استقلال ایران - العین امارات/چشم امارات مبهوت یار دوازدهم

تیم فوتبال استقلال تهران با برتری مقابل التعاون عربستان و با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دور دوم صعود کرد و در این دور باید به مصاف العین امارات برود.

 

 

کار نشود///استقلال ایران _العین امارات

 

تیم های استقلال و العین امارات از چارچوب مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. استقلال برای این بازی مصدومانی دارد که کادر فنی این تیم را نگران کرده است که یکی از این نفرات امید ابراهیمی است.

 

دیدار مقابل العین، به صورت رفت و برگشت و حذفی برگزار می شود و از آنجا که مسابقه نخست در تهران است، کسب نتیجه مطلوب و پیروزی قابل توجه در خانه، اهمیت بسیار بالایی دارد و تضمین کننده صعود است و این مهم جز با حمایت و حضور هواداران پرشور استقلال، ممکن نخواهد بود.

 

در هر صورت استقلالی ها با امیدی که این روز ها دارند می خواهند کار این تیم قدرتمند را در تهران تمام کنند و با کسب یک نتیجه خوب، در دور برگشت با خیالی راحت به مصاف این تیم بروند.

 

کار نشود///استقلال ایران _العین امارات

 

 

 ابراهیمی قادر به همراهی تیمش نیست و با توجه به اینکه امید نورافکن نیز در اردوی تیم ملی جوانان به سر می برد دست منصوریان برای پست هافبک دفاعی خالی استدر همین راستا گویا قرار است منصوریان از مجید حسینی در پست هافبک دفاعی در کنار فرشید باقری استفاده کند. از طرفی وریا غفوری به دلیل مصدومیت قادر به همراهی آبی ها نیست اما این احتمال وجود دارد جابر انصاری پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت بتواند استقلالی ها را همراهی کند.

 

علی قربانی نیز به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

 

کار نشود///استقلال ایران _العین امارات

 

العین امارات

 

تیم سفید و بنفش پوش العین امارات، تیمی از شهر زیبای العین در یکی از معدود مکان های خوش آب و هوای کشور صحرایی امارات است. شهری که در حدود 650 هزار نفر جمعیت دارد و تیم فوتبال این شهر یکی از محبوب ترین تیم های فوتبال کشور امارات است.

 

سفید و بنفش پوش ها، با 12 عنوان قهرمانی، رکورد دار قهرمانی در لیگ امارات هستند. العین امارات یک بار قهرمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز شده است.

 

 

کار نشود///استقلال ایران _العین امارات

 

این تیم در سال 2003 و در حالی که از فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن قرضی کمک می گرفت؛ موفق شد اولین عنوان قهرمانی آسیایی خود را بدست آورد. آن ها 2 بار دیگر در سال های 2005 و 2016 نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند که  در نهایت در راه کسب جام ناکام ماندند.

 

تیم العین، در این فصل در گروهی که ذوب آهن نیز در آن حضور داشت، موفق شد به عنوان تیم صدر نشین جلوتر از الاهلی عربستان و ذوب آهن ایران به مرحله حذفی صعود کند. 

 

این تیم از یک مربی کاربلد کروات به نام زوران مامیچ، بهره می برد که سابقه هدایت تیم های دیناموزاگرب کرواسی و النصر عربستان را نیز در کارنامه خود دارد.

 

کار نشود///استقلال ایران _العین امارات

 

از بازیکنان شاخص این تیم می توان به عمر عبدالرحمن، بهترین بازیکن آسیا به همراه دانیلو آسپریلای کلمبیایی و هافبک ملی پوش اهل کره جنوبی، لی میونگ جو و همچنین ملی پوش موفق عربستانی این تیم یعنی ناصر الشمرانی اشاره کرد.

 

 ناصر الشمرانی مهاجم تیم فوتبال العین امارات که به صورت قرضی از تیم الهلال عربستان به این تیم ملحق شده به دلیل تصویب قانون منع حضور بازیکنان عربستانی در ایران توسط فدراسیون کشور عربستان نمی تواند العین را در بازی رفت مقابل استقلال همراهی کند.

 

از طرفی الشمرانی در دیدار مقابل ذوب آهن نیز نتوانست تیم العین را همراهی کند.

 

کار نشود///استقلال ایران _العین امارات

 

العین تیمی موفق در ضد حملات است. بازی برگشت مقابل ذوب آهن در اصفهان نیز نشان داد که آن ها به خوبی از کمترین موقعیت ها بیشترین استفاده را می کنند. 

 

این تیم که سال گذشته پس از تیم الاهلی در جایگاه دوم جدول لیگ برتر امارات قرار گفت، در فصل جاری نیز در لیگ امارات خیلی موفق ظاهر نشده است و با 54 امتیاز از 25 بازی پس از تیم های الجزیره و الوصل و الاهلی در جایگاه چهارم رده بندی قرار دارد. با این حال به نظر می رسد آن ها در آسیا تیمی دیگر و قدرتمند تر هستند.

 

استقلال و العین بار ها در آسیا به مصاف یکدیگر رفته اند اما بازی مقابل این تیم به هیچ عنوان آسان خواهد بود.

 

بازیکنان آبی پوش استقلال باید روز  اول خرداد و در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی، هر چه در توان دارند بگذارند تا با نتیجه ای مطلوب به بازی برگشت در امارات فکر کنند. همچنین استقلالی ها در نظر دارند با حمایت 100 هزار نفری هواداران این تیم را شکست دهند 

 

دور رفت دیدار تیم‌های استقلال و العین امروز (1 خرداد) در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 

داوران دیدار استقلال و العین امارات

 

 فو مینگ، داور این مسابقه است و هو ویمینگ و وانگ دژین او را در این قضاوت به عنوان کمک های اول و دوم همراهی خواهند کرد. همچنین حتاب از کشور سوریه به عنوان داور چهارم این مسابقه، تیم داوری چینی را همراهی خواهد کرد.

 

زمان برگزاری دیدار استقلال و العین

 

در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، العین امارات از ساعت ۲۰:۴۵ روز دوشنبه اول خرداد ماه در ورزشگاه آزادی با استقلال تهران دیدار می‌کند. 

 

کدخبر: 266297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟