8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90

امروز دربی چهاردهم دو تیم در دهه نود بین استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد و پیش از این پرسپولیس با گلزنی ایمون زاید (3گل)، مهدی طارمی (2گل)، امید عالیشاه، علی علیپور، محمد نوری، محسن مسلمان، رامین رضاییان و جری بنگستون دروازه رقیب را گشوده است.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به شرایط گلزنی سرخ‌ها در دربی؛

ایمون زاید؛ پایان کابوس
مهاجم ایرلندی تنها 10 دقیقه برای پایان دادن به کابوس پرسپولیسی‌ها فرصت نیاز داشت و توانست به ناکامی‌های سریالی پرسپولیس به یکباره خاتمه دهد. گل با پای راست، ضربه سر و در نهایت پای راست کابوس سرخپوشان را پایان داد. شادی‌های با توجه به عدم آشنایی به جو استادیوم، دور از تیفوسی‌ها و البته عکاسان بود تا عکس جالب توجهی از این لحظات وجود نداشته باشد.

 8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90


محمد نوری - پایان طلسم
محمد نوری تلاش زیادی داشت طلسم ناکامی‌های برابر استقلال را بشکند و بعد از عدم پذیرش گل صحیح‌اش و از دست دادن پنالتی، در دیدار هفته پانزدهم دور رفت فصل چهاردهم موفق شد یکی از گل‌های این تیم را به ثمر برساند.

 8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90


امید عالیشاه - پرواز آقای شماره دو
امید عالیشاه که در جدال دور رفت دو تیم در فصل چهاردهم با بازی فوق العاده‌اش نقش پررنگی در پیروزی این تیم داشت و با حرکات تکنیکی خود در سمت چپ به کابوس مدافعان این تیم تبدیل شد و در نهایت توانست روی ارسال دیدنی از سمت راست با پرشی بلند دروازه محسن فروزان و استقلال را باز کند تا امیر قلعه نویی نیز شکست در دربی را بعد از مدت‌ها بچشد.

 8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90


علی علیپور- یک پایان خوب
پرسپولیس تا هفته‌های پایانی برای بقا می‌جنگید و در هفته پایانی فصل چهاردهم توانست استقلال را با گل علی علیپور شکست دهد تا امیر قلعه نویی شکست در دو دربی رفت و برگشت را بچشد. علیپور گلزنی با شماره 70 جزو جوانترین گلزنان این تیم محسوب می‌شود.

 8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90


جری بنگستون - هندوراسی ناجی سرخ
در دور رفت فصل پانزدهم و در حالی که پرویز مظلومی با بازگشت به نیمکت این تیم با ادعای عدم شکست در دربی روی نیمکت حضور یافته بود، توانست با گل انصاری از قرمزپوشان که روند موفقی را طی می کرد پیش بیفتد و تا ثانیه‌های پایانی پیروزی را در یکقدمی خود می‌دید. با این حال شلوغی جلوی دروازه باعث شد تا شوت رامین رضاییان در میانه راه با برخورد عجیب به جری بنگستون تغییر مسیر دهد و وارد دروازه مهدی رحمتی شود و اینگونه گلزن هندوراسی ناجی سرخ‌ها لقب گرفت.

 8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90


مهدی طارمی - ناکامی در هت تریک
مهاجم جنوبی که در دوران حضورش در پرسپولیس توانسته بود عملکرد موثری در زمان حضورش بگذارد، اینبار در نقش گلزن ظاهر شد. او در نیمه اول به تنهایی کار استقلال را تمام کرد. گل اول را به نام خود کرد و در ادامه نیز روی ارسال رضاییان با ضربه سر بار دیگر رحمتی را تسلیم کرد. او در ادامه در دقایق پایانی نیمه اول می‌توانست روی پنالتی‌ای که گرفته بود هت تریک عجیب خود را رقم بزند که این ضربه را به دستان رحمتی کوبید. با این حال برتری 4 گله پرسپولیس با درخشش این مهاجم جنوبی به عنوان یکی از روزهای فوق‌العاده این مهاجم تعبیر می‌شود.

 8 گلزن و 11 گل برای پرسپولیس در دربی دهه 90


رامین رضاییان - آتش بازی با شماره 27
مدافع راست پرسپولیس که که به عنوان مدافع گلزن در فصل پانزدهم برای سرخپوشان شناخته می‌شد، توانست در شروع نیمه دوم آتش بازی پرسپولیس را استارت بزند و گل سوم این تیم در برتری 4 گله را به نام خود کند و شادی گل خود را در کنار خط کرنر دروازه و با قایقرانی شکل دهد.


محسن مسلمان - مدیون از خودگذشتگی طارمی
مسلمان که رابطه صمیمانه‌ای با مهدی طارمی دارد و به عنوان هافبک بازیساز تلاش زیادی برای رقم خوردن گل‌های حریفان توسط این مهاجم به کار می‌گرفت، روی یک ضد حمله در کنار مهدی طارمی با رحمتی تک به تک شد و در حالی که انتظار می‌رفت طارمی به دنبال هت تریک در این بازی باشد با پاس او توانست گل پرسپولیس را رقم بزند و جشن نماد 2+4خود را برگزار کند.

کدخبر: 244561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟