همه آمارها به سود پرسپولیس/ شاگردان برانکو به دنبال هفتمین پیروزی

تیم فوتبال پرسپولیس که بعد از صعود از گروه چهارم مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ بعنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم رسید، باید در این مرحله طی دو دیدار رفت و برگشت با تیم پر مهره و ثروتمند لخویا دیدار کند. این چهاردهمین تقابل تیم پرسپولیس با یک تیم قطری در رقابت‌های آسیایی است. سیزده دیدار گذشته پرسپولیسی‌ها با قطری‌ها که یکی از آنها دوستانه و دوازده تا از آنها رسمی بوده‌اند.

* اولین رویارویی با تیم قطری

اولین رویاروی پرسپولیس با یک تیم قطری به سال ۱۳۵۱ باز می گردد. ۲۴ اسفند سال ۵۱ دو تیم طی یک دیدار دوستانه در تهران با هم دیدار داشتند که این بازی با پیروزی سرخپوشان تهران به پایان رسید. در آن بازی صفر ایرانپاک و رضا وطنخواه برای تیم پرسپولیس گلزنی کردند. به این ترتیب صفر ایرانپاک اولین بازیکن پرسپولیس است که به یک تیم قطری گلزنی کرده است.

* اولین بازی رسمی

پرسپولیس ۲۱ سال بعد از اولین رویارویی‌اش با یک تیم قطری، برای دومین بار مقابل یک تیم از این کشور قرار گرفت و این اولین دیدار رسمی سرخپوشان با یک تیم قطری در رقابت‌های آسیایی بود. این تیم در ۲۷ شهریور سال ۷۲ و در چارچوب رقابت‌های جام در جام آسیا به مصاف تیم العربی قطر رفت و در آن بازی با نتیجه دو بر یک مغلوب شد. این بازی‌ها در مرحله گروهی این رقابت‌ها انجام شد. تک گل تیم پرسپولیس را در آن بازی بهزاد داداش زاده هافبک گیلانی آن روزهای این تیم به ثمر رساند.

به این ترتیب باید گفت اولین گلزن رسمی پرسپولیس به تیم های قطری بهزاد داداش زاده بوده و نخستین دیدار رسمی این تیم با قطری ها نیز با شکست همراه بوده است.

* الغرافه رکورددار بازی با پرسپولیس

در بین همه تیم‌های قطری که با پرسپولیس بازی کرده‌اند، تیم الغرافه با ۴ بار رویارویی با سرخ پوشان از این نظر رکورددار است. حاصل ۴ دیدار تیم پرسپولیس با الغرافه دو پیروزی برای پرسپولیس و یک پیروزی برای الغرافه بوده و یک بار هم دیدار دو تیم با نتجیه مساوی به پایان رسیده است. اما جالب اینجاست که سنگین ترین شکست تیم پرسپولیس مقابل تیم‌های قطری همان تک شکستی بود که از تیم الغرافه خورد.

* بهترین نتیجه پرسپولیس

بهترین نتیجه‌ای که تیم پرسپولیس مقابل یک تیم قطری گرفته پیروزی ۵ بر ۱ این تیم مقابل تیم الوکره است. دیداری که در سال ۲۰۰۲ و در چارچوب رقابت های جام در جام آسیا به دست آمد. این بهترین نتیجه ای بود که تیم پرسپولیس در تاریخ دیدارهایش با تیم‌های قطری گرفته بود. در این دیدار برای پرسپولیس علی کریمی دو بار، حمید استیلی و علی اکبریان گلزنی کردند.

* بدترین نتیجه پرسپولیس

ضعیف ترین نتیجه‌ای که سرخ پوشان مقابل یک تیم قطری گرفته‌اند، شکست سنگین ۵ بر یک مقابل تیم الغرافه بود. این بازی در تاریخ اول اردیبهشت سال ۸۸ و در دوحه انجام شد و تک گل تیم پرسپولیس را در این بازی علی کریمی به ثمر رساند.

* بهترین گلزن پرسپولیس

بهترین گلزن پرسپولیسی به تیم‌های قطری بی تردید علی کریمی است. این بازیکن ۵ بار به تیم‌های قطری گلزنی کرده است تا در صدر جدول گلزنان تیم پرسپولیس به تیم‌های قطری قرار داشته باشد. بعد از علی کریمی، خداداد عزیزی با زدن دو گل با پیراهن پرسپولیس به تیم‌های قطری در جایگاه بعدی قرار دارد و به جز این دو بازیکن هیچ بازیکنی از پرسپولیس نتوانسته بیشتر از یک گل به تیم های قطری بزند.

* بردهای بیشتر برای پرسپولیس

سرخ پوشان در مجموع ۱۳ بار گذشته که با تیم‌های قطری دیدار داشته‌اند صاحب ۷ پیروزی شده‌اند و ۳ بار نیز مقابل تیم های قطری شکست خورده‌اند. سه بار هم بازی پرسپولیس با تیم‌های قطری با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. سرخ پوشان تاکنون در تاریخ دیدارهای خود مقابل تیم های قطری ۲۷ بار گل زده‌اند و در مقابل نیز ۱۶ بار گل خورده اند. به این ترتیب مشخص می‌شود که همه آمارها در این زمینه به سود پرسپولیس سنگینی می‌کند.

* پرپسولیس و لخویا

پرسپولیس و لخویا در تاریخ خود پیش از این تنها یک دیدار با هم داشته‌اند که آن هم در سال ۲۰۱۵ و در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. دیداری که با برتری قاطع ۳ بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید. محسن بنگر، محمد نوری و زنده یاد هادی نوروزی در این بازی برای پرسپولیس گلزنی کردند. دیدار پرسپولیس و لخویا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهاردهمین رویارویی این تیم با یک تیم قطری است و البته سومین بازی سرخ پوشان با یک تیم قطری با مربیگری برانکو ایوانکوویچ است.

* برانکو بدون پیروزی مقابل قطری‌ها

سرمربی کروات سرخ پوشان سومین نیمکت نشینی اش با پرسپولیس مقابل یک تیم قطری را تجربه می‌کند و جالب اینجاست که برانکو در دو بار گذشته موفق به شکست تیم‌های قطری نشده است. برانکو با پرسپولیس دو بار مقابل الریان بازی کرده است که یک شکست سه بر یک و یک تساوی بدون گل حاصل این دو دیدار است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟