کالج امپریال لندن و سازمان جهانی بهداشت با بررسی و تحلیل طول عمر انسان‌ها در 35 کشور صنعتی به این نتیجه رسیدند.

نتایج این بررسی نشان داد انسان‌ها در سال 2030 طول عمر بیشتری خواهند داشت، و فاصله میان طول عمر زنان و مردان در بیشتر کشورها کاهش خواهد یافت. محققان معتقدند این یافته‌ها چالش‌هایی بزرگ را در زمینه حقوق بازنشستگی و خدمات نگهداری از سالمندان مطرح می‌کنند.

به گفته مجید عزتی محقق این پروژه، کره جنوبی از شرایط مناسبی بهره می‌برد، زیرا برابری در زمینه‌های مختلف مانند تحصیلات یا تغذیه برای همه شهروندان این کشور وجود دارد. همچنین این کشور به خوبی توانسته مشکل فشار خون را حل کند و دارای کمترین افراد مبتلا به اضافه‌وزن در جهان است.

این نتایج همچنین پیش‌بینی کرده است که رتبه ژاپن که زمانی از بالاترین میزان امید به زندگی و طول عمر برخوردار بود، در رتبه‌بندی‌های جهانش کاهش پیدا خواهد‌کرد. این کشور درحال حاضر از بالاترین متوسط طول عمر برای زنان برخوردار است، اما به زودی کره جنوبی و فرانسه جای ژاپن را خواهند گرفت و در عین حال متوسط طول عمر مردان ژاپنی نیز از رتبه چهارم به یازدهم سقوط Fall خواهد کرد.

متوسط طول عمر آمریکایی‌ها نیز تا سال 2030 به پایین‌ترین میزان در میان کشورهای ثروتمند جهان خواهد رسید. براساس نتایج این مطالعه، متوسط طول عمر آمریکایی‌ها در میان مردان 80 و برای زنان 83 سال خواهد بود. همچنین آمریکایی‌ها از نظر قد نیز دچار افت شده‌اند و این به معنی آن است که گزینه‌ای در تغذیه دوران کودکی آمریکایی‌ها تغییر یافته‌است.

در این مطالعه همچنین به فاصله میان متوسط طول عمر زنان و مردان اشاره شده‌است. به گفته پروفسور عزتی،‌مردان همواره از سبک زندگی ناسالم‌تری از زنان برخوردار بوده‌اند و همین باعث شده تا طول عمر کمتری از زنان داشته‌باشند. مردان نسبت به زنان بیشتر سیگار می‌کشند،‌نوشیدنی‌های الکلی بیشتری مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض تصادفات رانندگی قرار دارند، اما با شبیه‌تر شدن سبک زندگی میان زنان و مردان، فاصله میان متوسط طول عمر این دو نیز درحال کاهش یافتن است.

این مطالعه با استفاده از شیوه‌های مشابه با آنچه برای پیش‌بینی آب و هوا استفاده می‌شود،‌ برای پیش‌بینی این اطلاعات استفاده کرده‌اند و با ترکیب 21 مدل ریاضی روند‌های گذشته را برای پیش‌بینی آنچه در آینده رخ خواهد داد، مورد بررسی قرار دادند. در این روند عوامل مختلفی مانند میزان مصرف دخانیات، پیشرفت‌های پزشکی و الگوی چاقی مورد بررسی قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 247475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟