این دختر پیر تنها 20 سال دارد+ عکس

باز هم یک نوع بیماری عجیب دیگر خبر ساز شد. زارا هارتشون دختر جوان 20 ساله ای است که مجبور است روند پیری را بسیار زودتر از دیگر هم سال و سالانش تجربه کند. او از 16 سالگی متوجه تغییرات و روند پیری بسیار زود و از دست دادن شادابی و جوانی خود شد. پس از آزمایشات مختلف تشخیص بیماری ژنتیکی کوتیس لاکسا داده شد، مشکلی که مادرش نیز گریبانگیر آن بود.

سال 2013 جراحان امریکایی پس از عملی 4 ساعته و دریافت 170 میلیون دلار دستمزد، دختر نوجوان را تحت عمل جراحی قرار دادند اما پس از مدت کوتاهی عوارض قبلی دوباره ظاهر شد. پوست کشیده شده پس از مدتی به حالت قبل خود برگشته و چروک ها دوباره نمایان شدند. زارا جوان برای اثبات سنش به کسانی که او را مادر بزرگ صدا می زنند مجبور است همیشه کارت شناسایی به همراه داشته باشد. حالا او در حال تهیه فیلم زندگی خود و آگاهی دادن به سایرین در مورد بیماریش است.

 کوتیس لاکسا اختلال نادر ژنتیکی است که تنها 30 نفر از کل جمعیت بریتانیا را گرفتار خود کرده و تا کنون درمان قطعی برای آن پیدا نشده است. در کنار از بین رفتن تدریجی چربی زیر پوست ممکن است اندام های مختلفی مانند قلب، مفاصل، روده، ریه و عروق خونی نیز تحت تاثیر روند بیماری قرار بگیرند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 247651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟