نشاء برنج در شالیزارهای گیلان + عکس های دیدنی

شاید از خودپسندی اش باشد این همه سر و صدا و غوغا؛ او می داند که آن قدر زیباست که هر چه ببینی و لمسش کنی باز هم شاید بعد از رفتنش حسترتش به دلت بماند. اما هر چه خودپسند و مغرور باشد، به همان نسبت هم بخشنده و دست و دلباز است. بهار هر چه در چنته دارد را با بخشندگی تمام به انسان ها می بخشد تا آن ها هم از این زیبایی و سر سبزی مستفیض شوند. اما از قدیم می گویند آن چه را بدون زحمت به دست آوری، قدرش را نخواهی دانست... پس طبیعت و بهار هم موهبت هایشان را به همین راحتی ها کف دست انسان نمی گذارند؛ گاه آن را ماهی می کنند و به کف دریا می فرستند و گاهی دیگر این نعمت، گلی زیبا می شود که برای چیدن و رسیدن به آن باید بر خارهای گل فائق آیی. این بار اما این موهبت سخت تر از همیشه به دست خواهد آمد...حال باری دیگر راهی سفری دلچسب به شمال کشور شده ایم؛ مقصدمان استان گیلان و شهر رشت است. می رویم تا شالیکارانی را از نظر بگذرانیم که با آمدن نیمه فصل بهار و آغاز فصل گرما مشغول نشاء برنج می شوند. آن ها زنان و مردانی هستند که رنج نشاء را به جان می خرند و ساعت ها زیر چتر آسمان در مزارع برنج تلاش می کنند تا در نهایت محصولی به دست آید با نام برنج.

این کار، هر چند سخت اما زن و مرد نمی شناسد، همه دوشادوش هم در تلاشند تا در نهایت بهترین محصول را برداشت کنند تا خستگی یکسال زحمت از تنشان به در شود.

در ادامه تصاویری از نشاء برنج در رشت در بهار ۹۶ را خواهید دید که توسط مجتبی محمدی به ثبت و در خبرگزاری ایرنا به ثبت رسیده اند.

۱- می روند تا کار را شروع کنند.

۲- برای رسیدن به محصول، رنج را به امید دسترنج به دوش می کشند.

۳- کاری سخت و پر زحمت که زن و مرد نمی شناسد.

۳- زنانی که کمر همت بسته اند و رنج برایشان بی معنی است.

۴- هر چند که می گویند در نشاکاری زنان نقش بیشتری دارند، اما مردهای گیلک هم دست از کار نمی کشند.

۵- او این تصویر را در روز ساعت ها و بارها می بیند.

۶- برای هر دانه برنج، چه زحمت ها که کشیده نمی شود.

۷- او بی وقفه در تلاش است.

۸- برایش دیدن حاصل دست رنجش، لذت بخش است.

۹- و این مزرعه بدون شالیکارانش، سوت و کور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 268051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟