احتمال وجود حیات در خارج از زمین

ناسا تاکید کرد که امکان وجود حیات در قمرِ تازه یافتۀ انسیلادوس که دور سیارۀ زحل می گردد، وجود دارد، زیرا این قمر، اکثر شرایط لازم برای زنده ماندن اعم از آب و شرایط شیمیایی زندگی انسان را داراست و امکان دارد همانند زمین، در این قمر نیز حیات وجود داشته باشد.

به گفتۀ شبکۀ بی.بی.سی، آزمایش های شیمیایی که کاوشگر "کاسینی" در قمر انسیلادوس انجام داده است ثابت می کند که این قمر، گازهایی مایع و ولرم از خود متصاعد می کند که بسیار شبیه به نمونه های زمینی است و به وجود حیات در زمین مرتبط است.

"هانتر وایت" کارشناس بنیاد پژوهش های "ساوث وست" در این خصوص گفت: صِرفِ وجود سامانه های حرارتی آبی نمی تواند وجود حیات در این قمر کوچک را تضمین کند و این احتمال هم وجود دارد که شرایط در این قمر، برای زندگی مناسب نباشد. اما نتایج تازه، بر ضرورت بازگشت به این قمر، با تجهیزات و فن آوری های پیشرفته تر تاکید دارد تا بتوانیم نمونه هایی تازه از آب های این قمر جمع آوری کنیم و به دلایل مشخص و روشنی برسیم که ثابت کند در این قمر، زندگی بیولوژیک، وجود دارد.

ناسا اخیرا، منظومه ای تازه کشف کرده بود که هفت سیاره دارد و از نظر بزرگی، مشابه منظومۀ شمسی است.

سازمان فضائی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: منظومۀ جدید، دور ستاره ای کوچک می چرخد که نام "ترابست 1" برای آن انتخاب شده است.

به گفتۀ ناسا، این منظومه، 39 سال نوری از زمین فاصله دارد و سیاره های آن، در منطقه ای معتدل قرار دارند که دمای سطح این سیاره ها در آن، بین 0 تا 100 درجۀ سانتیگراد است.

این سازمان دربارۀ احتمال مناسب بودن سیاره های این منظومه برای زندگی اعلام کرده بود که سه سیاره از هفت سیارۀ این منظومه شرایطی دارند که احتمال وجود زندگی در آن ها فراهم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟