استقرار صنایع دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام+عکس

به گزارش رکنا، هدف از امضاء این تفاهمنامه که میان دکتر محمود واعظی و دکتر سورنا ستاری به امضا رسید ، تسهیل فضای کسب و کارهای دانش بنیان و توسعه اشتغال فناورانه است.

منطقه ویژه اقتصادی پیام با دارا بودن ویژگی های بی نظیری همچون نزدیک بودن به پایتخت، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، مراکز صنعتی و فناوری و آزمایشگاه ها و همچنین دسترسی به زیرساخت های دیگر مورد نیاز شرکت های دانش بنیان یکی از مناطق ویژه اقتصادی در کشور است که مستعد فعالیت های دانش بنیان است.

در همین راستا این تفاهمنامه با هدف تسهیل در استقرار و در دسترس قرار دادن زیرساخت های لازم برای انجام کسب و کارهای دانش بنیان و توسعه اشتغال فناورانه تدوین شده است و پیگیری می شود.

photo_2017-02-21_10-15-47-768x562

براساس این تفاهمنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعهد شد تا از طریق شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با شرایط مناسب زمین با شرایط مناسب در اختیار شرکت های دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهد.

تامین زیرساخت های اصلی استقرار صنایع دانش بنیان، فراهم کردن زمینه ایجاد گمرک محصولات دانش بنیان از طریق رایزنی با وزارت امور اقتصاد و دارایی از دیگر تعهدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این تفاهمنامه به شمار می رود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز متقابلا متعهد شد تامین زیرساخت های تکمیلی از محل منابع ملی و ترغیب و هدایت شرکت های دانش بنیان به استقرار در منطقه ویژه اقتصادی پیام را دنبال کند.

ضمن اینکه هر دو طرف در مورد ایجاد گمرک محصولات دانش بنیان و ایجاد صندوق حمایت از سرمایه گذاری خطرپذیر به صورت مشترک باید اقدام کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 246992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟