طراحی «Max-Q» انویدیا به تولید اولترابوک های گیمینگ منجر می شود

بر اساس اطلاعات مطرح شده توسط انویدیا، آنها موفق به توسعه طراحی با عنوان «Max-Q» برای لپ تاپ های تازه شده اند که بنابر ادعای آنها، بهره گیری از آن به تولید محصولاتی با ضخامت یک سوم و قدرت پردازشی سه برابر نسبت به نسل های گذشته منجر می شود.

طراحی «Max-Q» انویدیا به تولید لپ تاپ هایی با ضخامتی در حدود مک بوک ایر و مجهز به چیپ گرافیکی GTX1080 می انجامد

گفتنی است نمایندگان انویدیا برای اثبات ادعای خود هم به لپ تاپی با ضخامت 18 میلی متری (در حدود مک بوک ایر اپل) و وزن 2.3 کیلوگرمی اشاره کرده که چیپ گرافیکی GTX1080 را در خود جای داده است.

علاوه بر آن کمپانی مورد اشاره موفق به توسعه فناوری با نام «WhisperMode» شده که با استفاده از آن، فریم ریت بازی ها کنترل شده تا لپ تاپ همچنان خنک باقی مانده و از نویزها و صداهای فن کاسته شود.

گفتنی است هرگاه محصولات تازه با طراحی «Max-Q» انویدیا از راه برسند، لپ تاپ هایی همچون مدل مجهز به چیپ گرافیکی GTX1060 عرضه شده توسط Razer از صحنه رقابت حذف خواهند شد چرا که بر اساس نمودارهای ارائه شده توسط وبسایت رسمی Nvidia، محصولات مورد اشاره نسبت به لپ تاپ های برخوردار از چیپ GTX1060، عملکردی 1.8 برابر سریع تر را در بازی های 4K با تنظیمات «AAA» خواهند داشت.

ناگفته نماند انویدیا در طراحی «Max-Q» علاوه بر تغییرات مهندسی در «چیپ، درایورها و قطعات الکتریکی و حرارتی»، بخش نرم افزاری را هم برای عملکرد بهینه پردازنده و GPU مورد بازنگری قرار داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 269155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟