روبات میوه فروش در کانادا

این شرکت یک انبار ماشینی شده در اَندووِر واقع در همپشایر دارد که روبات‌ها در آن، جعبه‌های حاوی اقلام خاص را که تشکیل‌دهنده سفارش مشتریان هستند، دستچین و سوا می‌کنند.
آن روبات‌ها در حال حاضر، کار انتخاب اقلام را به اتفاق یک تیم انسانی انجام می‌دهند. اما در آینده، دست روباتیک می‌تواند جایگزین آن روبات‌ها شود.
همچنین، یک روبات انسان‌نما به نام "وردست" (Second Hands) نیز در حال ساخت است که قرار است عهده‌دار امور نگه‌داری و تعمیرات شود.

روبات وردست، به عنوان یک تکنیسین تعمیرات، همراه با همکار انسانش
الکساندرو وویچا، سخنگوی اوکادو گفت که این چیننده میوه و سبزی بخشی از یک پژوهش پنج ساله است به نام Soma که هزینه‌اش توسط اتحادیه اروپا تامین می‌شود و پنج دانشگاه اروپایی به علاوه کمپانی دیزنی در آن مشارکت دارند. به گفته او این دستگاه نمایشی، یک پروتوتایپِ (نمونه پیش‌تولید) اولیه است.
او در ادامه می‌گوید: "تلاش دست‌اندرکاران این عرصه تا پیش از این معطوف به استفاده از تعدادی ساکشن کاپ بر روی دست های روباتیک سه انگشتی بوده‌است. تلاش ما بر این است که عین حرکات دست انسان را تقلید کنیم. عملکرد این دست بر اساس فشار هوا است که حرکات انگشتان روباتیک را کنترل می‌کند. ما در تلاشیم که با بهره‌گیری از بینایی کامپیوتری (Computer Vision) امکان تشخیص محصولات را نیز به این دست بدهیم."
در حال حاضر، تنها قابلیت این دست در چیدن و برداشتن محصولات در حال نمایش داده شدن است. ولی در نهایت، این روبات از طریق "فراگیری ماشینی" خواهد توانست تشخیص دهد که یک میوه تا چه حد رسیده است.
همچنین انتظار می‌رود که این دست، بتواند اقلام دیگری که نیازمند سطح متفاوتی از مراقبت هستند - مثلاً بطری‌های نوشیدنی یا مواد شوینده - را نیز بردارد و جابجا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 242086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟