خوراک چیلی؛ غذایی سریع برای وقتی که شام ندارید!

خوراک چیلی غذایی فوق العاده سریع و آسان و در عین حال بسیار خوشمزه و خوش طعم است. در طول هفته که زمان زیادی برای آشپزی ندارید این غذا می تواند بهترین انتخاب برای یک شام سریع و لذیذ باشد.

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده 450 گرم
پیاز خرد شده 1 عدد
گوجه خرد شده 400 گرم
کنسرو لوبیا 400 گرم
پودر چیلی 2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار، پیازچه، خامه ترش و ... برای تزیین (اختیاری)
فلفل دلمه ای خرد شده 1/2 عدد


طرز تهیه:
1-ماهیتابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی روغن بریزید. پیاز خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و 4-5 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. گوشت چرخکرده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا گوشت سرخ شود و رنگ آن عوض شود.
2-فلفل دلمه ای و گوجه خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس کنسرو لوبیا، پودر چیلی را داخل ماهیتابه بریزید و خوب هم بزنید. به میزان دلخواه نمک اضافه کنید. وقتی غذا به جوش آمد زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید خوراک چیلی ده دقیقه بپزد و غلیظ شود.
3-خوراک چیلی گوشت و لوبیا را در ظرف مناسب بریزید. روی آن را به دلخواه با پیازچه، پنیر چدار یا خامه ترش تزیین و بلافاصله بصورت گرم نوش جان کنید.

نکته:
طرز تهیه پودر چیلی بسیار ساده است و براحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. استفاده از کنسرو باعث صرفه جویی در وقت می شود، اما بجای آن از لوبیای پخته نیز می توانید استفاده کنید. دراین صورت همراه با لوبیای پخته، یک لیوان آب و 2 قاشق رب گوجه نیز به غذا اضافه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟