دعای روز اول ماه مبارک رمضان +صوت

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعاهای روزانه که در محافل مذهبی خوانده می‎شود ابن عباس از پیامبر(ص) نقل کرده است و علمای بزرگ اسلام آنها را در کتاب خود ثبت و ضبط کرده‎اند و ما این ادعیه را از کتاب «‏اقبال الأعمال» سید بن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم. این کتاب‏ مانند سایر کتابهاى سید از اعتبار و ارزش ویژه ‏اى بین علماى شیعه برخوردار است تا جایی که شیخ عباس قمی در «مفاتیح‎الجنان» بسیار از ادعیه این کتاب استفاده کرده است.

دعای روز اول ماه مبارک رمضان

اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ و قیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ و نَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمینَ.

خدایا مرا در این روز از روزه داران و قیام‎کنندگان واقعی قرار بده و در این روز بیدارم کن از خواب غافلان و جرم Crime و جنایتم را ببخش در این روز؛ ای معبود جهانیان؛ در گذر از من، ای عفوکننده از جنایاتکاران.

در بخشی از این دعا می‎خوانیم «خدایا ما را از خواب غفلت بیدار کن»؛ غفلت همان کلیدواژه ای است که خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن نسبت به آن بر حذر داشته است. عاملی که اگر از مؤمنان زدوده شود، راه برای رشد و ارتقای معنویت او باز خواهد شد.

به عنوان نمونه در آیه205 سوره اعراف خداوند می فرماید: «وَ اذْکُرْ رَبَّکَ فی‏ نَفْسِکَ تَضَرُّعاً وَ خیفَةً وَ دُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَ الْآصالِ وَ لا تَکُنْ مِنَ الْغافِلین‏؛ و در دل خویش، پروردگارت را بامدادان و شامگاهان با تضرع و ترس، بى ‏صداى بلند، یاد کن و از غافلان مباش.»

حجم فایل صوتی: 0.97M | مدت زمان فایل صوتی: 00:02:06
کدخبر: 267703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟