لباس و کفش مخصوص سافاری را بشناسید +عکس

احتمالا تا حالا فیلم های ایندیانا جونز را دیده باشید و دیده اید که آنها چه لباس هایی می پوشند، لباس های ماجراجویانه! سافاری هم یک ماجراجویی بزرگ است که و لباس مخصوص می خواهد، نه فقط به این دلیل که خوب به نظر برسید! در واقع دلایل علمی و تجربی نشان می دهد که پوشیدن لباس مناسب اهمیت زیادی دارد. لباسی که شما را خنک نگه دارد، استتارتان کند و…

سافاری

رنگ های خنثی و بی طرف بپوشید

آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا افراد با تجربه ای مثل برگزار کنندگان سافاری لباس های خاکی رنگ می پوشند؟ دقیقا به این دلیل که می خواهند با محیط اطراف یکی شوند مخصوصا اگر قرار باشد جایی از ماشین پیاده شوند. در واقع هر چه بیشتر بتوانید با محیط اطرافتان ترکیب شوید، بیشتر این شانس را دارید که موجب اذیت حیوانات در حیات وحش نشوید.

لباس سافاری

سرپوش بگذارید!

وقتی که می خواهید به سافاری بروید باید بتوانید از پوستتان در مقابل المان های مختلف محافظت کنید. در سافاری کشورهای آفریقایی و جنوب شرقی آسیا با گرمای شدیدی روبرو خواهید شد. اگر چه ممکن است غریزه به شما بگوید که باید تیشرت با یک شلوارک بپوشید اما بهتر است غریزه تان را نادیده بگیرید و لباس آستین بلند و شلوار بلند آزاد بپوشید.

پوشیده بودن نه تنها شما را در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند بلکه در برابر نیش حشرات هم در امان نگه می دارد. لباس های رنگ روشن می توانند حشرات را دور نگه دارند چون حشرات بیشتر جذب رنگ های تیره می شوند بنابراین لباس های خاکی رنگ، بژ و سبز روشن بهترین انتخاب هستند. در مورد جنس هم باید گفت لباس هایی که در آنها از مواد میکروفایبر استفاده شده است باعث خنک شدن بدن می شوند.

 

کفش های مناسب سافاری

کفش های پیاده روی سبک بهترین انتخاب برای سافاری هستند چون حتی اگر در لوکس ترین اقامتگاه های مسافرتی هم باشید باز هم در وسط طبیعتید! یک کفش سبک پیاده روی کمک می کند تا علاوه بر اینکه پادرد نگیرید، بتوانید به راحتی حرکت کنید و از طبیعت نهایت لذت را ببرید.

کفش سافاری

 

کلاه های سافاری

پوشیندن کلاه در سافاری هم مهم است حتی اگر در یک ماشین سربسته باشید چرا که آفتاب از همه طرف می تابد و بنابراین کلاه کمک می کند تا از صورتتان از نور آفتاب و سوختگی ناشی از آن در امان بمانید و علاوه بر این چشم تان بهتر می تواند حیات وحش را ببیند!

این هم از لباس هایی که باید برای سافاری بپوشید. دفعه ی بعدی ای که خواستید این ماجراجویی بی نظیر را امتحان کنید، نه تنها خوشتیب تر از قبل خواهید بود بلکه احساس فوق العاده ای هم خواهید داشت! نکاتی که در بالا گفته شد را رعایت کنید تا باهوش ترین ماجراجو به نظر برسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 267012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟