تعقیب و گریز پلنگ و شغال در دنا هر دو را به کام مرگ کشاند+عکس

سید اسدالله هاشمی اظهار  مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به احتمال زیاد این پلنگ و شغال حین تعقیب و گریز وارد دهانه کانال منتهی به سد نیروگاه بندان شهرستان دنا شده و در نهایت خفگی در آب سبب مرگ آن ها شده است.

وی عنوان کرد: گزارش مرگ یک قلاده پلنگ در دهانه خروجی سد نیروگاه بندان شهرستان دنا در خارج از مناطق تحت حفاظت محیط زیست برای دوستداران حیات وحش نگران کننده است.

هاشمی ابراز کرد: در بررسی های اولیه که توسط ماموران محیط زیست, دامپزشکی و نیروی انتظامی شهرستان دنا انجام گرفت هیچ گونه آثاری مبنی بر از بین رفتن پلنگ در اثر شکار مشاهده نشد و احتمال خفگی در آب بیش از هر احتمال دیگری وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مشاهده لاشه یک قلاده شغال در کنار لاشه پلنگ در دهانه خروجی سد، حاکی از آن بوده که به احتمال زیاد این دو حیوان حین تعقیب و گریز وارد کانال شده و ارتفاع بلند کانال, جریان شدید آب و سردی زیاد آن مانع از خروج آن ها شد و همه این اتفاقات دست به دست هم داده تا مرگ هردو قلاده را شاهد باشیم.

هاشمی افزود: به منظور نمونه برداری جهت بانک ژن این اداره کل و تشخیص اولیه علت مرگ لاشه پلنگ مورد کالبد گشایی قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 258218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟