مصاف استقلال بدون منصوریان با گسترش فولاد و تلاش ۶ تیم برای کسب سهمیه آسیا

در ادامه هفته بیست‌وششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور شش بازی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال Esteghlal در تبریز به مصاف گسترش فولاد تبریز خواهد رفت. در زیر نگاهی به دیدارهای این هفته خواهیم داشت:

گسترش فولاد تبریز - استقلال تهران

استقلال این روزها کورسوی امیدی برای قهرمانی در لیگ پیدا کرده است. این تیم به لطف شکست پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان و برتری برابر فولاد خوزستان فاصله امتیازی خود با تیم صدرنشین لیگ را به 9 امتیاز رساند. شاگردان علیرضا منصوریان برای اینکه همچنان از لغزش احتمالی پرسپولیس استفاده کنند، چاره‌ای به غیر از برتری در پنج دیدار پایانی لیگ ندارند. هر چند نصرالله عبداللهی سرپرست این تیم اعلام کرده که شانس قهرمانی استقلال کم است، اما شاگردان منصوریان و هواداران استقلال امیدوارند اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی فوتبال برای آنها رخ داده و بتوانند به قهرمانی دست پیدا کنند.

استقلال برای دیدار فردا مقابل گسترش فولاد، کاوه رضایی مهاجم تأثیرگذار خود را ندارد. رضایی با هفت گل‌زده و هفت پاس گل یکی از بهترین بازیکن استقلال بوده و به علت سه اخطاره بودن در بازی فردا حضور نخواهد داشت. در تمرینات اخیر استقلال، علیرضا منصوریان از بهنام برزای به عنوان جانشین رضایی استفاده کرده و به احتمال زیاد برزای به همراه علی قربانی زوج خط حمله استقلال را تشکیل خواهند داد. علاوه بر رضایی و وریا غفوری که مصدوم است، امید نورافکن نیز به دلیل مسائل انضباطی نمی‌تواند استقلال را همراهی کند. از طرفی، علیرضا منصوریان هم در بازی با فولاد خوزستان اخراج شد و نمی‌تواند این هفته روی نیمکت تیمش بنشیند. باید دید استقلال بدون منصوریان می‌تواند از سد گسترش فولاد عبور کند یا خیر.

گسترش فولاد با تیم چهارم جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد، بنابراین دوست ندارد امتیازات را از دست داده و فرصت کسب سهمیه آسیا را از دست بدهد. با این اوصاف قطعاً شاگردان فراز کمالوند همه تلاش خود را برای شکست استقلال به کار خواهند گرفت. استقلال با 47 امتیاز در رده دوم و گسترش فولاد با 32 امتیاز در جایگاه نهم ایستاده‌اند.

ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان

شاگردان مجتبی حسینی با امتیازاتی که در هفته‌‌های گذشته از دست داده‌اند، پنج شش تیم را نزدیک خود می‌بینند. آنها که مدت‌هاست در رده چهارم قرار گرفته و امیدوار به کسب سهمیه آسیا بودند، اکنون روی لبه پرتگاه قرار دارند و با کوچک‌ترین لغزش تا رده نهم سقوط Fall خواهند کرد. ذوبی‌ها برای ماندن در بالای جدول چاره‌ای جز پیروزی خانگی در بازی فردا ندارند، اما آنها برابر تیمی به میدان خواهند رفت که از هر لحاظ در شرایط روحی خوبی قرار دارد. نفت آبادان ترمز پرسپولیس را کشید و این تیم را شکست داد تا علاوه بر اینکه کمی شرایط خود در جدول را بهبود ببخشد، از فشار انتقادات هواداران هم خارج شود، اتفاقی که باعث خوشحالی فیروز کریمی شد. سرمربی نفت آبادان که روزهای پراسترسی را پشت سر گذاشته و حتی با پرتاپ سنگ از سوی هواداران متعصب نفت روبه‌رو شده بود، این هفته با آرامش کامل تیمش را به مصاف ذوب‌آهن می‌فرستد. پیروزی در دیدار برابر ذوب‌آهن می‌تواند تا حد زیادی خیال برزیل ایران را از ماندن در لیگ راحت کند.

ذوب‌آهن با 35 امتیاز در جایگاه چهارم و نفت آبادان با 28 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

ماشین‌سازی تبریز - پدیده خراسان

هر چقدر که ماشین‌سازی تبریز در بحران قرار دارد، پدیده خراسان روزهای خوشی را سپری می‌کند. تکلیف ماشین‌سازی از جایگاه این تیم در جدول مشخص است، تیمی که امیدوار بود با آمدن فرهاد کاظمی امتیازات خوبی گرفته و در لیگ بماند، اما هنوز تکانی نخورده و با 16 امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته است. شاگردان کاظمی در صورتی می‌توانند در لیگ بمانند که پنج دیدار باقیمانده لیگ را برنده از زمین خارج شده و رقبای آنها نتایج لازم را نگیرند، اتفاقی که هرچند غیرممکن نیست، اما رسیدن به آن سخت است. باید دید ماشین‌سازی می‌تواند معجزه در فوتبال را به علاقه‌مندان نشان دهد یا خیر. برای دیدن این اتفاق باید منتظر نتیجه بازی فردای شاگردان کاظمی ماند. در سوی مقابل، شاگردان رضا مهاجری که پیش از فرا رسیدن سال جدید سه پیروزی پی‌درپی کسب کرده بودند، سال جدید را هم با برد آغاز کردند تا روزهای خوبی را سپری کنند. پدیده خیالش از ماندن در لیگ راحت شده و دنبال ارتقای جایگاه خود در جدول است. البته موضوع دیگری هم می‌تواند شاگردان مهاجری را برای پیروزی در دیدارهای باقیمانده لیگ وسوسه کند، آن هم رسیدن به بالای جدول و کسب سهمیه آسیاست. تیمی که تا هفته‌های گذشته صحبت از تغییرات کادر فنی آن بود، با تیم چهارم جدول تنها چهار امتیاز فاصله دارد و با 31 امتیاز در رده دهم ایستاده است.

سایپای تهران - نفت تهران

شاگردان حسین فرکی با شکست مقابل استقلال و پیکان در هفته‌های بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم جایگاه خود را در جدول خطرناک می‌بینند. صنعت نفت آبادان با برد مقابل پرسپولیس سه امتیاز بیشتر از سایپا دارد و اگر سایپا بخواهد همین‌طور به شکست خوردن عادت کند، ممکن است به رده‌های پایین‌تر سقوط کند. بازیکنان سایپا در مصاحبه‌های خود از فوتبالی‌ها خواسته‌اند که درباره سقوط سایپا صحبت نکنند، اما جایگاه سایپا در جدول خلاف صحبت‌های آنها را نشان می‌دهد. سایپا مجبور است تغییر روش داده و از سد شاگردان علی دایی عبور کند یا به قول مجموعه سایپا به دنبال معرفی محصول جدید باشد! نفت تهران هم جزو تیم‌هایی است که شانس رسیدن به رده چهارم جدول و کسب سهمیه آسیا را دارد. شاگردان دایی هفته گذشته نمایش خوبی برابر سیاه‌جامگان تیم پایین جدولی نداشتند. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل عملکرد نه چندان خوب آنها پرداخت نشدن مطالبات مربیان و بازیکنان از سوی مسئولان باشگاه باشد، اما این مسئله دلیلی ندارد که دایی شاگردانش را به سمت پیروزی هدایت نکند. آنها به دنبال این هستند که با کسب سهمیه آسیا بگویند کارشان را انجام داده و کوتاهی نکرده‌اند. سایپا با 25 امتیاز در رده سیزدهم و نفت 34 امتیازی در رده هفتم جدول قرار گرفته‌اند.

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان

نماینده خوزستان در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی نگرفته و جزو تیم‌هایی است که باید منتظر پایان فصل باشد تا خودش را برای فصل آینده تقویت کند. هر چند شاگردان نعیم سعداوی شانس رسیدن به رده چهارم و کسب سهمیه آسیا را دارند، اما فوتبالی که این تیم به نمایش می‌گذارد، نشان‌دهنده عزم جدی آنها برای رسیدن به این هدف نیست. سپاهان اما شرایط متفاوتی نسبت به حریف خود دارد. مسئولان سپاهان در آخرین روزهای سال 95 عبدالله ویسی را برکنار و دوباره هدایت تیم‌شان را به کرانچار سپردند. کرانچار هم در نخستین دیداری که روی نیمکت سپاهان نشست، با برتری 3 بر یک مقابل سایپا نتیجه‌ خوبی گرفت تا هواداران سپاهان را به یاد روزهای گذشته بیاندازد و آنها را امیدوار کند. سپاهان با برد مقابل سایپا خودش را به هم‌امتیازی دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن رساند و شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیا دارد. بنابراین آنها هدفی به غیر از پیروزی برابر فولاد ندارند. فولاد با 30 امتیاز در جایگاه یازدهم و سپاهان با 35 امتیاز در رده پنجم ایستاده‌اند.

صبای قم - تراکتورسازی تبریز

صبا جزو تیم‌‌هایی است که در منطقه خطر قرار دارد، اما امتیازات بدی در نیم‌فصل دوم کسب نکرده است. آنها با استفاده از بازیکنان باتجربه قصد دارند خودشان را کم کم از منطقه‌ای که قرار گرفته‌اند، دور کنند. هر چند برابر تیمی قرار می‌گیرند که جایگاه دوم جدول را از دست داده و برای اینکه دوباره این جایگاه را تصاحب کند، با تمام قدرت برابر صبا به میدان خواهد رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی در این فصل با انواع و اقسام حواشی روبه‌رو بوده‌اند. هیاهوی ابتدای فصل خبر از روزهای خوب برای نماینده تبریز می‌داد، اما محرومیت از نقل‌وانتقالات کار دست این تیم داد تا آنها از کورس قهرمانی با پرسپولیس عقب مانده و حالا با امتیازاتی که از دست داده‌اند، جایگاه دومی خود را به استقلال دادند. تراکتورسازی برای اینکه همچنان امید خود را زنده نگه دارد، باید از سد صبا بگذرد.

 

صبای قم با 22 امتیاز در رده چهاردهم و تراکتورسازی با 47 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در جایگاه سوم قرار دارد.

 

* برنامه بازی‌های هفته بیست‌وششم لیگ برتر به شرح زیر است:

 

چهارشنبه - 16 فروردین 96

سیاه‌جامگان مشهد - استقلال خوزستان، ساعت 16، ورزشگاه ثامن مشهد

پرسپولیس تهران - پیکان تهران، ساعت 18:50، ورزشگاه آزادی Freedom تهران

 

پنجشنبه - 17 فروردین 96

گسترش فولاد تبریز-استقلال تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه بنیان دیزل

ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

 

جمعه - 18 فروردین 96

ماشین‌سازی تبریز - پدیده خراسان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

سایپای تهران - نفت تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه پاس قوامین تهران

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه غدیر اهواز

صبای قم - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟