیه قاره درگیر آن هستند دور مانده است. در واقع، تولید ناخالص داخلی آن از سال 2008 7.9 درصد رشد کرده و به سرانه قابل ملاحظه 67445 دلار رسیده است. دارای ذخایر نفت و گاز است که به تقویت منافع آن کمک می کند، و یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.

b6

امارات متحده عربی

یک کشور عربی دیگر که انتظار می رفت در اول لیست باشد. مانند سایر کشورهایی که قبل از آن ذکر شد، امارات متحده عربی نیز به شدت به ذخایر نفت وابسته است. با این حال، این کشور همچنین مرکز کسب و کار است که هر ساله در حال رشد است. تولید ناخالص داخلی آنها در حال حاضر 65149 دلار است که نسبت به سال 2008 رشدی بالغ بر 10.3% داشته است.

b7

سن مارینو (San Marino)

یک ایالت خیلی کوچک در ایتالیا که فقط 32000 نفر جمعیت دارد. با این حال موفق شده که جایگاهی در میان لیست ثروتمندترین کشورهای جهان داشته باشد. جای تعجب دارد که گردشگری نقش موثری در تولید ناخالص داخلی دارد، و برای فروش تمبرهای بسیار کلکسیونی مشهور است. GBP آن از سال 2008 28.8 کاهش پیدا کرده و سرانه آن به 61836 دلار رسیده است. که با این حال، بد نیست.

b8

سوئیس

همانطور که می دانید بیشتر ثروتمندان پول خود را در سوئیس نگه داری می کنند، پس دیدن آن در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان جای تعجب ندارد. این کشور بارها در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته است، اما در حال حاضر با تولید ناخالص داخلی 58731 دلار در رتبه نهم قرار گرفته است. نرخ مالیات پایین و صنعت ساخت پر رونق این کشور را در لیست نگه داشته است.

b9

هنگ کنگ

این کشور به دلیل هوش تجاری و پیشرفت های تکنولوژی مشهور است، و ما می دانستیم که باید در لیست باشد. هنگ کنگ یک اقتصاد در حال رشد دارد به طوری که از سال 2008 شاهد 26.1% رشد اقتصادی آن بوده ایم. به عنوان مرکز مالی و مرکز تجاری در سراسر جهان تولید ناخالص داخلی با نرخ 56428 دلار راضی کننده است.

b10

 

 

کدخبر: 234911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟