حشره خطرناکی که دردناکترین نیش جهان را دارد

جالب اینجاست که شاهین رتیل یک حشره مهاجم نیست. آنها معمولا در اطراف پرواز می‌کنند، از شیره گیاهان می‌خورند و تا آنجا که بتوانند از انسان‌ها و دیگر جانوران دوری می‌کنند. این حشره یکی از نمادهای ایالت نیومکزیکو در ایالات متحده است. اگر بخواهیم از جنبه مثبت به این حشره نگاه کنیم، این حشره یک حشره بسیار زیبا است که در اطراف گیاهان کاکتوس زندگی کرده و به طور فزاینده‌ای تولید مثل می‌کند. با این حال، دردناکترین نیش جهان را دارد.

دردناکترین نیش جهان در واقع مهمترین ابزار تولید مثل این حشره است
طول جنس ماده این حشره کمی کمتر از 1 سانتی‌متر است و نیش آن برای تولید مثل آنها حیاتی است. این حشره نیش خود را -که در شاخص Schmidt امتیاز 4 دارد- وارد بدن یک رتیل از همه جا بی‌خبر می‌کند و با این کار، در واقع تخم خود را به بدن رتیل تزریق کرده است. سپس این تخم از اجزای بدن رتیل تغذیه کرده و شروع به رشد می‌کند تا وقتی که بتواند از بدن آن خارج شود و زندگی جدیدی را آغاز کند. در این فرایند رتیل هیچ کاری از دستش ساخته نیست و باید با شرایط جدید کنار بیاید تا در نهایت از بین برود. در واقع یکی از دلایلی که این حشره با نام شاهین رتیل نام نهاده شده نیز همین است.
پس جای تعجب نیست که نیش یک حشره که قادر است یک رتیل را به محلی برای رشد نطفه (مانند یک رحم) تبدیل کند، دردناکترین نیش جهان لقب بگیرد. البته همان‌طور که در ویدیو نیز خواهید دید، درد نیش این حشره فقط 5 دقیقه طول خواهد کشید. اما این 5 دقیقه می‌تواند طولانی‌ترین 5 دقیقه‌ی عمر این شخص باشد!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟