مسلـح‌ترین مرد دنیا /این مرد 3 هزار اسلحه دارد + عکس

جاده‌ای که به سرزمین اژدها می‌رسد به طور کامل با پوکه‌های فشنگ و مانکن‌هایی با بدن‌های خون‌آلود علامتگذاری شده است.

گویا این‌جا لوکیشن یک فیلم وحشتناک است، پا در این جاده که بگذاری همه چیز شکل نظامی به خود می‌گیرد . یک میدان واقعی جنگ با همه نوع تجهیزات جنگی از قدیمی‌ترین مدل‌ها تا جدیدترین آن‌ها.

او را با نام «اژدها» می‌شناسند و شاید این نام به خاطر موتورسیکلتی باشد که همیشه سوار بر آن در سطح شهر می‌چرخد.

مل برنستین با داشتن بیش از سه هزار اسلحه از شمشیرهای سامورایی گرفته تا 200 قبضه مسلسل ، بازوکا و تانک نه تنها مسلح‌ترین فرد در آمریکا ، بلکه در تمام دنیاست.

موتورسیکلت مل یک اژدهای بزرگ است که در موقع راندنش از دهان آن آتش بیرون می‌آید.

بسیاری از علاقه‌مندان شناخت اسلحه‌های مختلف ، ال پاسو کانتی در کلرادو را بهشت اسلحه می‌نامند و این‌جا همان‌جایی است که مل، کلکسیون خود را به شکل یک موزه در اختیار علاقه‌مندان گذاشته تا آن‌ها هم بتوانند این تجهیزات جنگی را ببینند و از نزدیک با کارکردشان آشنا شوند.

هیچ کس حق دست زدن به آن‌ها را ندارد و با افراد متخلف به شدت برخورد می‌شود.‌ مل موزه‌ی اسلحه‌های خود را سرزمین اژدها می‌نامد.

در این کلکسیون، بیش از 80 وسیله‌ی نقلیه‌ی نظامی و حتی یک توافقنامه برای فروش اسلحه‌های اتمی نیز دیده می‌شود.

مل در مصاحبه با سان گفت :« من بیش از 200 مسلسل دارم که نام تک تک آن‌ها را می‌دانم. فکر نمی‌کنم کسی در سراسر آمریکا و حتی دنیا بتواند حتی نام این تعداد مسلسل را در ذهن خود داشته باشد، اما من آن‌ها را در کلکسیونم دارم.

در میان اسلحه‌های من بعضی آن قدر بزرگ هستند که حتی نمی‌توانم به تنهایی آن‌ها را در دست بگیرم چه برسد به این که با آن‌ها شلیک کنم.»

حتی دیوار اتاق خواب مل با اسلحه‌های مختلف پوشیده شده است، در واقع او شب‌ها نیز در میان اسلحه‌ها و اتومبیل‌های نظامی‌اش می‌خوابد، خانه‌ی مل در مساحتی حدود یک هکتار واقع شده که البته بیشتر به میدان جنگ شباهت دارد.

او دوران دبیرستان خود را در نیویورک گذراند اما مدرسه را به خاطر علاقه‌ای که به جمع‌آوری اسلحه داشت رها کرد و از همان زمان، این کار را آغاز کرد.پس از آن به ساخت موتورسیکلت مشغول شد و اژدها نیز از ساخته‌های خودش است.

مل بین سال‌های 1965 تا 1966 به ارتش پیوست ، درست در زمان جنگ ویتنام اما پس از جنگ ارتش را هم رها کرده و برای خود یک تعمیرگاه موتورسیکلت باز کرد و مشغول کار شد.

در سال 1982 به همراه همسرش تری فلانل ، نیویورک را به مقصد کلرادو ترک کردند، تنها چند ماه پس از ورود مل موفق شد فروشگاه اسلحه و لوازم آن را بازگشایی کند.

همان جا بود که مل تصمیم گرفت کلکسیون کوچکی که از قبل داشت را گسترده‌تر کند.

بدترین اتفاق زندگی مل در سال 2012 رخ داد ، وقتی که همسرش در یکی از برنامه‌های ریلیتی شو کانال دیسکاوری جان خود را از دست داد، در آن ماجرا تری روی صحنه بود که دو گلوله‌ی دودزا برای ساختن فضایی دودی روی صحنه شلیک شد و یکی از آن‌ها ناگهان با تری برخورد کرد و او در آن حادثه Incident جان باخت.

مل می‌گوید: « من نه تنها همسرم بلکه بهترین دوست خودم را از دست دادم . پس از این حادثه تنها سرگرمی من اسلحه‌ها بودند ، تمام وقت من صرف اسلحه‌ها، تمیز نگه داشتن آن‌ها و کار کردن با آن‌ها می‌شد.»

کلکسیون مل شامل 900 مانکن با لباس‌های نظامی مختلف، 88 اتومبیل نظامی و سه هزار اسلحه می‌شود، از شمشیرهای سامورایی گرفته تا بازوکا که تمام آن‌ها سالم بوده و می‌توان به راحتی با آن‌ها کار کرد.

اتاق‌های مختلفی در این موزه وجود دارند که هر اتاق متعلق به کشوری است که از زمان جنگ جهانی اول تا به حال، با آمریکا جنگیده است، در هر اتاق اسلحه‌هایی که در این جنگ‌ها استفاده شده‌اند، نگهداری می‌شوند، برای مثال اتاق جنگ نازی‌ها شامل صلیب شکسته‌ی نازی‌ها و مسلسل‌های مخصوص آن زمان می‌شود.

در زمان جنگ جهانی دوم، نازی‌ها قدرتمندترین مسلسل‌های دنیا را در اختیار داشتند، موزه‌ی اسلحه‌ی مل در هر سال در حدود 600 هزار دلار از فروش بلیت بازدید برایش درآمد دارد.

او در حدود 30 سال است که به جمع‌آوری اسلحه از سراسر دنیا مشغول است؛ اسلحه‌هایی که همگی دارای مجوز هستند و مل اجازه دارد تا از هر کدام از آن‌ها استفاده کند. این کلکسیون اکنون بیش از 10 میلیون دلار ارزش دارد.

مل 65 ساله دنیای خود را ساخته و در آن زندگی می‌کند، دنیایی که از بیرون بسیار خشن به نظر می‌رسد اما مل با عشق و علاقه جمع‌آوری کرده است.

می‌گوید:« تمام اتاق‌های خانه و حتی اطراف خانه به پیشرفته‌ترین دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی مجهز است .

همچنین من هر چند ماه یک بار تمامی این اسلحه‌ها و حتی اتومبیل‌ها و تانک‌ها را راه‌اندازی کرده و با آن‌ها کمی کار می‌کنم تا از کار افتاده نشوند ،من نام و مدل تمامی آن‌ها را به خوبی می‌دانم و مطمئن هستم تعداد زیادی از اسلحه‌هایی که در کلکسیون من وجود دارد ، نمونه‌ی دیگری در سراسر آمریکا نداردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟