دریایی که در کره شکافته می شود! +تصاویر

جیندو مجمع الجزایری متشکل از 250 جزیره است که جزیره جیندو سومین جزیره بزرگ کره است. هرسال در پایان ماه فوریه و دوباره در اواسط ماه ژوئن، جزر و مد بسیار پایین موجب پیدایش یک گذرگاه طبیعی به طول 2.9 کیلومتر و 10-40 متر عرض می شود که جزیره اصلی جیندو را به جزیره کوچک مودو در جنوب جیندو وصل می کند. این گذرگاه یک ساعت باقی می ماند و دوباره به زیر آب می رود.این پدیده هرسال توسط مردم محلی در جشنواره «راه آبی جیندو» گرامی داشته می شود و بازدیدکنندگان و گردشگران برای تماشای این پدیده جمع می شوند و در این مسیر میان دریا راه می روید.

شکاف در کره_2

شکاف در کره_3

طبق افسانه های محلی مدت ها پیش ببرهای زیادی در این جزیره وجود داشته اند. وقتی ببرها زیاد شدند، مردم به مودو فرار Escape کردند و پیرزنی به نام پپونگ در جزیره جا ماند. پیرزن شب و روز دعا و از پادشاه اژدهای دریا تقاضا می کرد نزد خانواده اش بازگردد. سپس یک شب شاه اژدها در خواب او ظاهر شد و به او گفت با راه رفتن روی رنگین کمانی که روی دریا برایش ایجاد کرده از دریا عبور کند. پیرزن صبح که بیدار شد به دریا رفت و دید که دریا شکافته است.

جاده طبیعی جیندو تا سال 1975 ناشناخته بود تا اینکه در یک روزنامه فرانسوی توصیف شد. امروزه نزدیک به نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی در جشنواره محلی جیندو حضور می یابند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟