منصوریان: تیم‌های ته جدولی چیزی برای از دست دادن ندارند/ می‌ترسیم عنایتی خداحافظی نکند!

به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، علیرضا منصوریان پیش از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال صبای قم، در نشست خبری اظهار داشت: درگذشت آب‌پرور را به خبرنگاران تسلیت می‌گویم. او زحمات زیادی کشیده و به خانواده بزرگ او تسلیت می‌گویم. او همیشه با فرزاندنش به تمرین می‌آمد و چون استقلالی بود، خداوند او را 2 برابر رحمت کند.

وی ادامه داد: بازی بسیار سختی برابر صبا داریم. تیم‌هایی که برای ماندن می‌جنگند، بازی سختی با آنها خواهیم داشت چون چیزی برای از دست دادن ندارند. هدف اصلی ما ایستادن در رتبه دوم است و تلاش می‌کنیم تا به آن دست پیدا کنیم. امیدوارم بازی قشنگی را هواداران شاهد باشند. با اختلاف 3 روز به جنگ صبا می‌رویم و تنها دغدغه ما ریکاوری بازیکنان است. به لحاظ روحی و روانی و کار آنالیزی شرایط خوبی داریم و امیدواریم که بازیکنان به شرایط بدنی بازی برسند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال Esteghlal تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم ضد فوتبال اما باید آماده بازی دفاعی صبا باشیم تا بتوانیم شرایط تاکتیکی تیمی را تطبیق دهیم. برای فردا پیش‌بینی این موضوع را هم کرده‌ایم تا اگر تیم صمد مرفاوی عقب بازی کرد، به نتیجه برسیم. تیم مرفاوی اما در بازی‌های گذشته نشان داده که تیمی تهاجمی است و برد برابر تراکتورسازی هم این موضوع را نشان داد. دفاع هم جزئی از بازی است و باید آماده آن باشیم.

منصوریان با اشاره به وضعیت امید نورافکن گفت: من در مورد نورافکن با امیرحسین پیروانی حرف نزدم. او سرمربی تیم جوانان و برای انتخاب بازیکنان مختار است. با او بسیار دوست هستم اما هیچ ایده‌ای به او ندادم. نورافکن سرمایه باشگاه است و او را تا مرزی که بتواند خود را تغییر دهد تحت فشار می‌گذاریم و نمی‌خواهیم او را حذف کنیم تا هواداران ناراحت شوند. در روز های گذشته شرایط خوبی داشته و پسر خوبی است. او از فرزند من 2 سال بزرگتر است و همه ما دوران او را گذرانده‌ایم. مربیان ما هم در گذشته از اشتباهات ما گذشت کردند که به اینجا رسیدیم. ما جام باشگاه‌های آسیا را پیش رو داریم و نورافکن بازیکن مهمی است اما پرچم ایران هم برای ما پر اهمیت است اما هرگز درباره شرایط او صحبت نکردیم.

وی با اشاره به خداحافظی رضا عنایتی از فوتبال تأکید کرد: برای خداحافظی عنایتی برنامه داشتیم اما مدیرعامل باشگاه صبا گفت که این خداحافظی تنها مربوط به هواداران استقلال است. عنایتی برای باشگاه ما زحمت کشیده و بسیار هم استقلال را دوست دارد. با او رابطه نزدیکی دارم و اگر بخواهم نام یک استقلالی اصیل را بیاورم، قطعاً عنایتی یکی از آنهاست. در بازگشت به استقلال به او جفا شد و به او گفتند دندان پوسیده که کار درستی نبود. او سرمایه باشگاه استقلال بود و در تمام سال‌هایی که بود آقای گل استقلال بود. نزدیک به 80 گل برای ما زده و ما قطعاً برای او برنامه داریم. سعی می‌کردیم او را کول کنیم تا دور زمین بزند. می‌ترسم او این بازی خداحافظی نکند و همچنان به بازی کردن ادامه بدهد (با خنده). او بازیکن قابل احترامی است و ما قطعاً برای همبازی سابق خود احترام قائلیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: گروه پیچیده‌ای داریم. لوکوموتیو بهترین تیم گروه ماست. البته انتخاب میان الاهلی و لوکوموتیو که کدام تیم برتر هستند، سحت است اما تیم ازبکستانی به نظرم فوتبال روسی بازی می‌کند. در نیمه اول ما را تحت فشار گذاشتند. ما بازیکنان جوان زیادی داریم و با کادرفنی هم در این باره صحبت می‌کردیم. زکی‌پور قبل از استقلال اصلاً ورزشگاه آزادی Freedom را ندیده بود. بسیاری از بازیکنان ما تازه به آسیا رفته‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا زمان هماهنگی بازیکنان را کم کنیم. آنها بازی را خیلی خوب شروع کردند و در نیمه اول هم از ما بهتر بودند و می‌توانستند 2 گل هم به ما بزنند. در نیمه دوم تغییر سیستم دادیم و نتیجه گرفتیم. در آسیا نباید احساسی بازی کرد و باید به دنبال فوتبال زیرکانه بود. در بازی‌های آخر بازی مستقیم مهمتر از تفاضل گل است. برابر الاهلی کار سختی داریم چون این تیم سال گذشته به فینال آسیا رسید و شانس قهرمانی هم داشت. این تیم نایب‌قهرمان آسیاست و لوکوموتیو هم فصل گذشته دبل کرده است. گروه سخت‌تر از گروه ما گروه ذوب آهن است و در دیگر گروه‌ها تیم معمولی حضور دارد. در آسیا با سیاست جلو می‌رویم. هدف اول ما صعود از گروه است و اگر بتوانیم خوب آماده شویم و از پلی‌آف عبور کنیم، بعد از پایان فصل برنامه‌ریزی می‌کنیم.

منصوریان ادامه داد: من به چند بازیکن مانند کاوه رضایی استراحت مطلق دادم. کاوه رضایی در تمام رکوردهای ما اول است. سرعت، استارت زدن و غیره همه در اختیار کاوه رضایی است و احساس کردم او باید امروز استراحت کند تا قوای تحلیل رفته او بازگردد. تلاش می‌کنیم تا با تمام قوا به زمین برویم و بعد از آن هم باید به تبریز برویم. تیم‌هایی که به آسیا می‌روند، 2 ماه سخت دارند. رضایی را در 11 نفر داریم و خوشحالیم که او در ابتدای فصل به ما اضافه شد. از حضور قربانی هم خوشحال هستم. ابتدای فصل از او انتقاد می‌شد چون کمتر در مطبوعات حضور داشت. اعتقاد دارم رضایی باید در تیم ملی باشد چون یکی از 2 مهاجم برتر فوتبال ایران است و می‌تواند در خارج از کشور هم بازی کند. از کی‌وش خواهش می‌کنم به رضایی نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: شرط حفظ شدن 3+یک سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، صعود هر 4 تیم از گروه است. برای فوتبال ایران که اول آسیا است سهمیه 2+2 کم است و باید بتوانیم سهمیه را حفظ کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: ما در ایران امنیت داریم و اینکه عربستان به ایران نمی‌آید به دلیل ترس از هواداران است. ما در عمان التعاون را شکست دادیم اما فاصله مرزی عمان و عربستان کم است و هواداران این تیم راحت به ورزشگاه می‌آیند. اگر کشور ما در خرداد و شهریور عمان باشد باید در هوای گرم به آنجا برویم. به باشگاه گفته‌ایم که کشور ثالث ما به ازبکستان تغییر کند و به عمان نرویم. هواداران می‌توانند به کشورهای آسیای میانه بیایند اما هواداران آنها نمی‌آیند. بخشی از بردهای ما با کمک هواداران انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم برابر الاهلی طبقه دوم رایگان شود. فشار جمعیت باعث می‌شود تیم جوان من 10 برابر بهتر شود. تلاش ما این است که اصلاً موضوع کشور ثالث عوض شود که این موضوع نیاز به عزم ملی دارد.

منصوریان در پایان گفت: به لحاظ سخت افزاری ضعیف هستیم. بخش اعظم داده‌های ما به AFC واقعی نیست. ما به عنوان تیم دو ستاره آسیا، زمین تمرین نداریم. الاهلی اگر به ما در امارات زمین نمی‌داد، مجبور بودیم به ایران برگردیم. نونهالان الاهلی 6 زمین فوتبال داشت اما استقلال و پرسپولیس ندارند. حتی تیم ملی هم زمین تمرین ندارد. ما می‌توانیم سر AFC را کلاه بگذاریم اما سر خودمان را نباید کلاه بگذاریم. هنوز سرویس بهداشتی درست و آب آشامیدنی در ورزشگاه‌ها نداریم و باید قبول کنیم که ضعف داریم. فدراسیون باید تیم‌ها را وادار کند تا پیشرفت کنند. کشور بزرگ و با امکاناتی هستیم اما سخت افزار فوتبالی نداریم. سرمربی استقلال بعد از سال‌ها هنوز دغدغه زمین دارد و امروز مجبور شدیم زمین را آب بدهیم تا بتوانیم تمرین کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟