همکاری پسران آبی برای شکست نماینده عربستان

تیم های استقلال تهران و التعاون عربستان دوشنبه 9 اسفند در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند. این دیدار از ساعت 19 در ورزشگاه سلطان قابوس عمان برگزار می شود.

 

استقلال ایران

 

شاگردان علیرضا منصوریان با کسب 5 پیروزی متوالی در لیگ برتر و با روحیه‌ای خوب پای به لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند اما آنها در اولین گام مقابل الاهلی امارات با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند. حالا استقلال باید از التعاونی پذیرانی کند که هفته اول موفق شد لوکوموتیو ازبکستان را مغلوب کند.

 

به این ترتیب استقلالی ها برای اینکه امیدشان به صعود کمرنگ‌تر نشود چاره‌ای جز شکست دادن تیم التعاون ندارد.

 

به نظر می‌رسد اولین برد آسیایی شاگردان منصوریان در این بازی دور از دسترس نخواهد بود اما به شرطی که بازیکنان جوان استقلال خودشان را بیش از گذشته باور داشته باشند و با تمرکز بیشتری نسبت به بازی با الاهلی به میدان بروند.

 

از طرفی منصوریان در تمرینات روزهای اخیر بیشتر کارهای تهاجمی را برای شاگردانش طراحی کرده و قصد دارد برخلاف بازی با الاهلی با شیوه تهاجمی به مصاف التعاون برود. 

 

منصوریان خوب می‌داند که لغزش در این بازی شاید به بهای فراموش کردن صعود از مرحله گروهی تمام شود، هر چند که بازی‌های زیادی تا پایان مرحله گروهی مسابقات باقی مانده است. بنابراین تلاش استقلال و منصوریان این است که برخلاف بازی اول، کمتر در فاز دفاعی قرار بگیرند و بیشتر حمله کنند.

 

 باید دید استقلال می تواند به روند شکست ناپذیری تیم های ایرانی مقابل عربستانی ها ادامه دهد یا خیر.

 

استقلالی‌ها پس از دیدار مقابل الاهلی در امارات ماندند و روز گذشته (شنبه) مستقیماً از امارات  راهی مسقط شدند تا خود را برای دیدار برابر التعاون آماده کنند.

 

خسرو حیدری، میلاد زکی‌پور، رابسون جانواریو و بهنام برزای 4 بازیکن اخطاری استقلال هستند که با دریافت کارت زرد، دیدار آینده این تیم را از دست می‌دهند.

 

کار نشود

 

التعاون عربستان

 

التعاون در بازی اول خودش موفق شد لوکوموتیو ازبکستان را در تاشکند شکست دهد و به این ترتیب اکنون تیم دوم گروه A، محسوب می‌شود.

 

این تیم نیز مانند بقیه تیم‌های عربی سعی کرده با خریدهای خارجی کیفیت را در خودش بالا ببرد. تیم التعاون برخلاف استقلال بسیار کم نام و نشان و بی افتخار است. آنها سابقه هیچ قهرمانی در لیگ عربستان و رقابت های بین المللی را ندارند و باید مقابل تیمی قرار بگیرند که پیش از این دو بار فاتح رقابت های آسیایی شده است.

 

ریکاردو ماچادو، مدافع 28ساله پرتغالی التعاوون از 2015 به عضویت این تیم درآمده است. او در این سال بازیکن استوآبخارست رومانی بوده و 6بازی هم برای این تیم انجام داده اما پس از آن به تیم زردپوش عربی ملحق شد و در این مدت 5گل را در 43بازی به نام خود ثبت کرد. ماچادو علاوه بر قابلیت بازی در پست دفاع مرکزی، توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را نیز دارد و این می تواند کمک بزرگی به التعاون در هنگام پایه ریزی حملات باشد.

 

جهادالحسین کاپیتان التعاون از سال 2014 به عضویت این تیم در آمده و در 52بازی 9گل به ثمررسانده است.

 

لوسیان سن مارتین شاید معروفترین خارجی تعاون باشد. او 21بازی با پیراهن تیم ملی رومانی را به ثبت رسانده است. علاوه بر این سابقه بازی در پاناتینایکوس و الاتحاد(عربستان) را نیز در کارنامه اش دارد. لوسیان 36ساله با شماره29، هافبک تهاجمی زردپوشان به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد از مهره های قابل اتکای این تیم در حملات خواهد بود.

 

جوانترین خارجی این تیم اَلِسان ان دیایِه مهاجم 25ساله فرانسوی است. او سابقه بازی در تیم‌های باستیا و استراسبورگ را دارد. ان دیایه از تیم دسته دومی لاوال(فرانسه) به تیم تعاون اضافه شده و با شماره19، اولین سال حضورش در قاره کهن را تجربه می‌کند.

 

علاوه براین 4نفر، تعاون یک بازیکن برزیلی را نیز در اختیار دارد که می‌توان گفت او از سایر نفرات این تیم کیفیت بهتری دارد اما اکنون برای الفاتح(حریف استقلال خوزستان) توپ می‌زند. ساندرومانوئل 28ساله یک هافبک دفاعی است که ازسال2015،  39بازی و 2گل را با پیراهن التعاون به ثبت رساند اما از ابتدای2017 به صورت قرضی تیم الفاتح پیوست.

 

با این حساب به نظر نمی‌رسد زردهای عربستان، بتوانند استقلال را شکس دهند و حداقل روی کاغذ، آبی‌های تهران شانس بالایی برای پیروزی در این مسابقه دارند چراکه موثرترین نفرات این تیم همین 4نفر هستند. التعاون اکنون در رده ششم لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد. خط دفاعی این تیم با 29گل خورده در 19بازی جزو خطوط دفاعی ضعیف عربستان به حساب می‌آید و از این نظر استقلال می‌تواند امیدوار باشد که کارهای هجومی خودش را راحت تر و بهتر از مسابقه اول مقابل الاهلی به اجرا بگذارد.

 

کنستانتین گالسا، هافبک سابق تیم ملی فوتبال رومانی هدایت این تیم را بر عهده دارد. جالب این که او فصل گذشته سرمربی اسپانیول بوده و به صورت مستقیم از لالیگا راهی سوپرلیگ عربستان شده است.

 

کار نشود

 

زمان برگزاری مسابقه

 

مسابقه التعاون-استقلال در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، دوشنبه نهم اسفند95(فردا) در ورزشگاه سلطان قابوس و از ساعت 19:00 دقیقه آغاز خواهد شد.

 

داوران:
 
داور وسط: کیمورا هیرویاکی
کمک اول: ناگی توشی واکی
کمک دوم: ائچی شینجی
داور چهارم: مبارک عمر از عمان
همچنین عبدل خالک از لبنان و سانکار کوماوارن از هند وظیفه نظارت بر این بازی را بر عهده دارند.

 

کدخبر: 248522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟