استفاده از سرکه در این نقاط ممنوع! +تصاویر

۱- گرانیت و سنگ مرمر
قبل از هر چیز بایدها و نبایدهای شستشوی سطوح را می دانید؟ اسید موجود در سرکه می‌تواند موجب سیاه شدن سنگ های طبیعی شود. برای تمیز کردن سنگ های طبیعی می‌توانید از مایع ظرفشویی و آب گرم استفاده کنید.


۲- لکه تخم مرغ روی لباس یا زمین
اگر کمی از صبحانه لذیذتان روی لباس یا روی میز ریخته، برای پاک کردن این یک قلم اصلا به سرکه فکر نکنید. سرکه پاک کردن لکه تخم مرغ را مشکل تر می‌کند. شما می توانید با مرکبات بهترین شوینده را درست کنید! و البته بی خطر.

hou18064



۳- اتو
شما می دانید چطور می توانید وسایل استیل را برق بیندازید. سرکه می‌تواند به قطعات داخلی اتو صدمه بزند. بنابراین برای تمیز کردن جرم Crime اتو بخار  از سرکه استفاده نکنید. بهترین راه محافظت از اتو بخار این است که پس از هر بار مصرف آب اضافی آن را تخلیه کنید و برای تمیز کردن از دستورالعمل سازنده اتو کمک بگیرید.
 

hou18065



۴- پارکت های طبیعی
یکی از رازهای خانه‌داری برای داشتن خانه ای تمیز این است که بدانیم چطور از مواد شوینده بهره ببریم. درباره این موضوع که آیا می‌توان از سرکه برای تمیز کردن پارکت استفاده کرد یا نه هنوز هم اختلاف وجود دارد. ولی نکته قابل توجه این است که اکثر افراد صاحب نظر در این حوزه این موضوع را توصیه نمی کنند. به نظر بهتر است برای این کار از تمیزکننده های مخصوص پارکت استفاده کنید. ولی اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید از سرکه روی پارکت استفاده کنید حتما آنرا با آب رقیق کنید و ابتدا روی قسمتی از زمین که زیاد جلوی دید نیست امتحان کنید.
 

hou18066



۵- لکه های سر سخت
بعضی از لکه‌ها را نمی‌توان با پاک کننده های اسیدی مثل سرکه تمیز کرد. از جمله لکه جوهر، بستنی و خون را نمی توان با سرکه تمیز کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 268280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟