جیپ مدل‌های جدید Wagoneer، Grand Wagoneer را تولید خواهد کرد+عکس

جیپ در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ از برنامه‌ی سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری خود برای تولید نسل جدید Wagoneer و Grand Wagoneer در کنار یک مدل جدید وانت خبر داد. این شرکت قصد دارد سرمایه‌ی ۱ میلیارد دلاری مورد نظر را بین کارخانه‌ی Warren Truck Plant در میشیگان و مجموعه‌ی مونتاژ خود با نام Toledo Assembly در اوهایو تقسیم کند. سرمایه‌ی تزریقی به کارخانه‌ی Warren Truck قرار است صرف تجهیز این واحد برای تولید مدل‌های جدید واگونیر و گرند واگونیر سایز بزرگ شود. تجهیز این واحد تولیدی به کمپانی مادر جیپ، فیات کرایسلر، این امکان را می‌دهد تا خط تولید وانت‌های قدرتمند Ram را از مکزیک به میشیگان منتقل کند.

هدف جیپ از تزریق سرمایه در مجموعه‌ی مونتاژ Toledo به‌روزرسانی واحد جنوبی این مجموعه برای تولید وانت جدید این کمپانی است. شاسی بلند رنگلر (Wrangler) در این مجموعه ساخته می‌شود و شایعات حاکی از آن هستند که وانت جدید جیپ بر اساس این خودرو طراحی و ساخته خواهد شد. سرجیو مارکیونه، مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر، در این باره گفته است:

در حال حاضر سلیقه‌ی مردم به سمت خودروهای شاسی بلند و وانت‌ها تمایل پیدا کرده است و ما برای پاسخگویی به این نیاز مشتریان قصد داریم فعالیت‌های صنعتی خود را تغییر دهیم و این سرمایه‌گذاری کلان ما را در دستیابی به یکی از این تغییرات کمک خواهد کرد. ما درصدد هستیم آمریکا را به‌عنوان یکی از قطب‌های جهانی در تولید خودروهای شاسی بلند و وانت حفظ کنیم و جایگاه این کشور را در بازار این خودروها تقویت کنیم. این تصمیمات پس از صحبت‌های بسیار با دنیس ویلیامز و دیگر روسای UAW گرفته شده است و با عملی شدن این تصمیمات ظرفیت تولید ما در این بخش‌های کلیدی افزایش خواهد یافت و به ما اجازه می‌دهد پاسخگوی نیاز رو به رشد مردم آمریکا باشیم و از آن مهم‌تر ما را قادر می‌سازد تا محصولات سایز متوسط و سایز بزرگ خود را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

3ed0dfeb-0b94-42c9-8fcd-d187b3490ad2

توسعه‌ی کارخانه‌های جیپ موجب ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی جدید خواهد شد و انتظار می‌رود که برنامه‌ی توسعه‌ی جیپ تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بهره‌برداری برسد. اگرچه جیپ خبر از مدل‌های جدید دیگری نداده است، اما تصمیم این کمپانی برای تولید مدل‌های جدید واگونیر و گرند واگونیر در کارخانه‌ی Warren می‌تواند حاکی از استفاده‌ی پلت‌فرم body-on-frame باشد. این پلت‌فرم در حال حاضر در مدل‌های Ram به کار می‌رود که آن‌ها نیز در کارخانه‌ی Warren به تولید می‌رسند. شایعات مختلفی حاکی از آن هستند که مهندسان جیپ در تلاشند تا معماری unibody به‌کاررفته در مدل کوچک‌تر گرند چروکی (Grand Cherokee) را برای استفاده در مدل‌های بزرگ‌تر واگونیر و گرند واگونیر توسعه دهند. اگر این شایعات درست باشند، احتمالا دلیل به تعویق افتادن معرفی مدل‌های جدید Wagoneer از سال ۲۰۱۸ به سال ۲۰۲۰ را پیدا کرده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

606e496b-9306-4fbf-9727-36ed32bd5a48

کدخبر: 237231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟