کشف یک مجسمه 600 ساله بودا از زیر آب+ تصاویر

به نقل از سی‌ان‌ان، یک مجسمه 600 ساله بودا در استان جیانگشی چین کشف شد. این مجسمه در هنگام تعمیر یکی از مخازن آب این استان، از زیر آب سربرآورد. ماه گذشته سطح آب این مخزن به دلیل انجام تعمیرات 10 متر کاهش یافت و یک روستایی متوجه پدیدار شدن سر این مجسمه از زیر آب شد.

سر مجسمه به یک صخره چسبیده و بودا به سطح آب خیره شده است. گردشگران و ساکنان این استان که این مجسمه را یک نشانه خوش یمن می‌دانند برای بازدید از آن به این استان می‌آیند.

باستان شناسان می‌گویند قدمت این مجسمه به امپراتوری مینگ (1644-1368 میلادی) برمی‌گردد. به نظر می‌رسد این مجسمه نشانه‌ای است که بر روی یک گنجینه بزرگ قرار داده شده. یک گروه باستان‌شناس در حال بررسی این استان باستانی و مجسمه بودا برای ارائه یک طرح حفاظتی از آن است.

باستانشناسان بر این باورند حکاکی‌های روی مجسمه بودا به این دلیل که زیر آب بوده کاملا دست‌نخورده و سالم باقی مانده است. اگر مجسمه خارج از آب بود در معرض تغییرات آب و هوایی و اکسیده شدن قرار می‌گرفت و فرسوده می‌شد.

مجسمه مذکور تقریباً 3.8 متر ارتفاع دارد. یکی از مقامات محلی اعلام کرد این مجسمه به منظور کاهش شدت جریان آب دو رودخانه‌ای که در این محل در هم ادغام می‌شوند ساخته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مجسمه بودا

کدخبر: 238892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟