ظرفیت اقامت مسافر در استان فارس به 500 هزار نفر در شب رسید

به گزارش رکنا، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه مقدمات و شرایط حضور و اقامت 500 هزار مسافر در هر شب در استان فارس فراهم شده است، گفت: امسال ۵ هتل و هتل آپارتمان در فارس افتتاح شد و همچنین ۲۰ اقامتگاه بوم گردی و ۱۴۰ خانه مسافر نیز برای ایام نوروز آماده شده است.
وی با اشاره به ساماندهی خانه های مبله برای اسکان ارزان قیمت عنوان کرد: منازلی که امکان واگذاری به گردشگران را داشته باشند با هماهنگی جامعه هتلداران در اختیار آنها قرار داده می شود و برای اینکه حق مسافر رعایت شود بازرسان نیز با لباس های مشخص بر روی این مجموعه ها نظارت دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: ۱۶۳ پایگاه انتظامی، ۱۶۰ مرکز اورژانس و ... در سطح استان آماده شده است.
امیری با اشاره به آغاز دوره نخست سفرهای نوروزی گفت: برای ایام نوروز نمایشگاه های صنایع دستی در شهرستان های استان فارس از جمله شیراز برپا می شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه شیرینی های سنتی و صنایع دستی شیراز و سفره هفت سین و اجرای نمایشی مراسم کوسه بر نشین، میر نوروزی، نمایش عمو نوروز، مراسم عیدی بردن برای عروس، حافظ و شاهنامه خوانی، فالگوش و شکستن کوزه در نوروزگاه ۹۶ برگزار می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 252791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟