وزارت ورزش به دنبال حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، صبح امروز (دوشنبه) نشست تخصصی تبیین راهبردهای ورزش Sport بانوان در برنامه ششم توسعه کشور، با رویکرد "تولید و اشتغال" در هتل المپیک تهران آغاز شد و فریبا محمدیان، معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در شروع مراسم از برنامه‌های آینده در ورزش بانوان گفت‌ و بیان‌ کرد: به دنبال تدوین و اجرای آیین‌نامه‌ مناسب‌سازی ورزشگاه‌های کشور برای حضور خانواده‌ها به عنوان تماشاگر در رویدادهای ورزشی هستیم.

او هم‌چنین در ادامه‌ به سایر برنامه‌های آینده در ورزش زنان اشاره و بیان‌ کرد: از دیگر برنامه‌های ما ارتقای محیط حقوقی ورزش بانوان، ساماندهی روند کسب کرسی‌های بین‌المللی ورزش برای بانوان واجد شرایط، ایجاد ساز و کارهای مناسب با فدراسیون‌های جهانی برای حضور بانوان محجبه ایرانی، اجرای طرح‌های ملی "فراغت بانوان با ورزش با هدف افزایش سهم ورزشی در فراغت بانوان، اجرای جشنواره فرهنگی – ورزشی بانوان شاغل با ورزش، اجرای طرح ملی قامت و حرکت، تدوین و اجرای طرح ملی ۲۰۳۰ تا نشاط و تندرستی، اجرای طرح الو ورزش با هدف افزایش ثبات حرکتی بانوان و تدوین و اجرای طرح توسعه کسب و کارهای ورزش ویژه‌ بانوان" از دیگر برنامه‌های آینده در ورزش بانوان است.

محمدیان هم‌چنین گزارشی از دستاوردهای ورزش بانوان ارائه داد که اهم این دستاوردها از سال ۹۲ تا سال ۹۵ در دولت "تدبیر و امید" به شرح زیر است:

۱. افزایش یک و نیم برابری جمعیت بانوان ورزشکار و سازمان یافته در ورزش قهرمانی.

۲. افزایش یک و نیم برابری تعداد بانوان شرکت کننده در ورزش همگانی .

۳. افزایش ۶۳ درصدی فعالیت باشگاه‌های ورزشی در حوزه بانوان.

۴. افزایش بیش از یک برابری مدال‌های کسب شده توسط بانوان.

۵. افزایش دو برابری استفاده از مربیان خارجی در هدایت تیم‌ ‌ملی. (بعد از برجام بانوان متخصص در سایر کشورها تمایل به همکاری در فدراسیون‌های ورزشی و هم‌چنین حضور در باشگاه‌های ورزشی ایران بسیار بیش‌تر شده است.)

۶. افزایش بیش از دو برابری عضویت بانوان در مجامع بین‌المللی.

۷. افزایش تصدی‌گری مدیریت زنان در ورزش.

۸. افزایش یک و نیم برابری کسب سهمیه در المپیک و کسب نخستین مدال المپیک و افزایش بیش از سه برابری در کیفیت مدال‌ و کسب سهمیه در پارالمپیک.

۹. افزایش بیش از چهار برابری کیفیت مدال در بازی‌های پارا آسیایی و افزایش دو برابری کیفیت مدال در بازی‌های آسیایی.

محمدیان هم‌چنین مقایسه کسب سهمیه المپیک بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان‌ کرد: از سال ۱۹۹۶، ۹ برابر افزایش کسب سهمیه در المپیک و بیش از پنج برابر افزایش کسب سهمیه پارالمپیک داشته‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 257874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟