افزایش بهای فوتبال ایران در اروپا

لژیونرهای ایرانی که در اروپا بازی می کنند در نیم فصل نخست رقابت های لیگ هایشان اکثرا عملکرد خوب و قابل قبولی را داشتند. این عملکرد خوب آنها باعث شده تا از تیم های بزرگتر پیشنهاد داشته باشند و مسیر پیشرفت برای آنها هموارتر شود. حال نگاهی می اندازیم به عملکرد این لژیونرهای تیم ملی کشورمان در نیم فصل نخست و احتمال انتقال آنها به تیم های دیگر و پیشنهاد هایشان را بررسی می کنیم.

کریم انصاری فرد ( پانیونیوس-المپیاکوس)

انصاری فرد نیم فصل نخست را در تیم پانیونیوس یونان گذراند و در ترکیب این تیم درخشش بسیار خوبی داشت و با پیشنهاد بزرگترین و صدرنشین لیگ یونان یعنی المپیاکوس مواجه شد. انصاری فرد هفته گذشته با امضای قرارداد به این تیم یونانی پیوست تا در معتبرترین تیم در بین لژینورهای فعلی کشورمان حضور داشته باشد.

انصاری فرد در نیم فصل نخست سوپرلیگ یونان در تیم پانیونیوس  پنج گل به ثمر رساند و تیم سابقش در حال حاضر پشت سر تیم جدیدش در رتبه دوم قرار دارد. البته انصاری فرد می توانست در پایان فصل با قراردادی آزاد راهی المپیاکوس شود اما در نیم فصل رفت تا مبلغی قابل توجه نیز نصیب تیم پانیونیوس شود. 

 


لژیونرها////// کار نشه

 

مسعود شجاعی (پانیونیوس)

مسعود شجاعی نیز هم تیمی انصاری فرد در تیم پانیونیوس بود و او نیز مانند کریم از ارکان اصلی این تیم در نیم فصل نخست به شمار می رفت. البته شجاعی هنوز تیم پانیونیوس را ترک نکرده اما با توجه به پیشنهادهایی که دارد این احتمال وجود دارد که او نیز در ژانویه باشگاهش را ترک کند.

شجاعی 1267 دقیقه در نیم فصل نخست برای تیم پانیونیوس بازی کرد و این جز بازیکنانی است که بیشترین دقایق بازی در این تیم را دارند. حتی بالاتر ار انصاری فرد که 1220 دقیقه در میدان حاضر بوده. مسعود بدون شک از بهترین بازیکنان این فصل تیمش بوده است و علکرد خوبی را به خصوص در میانه میدان به نمایش گذاشت. بر روی او در این فصل 48 خطا صورت گرفت است که با اختلاف بسیار زیادی نسبت به نفر دوم ، مانولیس سویپس که 27 خطا رویش انجام شده است ، در صدر لیست تیمش قرار دارد.

شجاعی تا اینجا فصل چهار گل به ثمر رسانده و همراه با انصاری فرد که پنج گل زده ، 9 گل از 19 گل پانیونیوس را در این فصل زده اند یعنی آنها 47.3 درصد از گل های تیم را خودشان زده اند. اگر او نیز مثل انصاری فرد از این تیم جدا شود ، پانیونیوس که با اختلاف زیاد نسبت به المپیاکوس در رده دوم قرار دارد بسیار ضعیف می شود و شاید دیگر امیدی نیز به باقی ماندن در کورس قهرمانی در این فصل نداشته باشند.

 


لژیونرها////// کار نشه

 

رضا قوچان نژاد (هینرفین)

مهاجم محبوب تیم ملی در این فصل در تیم هینرفین احیا شده و توانست دوباره در لیگ هلند درخشش خود را تکرار کند. رضا هفت گل در 17 مسابقه این فصل تیم هینرفین به ثمر رسانده است و همراه با سم لارسن دیگر مهاجم این تیم ، بهترین گلزن هینرفین محسوب می شود. البته این دو فاصله زیاد با آقای گل فعلی لیگ اردویژه که یورگنسن از فاینورد که 12 گل به ثمر رسانده است دارند. البته وی هفته گذشته نیز با گل صعود تیمش به جمع هشت تیم برتر رقابت های جام حذفی هلند را نیز به ثمر رساند.

درخشش گوچی در این فصل باعث شده از ارکان اصلی تیمش در نیم فصل نخست باشد و سرمربی تیم بارها از او تعریف کرده است. گل زیبای عقربی هفته گذشته وی که در دیدار دوستانه هینرفین مقابل وولفسبورگ به ثمر رساند ، بسیار مورد توجه رسانه های اروپایی قرار گرفت و به خصوص انگلیسی ها گل او را با گل های عقربی میخیتاریان و ژیرو که به تازگی در تیم های منچستریونایتد و آرسنال به ثمر رسانده اند،مقایسه کردند.

قوچان نژاد با کسب امتیاز 6.10 سیزدهمین مهاجم برتر لیگ برتر هلند در نیم فصل نخست شد.

گوچی نفر چهارم از لحاظ بیشترین دقایق بازی در نیم فصل نخست در ترکیب تیمش است و حداقل تا پایان فصل در تیم هینرفین که در حال حاضر در رتبه پنجم لیگ هلند قرار دارد می ماند. 

 

لژیونرها////// کار نشه

 

علیرضا جهانبخش(آلکمار)

دیگر مهاجم تیم ملی کشورمان که که در لیگ هلند بازی می کند علیرضا جهابنخش است که او نیز در ادامه روند رو به رشدش بازی های خوبی را برای تیم آلکمار در این فصل انجام داده است.

جهانبخش تاکنون در لیگ شش گل به ثمر رسانده و به خصوص در هفته های اخیر درخشش فوق العاده ای داشته. او در دیدار جمعه شب تیمش مقابل ایگلز قعرنشین که به پیروزی سه بر یک تیمش منجر شد 2 گل زد و یک پاس گل داد تا آمادگی اش را نشان دهد. او پس از یک دوره درگیری فکری به دلیل مشکلات شخصی دوباره به فرم مطلوب بازگشته این روزها انگیزه بالایی از خود نشان داده است.

جهانبخش با امتیاز 6.18 دهمین مهاجم برتر نیم فصل نخست لیگ هلند شد و نوزدهمین بازیکن تاثیرگذار این لیگ لقب گرفت.

رسانه های هلندی از علاقه 2 غول باشگاهی هلند یعنی آژاکس و فاینورد به وینگر تیم ملی کشورمان خبر دادند اما او تا سال 2020 با آلکمار قرار داد دارد و باشگاه آلکمار که در حا حاضر در رتبه چهارم اردیویژه قرار دارد نیز به شدت مخالف جدایی این بازیکن ارزشمند است. البته ممکن است تا تابستان اتفاقات دیگری رخ دهد و مسئولان آلکمار راضی به جدایی جهانبخش شوند اما جدایی او در ژانویه بعید به نظر می رسد.

 


لژیونرها////// کار نشه

 

سردار آزمون (روستوف)

مهاجم جوان تیم ملی کشورمان با درخشش در تیم روستوف به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی به تیم های بزرگ بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید ، بسیار مورد توجه رسانه ها و تیم های اروپایی قرار گرفت.

از لیورپول به عنوان معروفترین مشتری سردار آزمون نام برده می شود البته هنوز مسئولان لیورپول برای جذب سردار به جمع بندی نهایی نرسیدند. البته سایت ترانسفر مارکت از احتمال انتقال آزمون به بورسیا دورتموند نیز خبر داده.

سردار در این فصل لیگ روسیه برخلاف لیگ قهرمانان زیاد عملکرد مطلوبی از لحاظ گلزنی نداشته و تنها 2 گل در 14 مسابقه برای او در لیگ برتر ثبت شده است. البته آزمون نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن باشگاه روستوف در سال 2016 همراه با 9 بازیکن دیگر نیز شد.

وب سایت ترانسفر مارکت ارزش سردار را 13 میلیون یورو برابر با 55 میلیارد تومان اعلام کرد که وی را به گرانترین بازیکن تاریخ کشورمان تبدیل کرده است.

با وجود پیشنهاد های بزرگ اروپایی برای سردار ، باشگاه روستوف اعلام کرده که وی تا پایان فصل در این تیم می ماند و پیشنهاد های سردار در تابستان بررسی می شود.

 

لژیونرها////// کار نشه

 

سعید عزت اللهی(روستوف)

سعید عزت اللهی هم تیمی سردار در تیم روستوف خیلی عملکرد چشم گیری در این فصل نداشته است. وی از 17 مسابقه روستوف در لیگ برتر روسیه در این فصل در 10 بازی به میدان رفته و یک گل نیز به ثمر رسانده است. البته وی در بازی های این تیم در لیگ قهرمانان کمتر به کار گرفته شد.

به تازگی اخباری مبنی بر علاقه 2 باشگاه استوک سیتی انگلیس و هامبورگ آلمان به سعید منتشر شده است اما هنوز مشخص نیست که این پیشنهادات تا چه حد جدی است البته سعید پس از تعطیلات نیم فصل دیگر به تمرینات روستوف بازنگشته است و گفته می خواهد از این تیم جدا شود. به نظر می رسد عزت اللهی را در نیم فصل دوم باید با لباس تیمی جدید ببینیم و علاقه ای به ادامه حضور در این تیم روسی ندارد.

افزایش بهای فوتبال ایران در اروپا

 

میلاد محمدی (ترک گروژنی)

مدافع چپ تیم ملی کشورمان در ترکیب ترک گروژنی بسیار بی حاشیه و موثر بازی کرده است. این روزها از میلاد به نسبت دیگر لژونرهای اروپایی کشورمان کمتر خبر شنیده می شود اما به بازیکن ثابت تیمش تبدیل شده است و معمولا هم بازیهای موثر و خوبی را انجام می دهد.

میلاد 14 بازی را در این فصل برای ترک گروژنی به میدان رفته که 13 بازی به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شده است البته وی هنوز موفق به گلزنی نشده است.

به نظر نمی رسد مدافع 23 ساله تیم ملی کشورمان فعلا پیشنهاد خاصی داشته باشد و وی تا پایان فصل در ترک گروژنی که فعلا در رتبه چهارم است باقی می ماند.


لژیونرها////// کار نشه

 

سجاد شهباززاده (آلانیا اسپور)

شهباززاده که در ابتدای فصل از استقلال به لیگ ترکیه و تیم آلانیا اسپور پیوسته بود در آستانه بازگشت به استقلال قرار دارد. این بازیکن نتوانست نظر مساعد سرمربی آلانیا اسپور را جلب کند و فقط در چهار مسابقه به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند. سجاد معمولا در طول فصل در لیست 18 نفره تیمش نیز قرار نمی گرفت.

البته شهباززاده در دیدار آخر نیم فصل لیگ ترکیه برای نخستین بار درترکیب ثابت تیمش قرار گرفت و موفق شد به تیم گالاتاسرای گل بزند و در شکست پنج بر یک تیمش زننده تک گل آلانیا بود.

اما با وجود گلزنی سجاد در بازی آخر ، باشگاه آلانیا این بازیکن را در لیست فروش خود قرار داده و به جای او یک مهاجم هلندی جذب کرده است . به نظر می رسید شهباززاده در روزهای آینده به استقلال بازگردد. 

 

لژیونرها////// کار نشه

 

علی کریمی ( دیناموزاگرب)

علی کریمی هافبک ملی پوش کشورمان نیز مانند شهباززاده در باشگاهش زیاد بازی نکرد و فقط در یک مسابقه به میدان رفته است.

به نظر می رسد سرمربی مطرح ترین تیم کرواسی اعتقادی به هافبک 22 ساله کشورمان ندارد و به معمولا او را در لیست 18 نفره تمیش نیز قرار نمی دهد.

کریمی نیز مثل شهباززاده شایعه هایی مبنی بر بازگشتش به ایران شنیده می شود و از علاقه دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان به این بازیکن خبرهایی وجود دارد. البته به نظر می رسد خود کریمی برخلاف شهباززاده خیلی علاقه های به بازگشت ندارد و این شایعه ها هیچ وقت جدی نشد.

 

لژیونرها////// کار نشه

 

 

 

کدخبر: 238005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟