خطرات بارداری در سنین بالا

معرفت غفاری نوین جنین شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ناباروری زوجین افزود: امروز به دلیل افزایش سن ازدواج، تولید مثل و بارداری در زنان با مشکلاتی روبرو کرده است.
وی عنوان کرد: بهترین سن ازدواج سنین بین ۲۰ تا ۲۴ سال است که امروز با کمک دولت مراکز درمانی ناباروری بخش دولتی ۸۵ درصد هزینه‌های درمان را قبول می‌کند و به همین خاطر بیماران با صرف هزینه کمتر در داخل کشور به درمان این بیماری خود می‌پردازند.
این جنین شناس تأکید کرد: میزان ناباروری در کشور در حدود ۲۰ درصد است، در حالیکه متوسط ناباروری در بین مردم کشورهای دنیا تنها ۱۰ درصد است و این مسئله نشان می‌دهد که وضعیت کشور در شیوع این بیماری به دلیل مشکلات مختلفی مانند تغییر سبک زندگی و استرس‌های بالا بدتر از کشورهای مطرح دنیا است.
وی یادآور شد: آلودگی آب و هوا، نوع غذا و استفاده از موبایل می‌تواند بر روی ناباروری زوجین تأثیر مستقیم و منفی بگذارد ولی خوشبختانه میزان درمان ناباروری در بخش دولتی ۱۸ درصد و در بخش خصوصی ۸۲ درصد است که به خاطر هزینه‌های بالای درمان دولت سعی دارد بخش دولتی را به ۳۰ درصد برساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 267470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟