تماشای حیات وحش زیبا در باغ وحش باکو +تصاویر

باغ وحش باکو متعلق به وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان و شهرداری شهر باکو است و مساحت کلی آن، ۴٫۲۵ هکتار می باشد. اگر می خواهید درباره باغ وحش باکو بیشتر بدانید در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

باغ وحش2

تاریخچه باغ وحش

این باغ وحش در سال ۱۹۲۸ در پارک لوناچارسکی تاسیس شد پارکی که بعدها به نام نیظامی تغییر نام داد. در سال ۱۹۴۲ ، با تخلیه باغ وحش روستوف، باغ وحش جدیدی در آن محل درست شد که مراسم افتتاحیه آن بعد از جنگ کبیر میهنی انجام شد. تا سال ۱۹۵۸ این پارک جانورشناسی در کنار ایستگاه راه آهن در میدان کوچکی قرار داشت که بعدها نام آن را ایلیچ گذاشتند.در سال ۱۹۵۸ این باغ وحش به شهر بایل، در حومه شهر باکو منتقل شد و تا اواسط دهه ۱۹۷۰ در همان جا قرار داشت. وقتی در بایل پدیده لغزش زمین اتفاق افتاد یک خرس و یک شیر با پرت شدن قفس هایشان مردند. این حادثه Incident باعث شد که مسئولین شهر به فکر جایی جدید و امن برای باغ وحش بیفتند. اما تا زمانی که تصمیم قطعی گرفته شود این باغ وحش به طور موقت به شهر رازین منتقل شد و تا سال ۱۹۸۵ در همان شهر باقی ماند. اما دراین مدت گروهی از متخصصین جانورشناسی و زیست شناسی و متخصصان دیگر به این نتیجه رسیدند که «رایون نریمانوف» در باکو، محل مناسبی برای زندگی حیوانات می باشد. ساخت باغ وحش جدید برای بچه ها در کنار ایستگاه راه آهن شروع شد و طبق برنامه، ۴۵ هکتار برای آن در نظر گرفته شد. برای اینکه ساخت باغ وحش با سرعت بیشتری انجام شود تصمیم گرفته شد که به طور موقت فقط از ۲٫۲۵ هکتار از زمین استفاده شود و بعدها با ساخت راه آهن دایره ای برای بچه ها این باغ وحش را گسترش دهند.حسوانات باغ وحشدر سال ۱۹۷۹، رئیس قوه مجریه پول لازم برای ساخت باغ وحش جدید را اختصاص داد، ساخت این باغ وحش به دلیل کمبود بوجه، ۵ سال طول کشیده بود. بالاخره در اول سپتامبر ۱۹۸۵، باغ وحش جدید باکو به بهره برداری رسید و دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شد. این باغ وحش تا الان هم در همین محل قرار دارد. در سال ۲۰۰۱، طبق دستور رئیس قوه مجریه باکو، ۲ هکتار دیگر به این باغ وحش اختصاص پیدا کرد و مساحت کلی آن را به ۴٫۲۵ هکنار گسترش داد. در سال ۲۰۰۸، ۶ گونه از حیوانات نابومی با هواپیما از مینسک (پایتخت بلاروس) به باکو آورده شدند این حیوانات شامل یک جفت کوروکودیل نیل، بینی خرس ها (Nasua)، چینچیلا، سگ مصری، شوکا، سیاه گوش بودند و در ازای معاوضه با یک شیر جوان که در اواخر سال ۲۰۰۷ به پایتخت بلاروس فرستاده شده بود به باکو داده شدند. در سال ۲۰۱۰ دوباره کار ساخت و ساز را در این باغ وحش آغاز شد و ایستگاه راه آهن بچه ها به طور کامل بازسازی کردند. از دهه ۲۰۰۰ سازمان رفاه حیوانات نگرانی هایی بابت شرایط و امنیت این باغ وحش دارد که باعث شد دوباره به طرح انتقال باغ وحش در دستور کار قرر بگیرد.

باغ وحش3

پروژه باغ وحش جدید

طبق دستور الهام الی اف رئیس جمهور کنونی آذربایجان، قرار است باغ وحش جدید در شهرستان آب شوران در ۱۰ کیلومتری باکو ساخته شود و مبلغ ۲٫۸۵ میلیون منات هم برای این کار اختصاص پیدا کرده استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

حمله نظامی عربستان به قایق ایرانی در خلیج فارس / ملوان بوشهری جان سپرد

مسئول جذب نیرو برای داعش شناسایی شد

روح یک زن وسط جاده تاریک ظاهر شد + فیلم

زنی در نزدیکی یک مدرسه دار زده شد/پلیس تحقیق می کند

جوجه های نر را زنده زنده در چرخ گوشت می کشند + فیلمی دردناک

رازگشایی از سرقت مسلحانه بانک رشت / ردپای دزد بانک صادرات لاهیجان هم به دست آمد+ عکس

تیم تروریستی داعش در مرز کرمانشاه منهدم شد+عکس

فیلم تکان دهنده ای که بهنوش بختیاری منتشر کرد / این بازیگر به خانه یک مرد شیشه ای رفت

تصویر دلخراش زنی در برج لندن که با 6 عضو خانواده اش زنده زنده در آتش سوخت+ عکس این زن در حال سوختن

اسید پاشی وحشتناک به 4 عضو خانواده در شاهرود/2 کودک در میان اسید سوخته ها

نسرین 17 ساله در خانه تنها بود که 3 پسر از بالای دیوار وارد شدند و ....../پدرو مادر وقتی رسیدند دختر گریه می کرد

آرش 12 ساله راز هولناکی را به معلمش گفت/ امروز صبح مادرم دیگر نفس نمی کشید و ...

قرار بود ازدواج کنیم اما ... / زن بیوه در قرار با پسر جوان چه بلایی سرش آمد؟

وقتی از دست راننده شیطان صفت رها شدم، در آن نیمه شب 2 جوان مرا سوار کردند و به گاوداری بردند و ...+ عکس

قتل شوهر سوم! / وقتی پای مردی چهارم به زندگی ام باز شد دیگر تحمل نداشتم و ... + عکس

فیلم گفتگو با مردی که برای پس از کتک زدن زنش در یک ماجرای وحشتناک گرفتار شد + عکس

 

کدخبر: 273775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟