ورزشکارِ زن ایرانی قربانی یک شایعه+عکس

البته یک دروغ باعث شد تا نام سارای 25 ساله و کرمانشاهی بر سر زبان‌ها بیفتد. دروغ بزرگ از کانال‌های تلگرامی شروع شد. دروغ هم این بود: «سارا شیربیگی کاندیدای دریافت جایزه برترین بازیکن فوتسال جهان شد.». شیربیگی این خبر را بشدت تکذیب کرد، اما بسیاری این دروغ را به خود او نسبت دادند و باعث شدند تا او بشدت ناراحت و گوشه‌گیر شود. او در حال تلاش برای پیدا کردن مسبب این دروغ است تا به همه ثابت کند در این ماجرا تقصیری نداشته است. این دروغ روح و روان سارا را به هم ریخته. شیربیگی در گفت‌وگو با ما از تاثیرات دروغ بر خودش می‌گوید:

در یک هفته اخیر خبر نادرستی درباره شما منتشر شد که خودتان به آن واکنش نشان دادید. اصلا این خبر نادرست فکر می‌کنید از کجا آمد؟

این خبر ابتدا در کانال‌های تلگرامی در کرمانشاه منتشر شد. این خبری بود که خانواده و دوستانم به من دادند. همان موقع گفتم کسی شیطنت کرده است. البته فکر نمی‌کردم که این خبر در کل ایران پخش شود. نمی‌دانم چه کسی این خبر کذب را منتشر کرده و همچنان پیگیر ماجرا هستم. امیدوارم بتوانم این شخص را پیدا کنم. هنوز او را پیدا نکرده‌ام.

دروغ چه در ورزش باشد و چه در فضای خانواده یا هر جای دیگری مطرح شود به نظر شما چقدر می‌تواند آسیب زننده باشد؟

خیلی زیاد. من اکنون واقعا به دلیل این دروغی که درباره من منتشر شد ناراحت هستم. این دروغ واقعا به ضرر من تمام شد. چرا این کار را در حق من کردند؟ شاید کسی که این دروغ را منتشر کرد با خودش فکر کرده که همه چیز به نفع من تمام می‌شود، اما در واقع به ضرر من بود. دروغگو دشمن همه است.

هر کسی جای شما بود می‌توانست از این موضوع به نفع خودش سوء‌استفاده کند.

نه، من هرگز چنین کاری را نمی‌کنم و اصلا دوست ندارم با چنین روشی نظر مثبت دیگران را به خودم جذب کنم.

در واقع این‌طور است که شما دوست دارید خودتان به موفقیت واقعی برسید نه این‌که فقط یک شایعه نام شما را بر سر زبان بیندازد.

کاش هرگز چنین چیزی پیش نمی‌آمد که بخواهد نام من این‌گونه و با روش‌های غلط بر سر زبان بیفتد. من شرمنده خودم، هم‌تیمی‌ها و دوستانم شدم. هر فردی به من می‌رسید درباره آن موضوع با من صحبت می‌کرد و به من تبریک می‌گفت. بعد از این‌که حرف‌هایش تمام می‌شد من برایش توضیح می‌دادم که این خبر دروغ است. در واقع از این ماجرا فقط شرمندگی‌اش برای من ماند.

این نشان می‌دهد که شما عشق شهرت هم نیستید چون طبیعتا فرصت خوبی برای بیشتر مطرح شدن برای شما به وجود آمده بود.

بله؛ دقیقا همین‌طور است. اما شهرت را از روش صحیح و درست آن دوست دارم. البته شهرت باید به اندازه باشد نه طوری که باعث زحمت و دردسر شود. شهرتی هم که از طریق دروغ و دغل به دست می‌آید هیچ ارزشی ندارد.

شما در کار خودتان خیلی موفق هستید، در شرایطی که بنابر وضعیت جامعه بسیاری از دختران و بانوان ورزش حرفه‌ای را خیلی زود کنار می‌گذارند و برای پیشرفت موانع زیادی را بر سر راه خود می‌بینند، شما در فوتسال بانوان ایران به موفقیت‌های متعددی رسیدید. چه چیزی باعث موفقیت شما شد؟

نگاه‌ها با هم فرق می‌کند. اگر دنیایی از موانع وجود داشته باشد همه چیز به انگیزه خودت بستگی دارد که به موفقیت می‌رسی یا خیر.زمانی که به ورزش آمدم فقط به پیشرفت و رسیدن به تیم ملی فکر می‌کردم. اصلا این برنامه من نبود که فقط برای تفریح فوتسال بازی کنم. من وابستگی زیادی به ورزش دارم و هدفم نیز چیزی بود که به هر شکل ممکن باید به آن می‌رسیدم.

چند سال است فوتسال بازی می‌کنید؟

تقریبا 9 سال است که فوتسال بازی می‌کنم و چهار سال نیز در تیم ملی فوتسال عضویت دارم. البته فوتسال تنها رشته من نبود. من سابقه عضویت در تیم ملی راگبی را هم دارم.

ورزش چقدر در زندگی شما تاثیر‌گذار بود؟

ورزش تمام زندگی من است. البته ورزش جنبه‌های مثبت و منفی متعددی برای من داشت.

این جنبه‌های مثبت و منفی که می‌گویید دقیقا چه چیزهایی بودند؟

بخش منفی‌اش دوری از خانواده است، چون در لیگ برتر فوتسال بازی می‌کنیم مجبور هستیم چند ماهی از خانواده دور باشیم، اما بخش مثبت آن این است که همیشه روحیه خوبی دارم. کار من الان فوتسال است و از این کار واقعا لذت می‌برم. روحیه‌ای جنگنده دارم.

ورزش باعث نشده از مسائل مهم دیگر چشمپوشی کنید، مثل ازدواج؟

نه چنین نشده است. در کنار ورزش مسائل مختلفی وجود دارد مثل ازدواجم. البته واقعیت این است که من تا امروز به طور جدی به ازدواج فکر نکرده‌ام.

حالا اگر بخواهید ازدواج کنید چه معیارهایی خواهید داشت؟

حقیقت این است که من تا امروز به ازدواج فکر نکرده‌ام و نمی‌دانم دقیقا باید چه معیارهایی داشته باشم. هدف من تا امروز فوتسال بود. البته باید ببینم قسمت در آینده چه می‌شود.

حرف پایانی‌تان را می‌شنویم؟

دروغ بزرگی درباره من گفتند. امیدوارم دیگر هرگز چنین دروغی درباره ورزشکار دیگری منتشر نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: جام جم

 

کدخبر: 248864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟