سلامت موهایتان را با آب برنج تضمین کنید

پروتئین برنج باعث تقویت ساقه مو شده و موها را نرم و براق می‌کند. همچنین آب برنج دارای یک نوع کربوهیدرات است که می‌تواند از آسیب مو جلوگیری کند و آن را نرم و سالم نگه دارد. همچنین باعث افزایش رشد موها و تقویت رشته‌های جدید مو می‌شود و ریزش مو را متوقف می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص آب برنج، شامپوی خود را با آب برنج رقیق کنید و در هنگام شست‌وشو با نوک انگشتان خود، به‌آرامی پوست سر را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ساده آب‌کشی کنید. این روش را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید تا شاهد اثرات آن بر روی موهایتان باشید. همچنین می‌توانید برای تقویت بیشتر موها، چند قطره روغن رزماری و یا اسطوخدوس به آب برنج اضافه کنید.

زیبامون

آب برنج مانع از ایجاد الکتریسته و وزی موهای فر می‌شود.

پروتئین‌های موجود در آب برنج به خاصیت ارتجاعی مو نیز کمک می‌کنند. محققان در تحقیق گسترده خود درباره‌ی نحوه‌ی نگه داری مو در زنان ژاپنی، به این نتیجه رسیده‌اند که آن‌ها هر روز از آب برنج برای شستن موهای‌ خود استفاده می‌کنند. آب برنج اصطکاک سطح مو را کاهش داده و کشش مو را افزایش می‌دهد. اینکه چطور از موهای خود مراقبت کنیم نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارد.

در درمان پوست خشک و اگزما موثر است

قرار گرفتن پوست در معرض آب حمام که با نشاسته برنج ترکیب شده است، به‌مدت دو هفته و دوبار روز، سبب بهبود 20 درصد از پوست آسیب دیده می‌شود. برای این‌کار، چند فنجان آب برنج را با آب حمام مخلوط کنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه بدن خود را در آن خیس کنید(دوبار در روز).

برای بهبود التهاب موضعی، یک تکه پنبه را به آب برنج خنک شده آغشته کنید و بر روی محل آسیب دیده بگذارید.

به کاهش منافذ باز پوست کمک می‌کند

منافذ باز پوست در افرادی که پوست چرب دارند بیشتر دیده می‌شود. ماسک‌های خانگی برای منافذ باز پوست بسیارند. آب برنج نیز در درمان این مشکل بسیار موثر است. آب برنج مانند یک قابض طبیعی کار می‌کند و باعث سفت شدن پوست شده و منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد.

آب برنج را با مقدار مساوی آب رقیق کنید و با یک پنبه محلول را به صورت خود بمالید، اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه بماند و سپس شست‌وشو دهید. برای نتیجه‌گیری بهتر، هرشب پس از پاک کردن صورت خود از این روش استفاده کنید.

بهبود رنگ پوست

زیبامون

آب برنج می‌تواند رنگ پوست را بهبود بخشد و پوستی سالم و بدون عیب و نقص برای شما به ارمغان آورد. سموم بدن را کاهش داده، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و التهاب را کم می‌کند.

یک تکه پنبه را در آب برنج خیس کنید، روی صورت خود بمالید، 5 دقیقه صبر کنید و سپس با حرکت دایره‌ای صورت خود را ماساژ دهید و بعد با آب گرم شست‌وشو دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: زیبامون

کدخبر: 238312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟